  • 31. Data: 2007-12-04 08:17:40
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:56:06 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Gdzie to pisze?

    Nigdzie. Za to napisane jest w Kodeksie Cywilnym.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 32. Data: 2007-12-04 08:21:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:57:59 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Nie rozumiem wypowiedzi.
    >Obruszylbys sie znajdujac na stronach sklepu warunki sprzedazy?

    Jesli klient widzi:
    1. Formy płatności - przelew, karta kredytowa, pobranie pocztowe (i
    nic poza tym)
    2. Cenę towaru X zł

    To kiedy klika na 'włóż do koszyka', akceptuję ofertę sprzedawcy,
    która brzmi:
    'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    za pobraniem pocztowym'

    W momencie kiedy zaakcaptował tą ofertę powstała umowa pomiędzy
    sprzedającym i kupującym. Kupujący od tego momentu nie ma prawa
    zmienić warunków umowy na
    'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    za pobraniem pocztowym przy czym koszty obsługi płatności wynoszą
    odpowiednio A, B i C'.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 33. Data: 2007-12-04 08:30:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 13:08:48 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Skladajac zamowienie musisz zaakceptowac regulamin sklepu a tam miedzy
    >innymi. Nie wiem jak sie to ma do wrzucania towarow do koszyka, ale
    >jak widac, ceny moga zmieniac sie i znacznie pozniej

    Regulamin sklepu nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym.

    >9. Sirius.pl zastrzega, iż asortyment oraz ceny poszczególnych
    >produktów mogą ulec zmianie w czasie od chwili złożenia zamówienia do
    >chwili zawarcia umowy. Chwilą zawarcia umowy nazywamy moment
    >oświadczenia woli obu stron, z którego wynika decyzja osiągnięcia
    >określonego skutku w sferze poddanej regulacji prawnej - kupna/
    >sprzedaży.

    Piękny bełkocik. Tylko Kodeks Cywilny mówi:
    Art. 543
    "Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży."

    Złożenie zamówienia JEST zawarciem umowy. Sirius.pl może sobie pisać
    różne rzeczy. IMHO spokojnie można na nich napuścić Inspekcję
    Handlową, która im wybije takie pomysły.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 34. Data: 2007-12-04 08:32:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 22:06:52 -0800 (PST), adp <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Sorry, ale jak dla mnie jest to taki bełkot prawniczy, ze mozna z
    >niego wyprowadzic prawie wszystko co sie chce.
    >Jakie oswiadczenie woli stron, jesli klikalem na ich stronie w nocy,
    >gdy ta druga strona spala, a wiec byla nieprzytomna :P

    Normalne. Sprzedający wystawiając przedmiot i oznaczając cenę wystawił
    ofertę, czyli swoje oświadczenei woli 'sprzedam za tyle, a tyle'.
    Ty klikając złożyłeś swoje oświadczenie.

    >Ja z kolei moge powiedziec, ze wysylkowo zamawiam towary nie na
    >podstawie decyzji, tylko ciekawosci. Decyzja u mnie nastepuje 10 dnia
    >po odebraniu przesylki, gdy musze sie zdecydowac, iz nie skorzystam z
    >przyslugujacego mi zwrotu.

    Powiedzieć możesz, ale to niczego nei zmieni. Do 10 dni możesz od
    zawartej umowy jedynie opdstąpić.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 35. Data: 2007-12-04 08:33:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 22:51:37 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Oczywiscie.
    >Wszystko w tym handlu sprowadza sie do tego, ze oni moga ci podac
    >przed wystawieniem faktury i wysylka inne ceny, niz te na zamowieniu,
    >a ty z kolei mozesz im odeslac towar do 10-u dni, bez podania
    >przyczyn.

    Nic podobnego. Znaczy się, móc, mogą, ale to niezgodne z prawem.

    Ależ jest. To jest niezgodne z prawem.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 36. Data: 2007-12-04 08:34:52
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym przy czym koszty obsługi płatności wynoszą

    Ja tylko czekam, kiedy np. Tesco na dzwiach wejsciowych do swoich
    marketów, obok znaczka 'Nie fotografowac' (ktorego raczej nikt nie
    zauwaza) zamiesci przy znaczku VISA mała gwiazdkę i na dole szyby da
    komentarz "Platnosc za prowizja 1,99%".
    Ciekawy jestem, jaka ilosc klientow zaplaci nieswiadomie ta prowizje,
    a jaka swiadomie skorzysta z tej 'uczciwej i kazdemu dostepnej'
    informacji.
    Czy bylaby tu jakas roznica w stosunku do w/w sklepu internetowego?

  • 37. Data: 2007-12-04 08:49:25
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Normalne. Sprzedający wystawiając przedmiot i oznaczając cenę wystawił
    > ofertę, czyli swoje oświadczenei woli 'sprzedam za tyle, a tyle'.
    > Ty klikając złożyłeś swoje oświadczenie.

    To nie bedzie czas terazniejczy. Cytowany tekst mowil wyraznie, ze
    strony oswiadczaja o swojej woli, czy jakos podobnie.
    Moim zdaniem takie wczesniejsze wystawienie, to cos innego niz
    aktualna wola strony. Strona jest wolną osoba (w tym wypadku osobą
    prawną, a ja fizyczną) i moze zmieniac swoją wolę. Aby 'zamrozic'
    wolę, prawo przewiduje umowę przyrzeczenia.
    Oczywiscie moge sie mylic, bo nie jestem prawnikiem - ale takie sa
    moje amatorskie odczucia.

    Pozdr.

  • 38. Data: 2007-12-04 09:06:55
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    wiadomości news:l93al311t9h2aivhig3d0ulrrnho9ir08d@4ax.com...

> [...]
    > W momencie kiedy zaakcaptował tą ofertę powstała umowa pomiędzy
    > sprzedającym i kupującym. Kupujący od tego momentu nie ma prawa

    Nieprawda - "wkladasz do koszyka" podczas przegladania towarów.
    Umowa powstaje kiedy bierzesz koszyk do zapłaty. Możesz wtedy jeszcze pewne
    towary usunąc i wlasnie wtedy musi byc podany ewentualny dodatkowy koszt
    zwiazany z dostawa, platnoscia itp.

    Nie wiemy czy tak bylo w omawianym przypadku, czy oplata pojawila sie
    pózniej.

    Sławek

  • 39. Data: 2007-12-04 11:13:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 09:21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

> [...]
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym przy czym koszty obsługi płatności wynoszą

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0894.htm

    "4. W przypadku zamawiania przez kupującego towaru lub usługi przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość w rozumieniu
    przepisów o świadczeniu usług teleinformacyjnych i handlu
    elektronicznym, z wyjątkiem oferty sprzedaży na odległość, o której
    mowa w art. 9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271), przedsiębiorca, na
    żądanie kupującego, powinien zakomunikować mu cenę wraz z opłatami
    dodatkowymi za dostarczenie towaru lub usługi i za połączenie.
    Informacje te powinny być podane przez przedsiębiorcę przed
    sporządzeniem umowy w sposób niebudzący wątpliwości zamawiającego."

    Jak dla mnie, chwila sporzadzenia umowy nastepuje po zaakceptowaniu
    ceny ostatecznej,
    Zreszta wiekszosc sklepow dopiero po dokonaniu akceptacji ceny
    przechodzi do wypelniania formularza adresowego zwiazanego z
    zamowieniem - czyli zamowienie/umowe tworzymy znajac juz cene koncowa.
    Poniewaz nie ma narzuconego wybierania zaplaty karta (jak np. o ile
    sie nie myle w liniach lotniczych - gdzie musimy placic karta przy
    rezerwacji i jednoczesnie musimy wtedy oplacic przerzucone na nas
    koszty jej obslugi) ani formy dostawy, klient swiadomie wybiera nizszy
    lub wyzszy wariant ceny ostatecznej calego zamowienia.
    Przy czym, czego nie komentujesz, koszt ten moze rowniez zostac
    obnizony - darmowa wysylka przy jakis progach, rabaty od calego
    zamowienia, gdy kwota laczna przekroczy iles tam..Przy twojej
    interpretacji jest to nieprawidlowe, bo klient powinien znac obnizona
    cene juz wrzucajac towary do koszyka (czyli co? Powinien na wejsciu
    wybrac opcje "chyba kupie ponad kwote x" - a jak jednak sie nie wrzuci
    do koszyka na tyle to co? ma wyszacowanie na innych cenach niz
    odpowiadajace jego zakupowi. Pomieszanie z poplataniem.

    Jasno podane ceny detaliczne, do tego dostepne warunki sprzedazy i
    dostawy i wiemy czego sie trzymac, decydujac sie na kupno w sklepie.
    Wybor drozszych opcji jest naszym swiadomym wyborem dokonywanym przy
    przechodzeniu do tworzenia zamowienia.

    Jak dla mnie EOT

  • 40. Data: 2007-12-04 11:13:37
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message
> [...]
    > różne rzeczy. IMHO spokojnie można na nich napuścić Inspekcję
    > Handlową, która im wybije takie pomysły.

    Nawet stacjonarne sklepy komputerowe stosuja czesto taka praktyke. Na
    drzwiach naklejki Visa/MC, w cenniku ceny zwykle - przy czym w stopce
    cennika malymi literami "Ceny uwzgledniaja 2% rabat przy platnosci gotowka".
    Podejrzewam, ze to jest problemem, ze Sirius niezrecznie nazwal ta prowizje.
    Gdyby okreslil to jako rabat, to nei byloby problemu. Tak samo robia sieci
    GSM - telefon za WIELKIE "99zl" i malutkie "121zl z VAT". Legalne owszem.
    Czy na poziomie - dyskutowalbym, chociaz jacy konsumenci, tacy sprzedawcy..

    pozdr