  • 41. Data: 2007-12-04 11:25:30
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 09:21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Jesli klient widzi:
    > 1. Formy płatności - przelew, karta kredytowa, pobranie pocztowe (i
    > nic poza tym)
    > 2. Cenę towaru X zł
    >
    > To kiedy klika na 'włóż do koszyka', akceptuję ofertę sprzedawcy,
    > która brzmi:
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym'

    I wyglada to tak - opcje do wyboru.

    A - 0 kosztow
    B- +2%
    C - + 20 zl

    Prosze wybrac i przejsc do skladania zmowienia

    > W momencie kiedy zaakcaptował tą ofertę powstała umowa pomiędzy
    > sprzedającym i kupującym. Kupujący od tego momentu nie ma prawa
    > zmienić warunków umowy na
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym przy czym koszty obsługi płatności wynoszą
    > odpowiednio A, B i C'.

    Pomijasz to, ze klient widzac formy platnosci do wyboru, przy kazdej
    ma przed dokonaniem wyboru informacje, jakie to beda dla niego koszty.
    Przynajmniej tak bylo we wszystkich sklepach w ktorych widzialem opcje
    roznych oplat za transport i roznych kosztow zaleznych od formy
    platnosci.
    Klient nie jest zaskakiwany, ze wybrak karte i nieoczekiwanie rosnie
    koszt zamowienia - klient zaznacza opcje karta, przy ktorej wyraznie
    pisze, ze zwiazane jest to z dodatkowym kosztem 1.5 czy 2%.

    Mialo byc EOT, ale zmuszony bylem dodac, bo mam wrazenie, ze piszesz
    caly czas o rzeczy, ktorej nigdy nie widziales w dzialaniu.

  • 42. Data: 2007-12-04 11:38:42
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Podejrzewam, ze to jest problemem, ze Sirius niezrecznie nazwal ta prowizje.
    > Gdyby okreslil to jako rabat....

    Gdyby domyslna cena oferowanego produktu byla cena standardowa, a
    platnosc gotowka powodowalaby rabat, z mojej strony nie byloby zadnych
    zastrzezen.

  • 43. Data: 2007-12-04 14:47:17
    Od: "Al Gore" <1...@g...pl>

    adp <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Gdyby domyslna cena oferowanego produktu byla cena standardowa, a
    > platnosc gotowka powodowalaby rabat, z mojej strony nie byloby zadnych
    > zastrzezen.
    a tam czepiacie sie jest napisane wiec biora przyklad z zachodu

    70p charge on credit cards in IKEA stores from September 1st
    1. Why should I pay to use my credit card?
    From 1st September 2004, customers paying by Visa and MasterCard will have a
    70p supplement added to their bills at the point of payment. This is to cover
    credit card administration charges imposed on IKEA by Visa and MasterCard

    placisz kredytowka doliczaja 70pensow od transakcji

    w wielu wypadkach jesli placisz karta doliczaja administration fee najczesciej
    przy roznych mediach zeby zachecic do polecenia zaplaty :))

  • 44. Data: 2007-12-04 15:03:30
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > w wielu wypadkach jesli placisz karta doliczaja administration fee najczesciej
    > przy roznych mediach zeby zachecic do polecenia zaplaty :))

    Hehe, gdyby to bylo powszechne u nas, po prostu nie mialbym kk :) Co
    wiecej dodac.

    Do zadluzania sie przeciez nie ma sensu w normalnych warunkach uzywac
    kk, bo jest 10x drozsza niz debet. 'Niemormalne warunki' (nagly
    przymus losowy) zdarzaja sie na tyle rzadko, ze nie warto utrzymywac
    nieuzywanego, a ciagnacego za soba prowizje (roczna prowizja za
    wznowienie) kawalka plastiku.

    Mysle ze podobnie zareagowalaby spora czesc rynku i mysle ze banki o
    tym wiedzą...

  • 45. Data: 2007-12-04 21:22:55
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    adp pisze:

    > Hehe, gdyby to bylo powszechne u nas, po prostu nie mialbym kk :) Co
    > wiecej dodac.

    W Polsce nie mozna uzalezniac ceny od sposobu zaplaty. Nie mozna podac
    innej ceny dla platnosci karta i innej dla platnosci gotowka. W
    przypadku sklepow, w ktorych marża jest na poziomie kilkuprocent
    wiazaloby sie to z podawaniem wyzszej ceny, spadkiem w rankingu typu
    ceneo.pl i dlatego czesto nie akceptuja oni kart.
    Inna sprawa, ze prowizje visy i mc sa chore.

  • 46. Data: 2007-12-04 23:33:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 00:34:52 -0800 (PST), adp <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ja tylko czekam, kiedy np. Tesco na dzwiach wejsciowych do swoich
    >marketów, obok znaczka 'Nie fotografowac' (ktorego raczej nikt nie
    >zauwaza)

    A co więcej, zauważa i olewa, bo taka tabliczka jest niezgodna z
    prawem, a raczej zakazywanie fotografowania jest niezgodne z prawem.

    >zamiesci przy znaczku VISA mała gwiazdkę i na dole szyby da
    >komentarz "Platnosc za prowizja 1,99%".
    >Ciekawy jestem, jaka ilosc klientow zaplaci nieswiadomie ta prowizje,
    >a jaka swiadomie skorzysta z tej 'uczciwej i kazdemu dostepnej'
    >informacji.

    A ilu zawiadomi IH, która zrobi porządek z takimi praktykami.

    >Czy bylaby tu jakas roznica w stosunku do w/w sklepu internetowego?

    Żadna.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 47. Data: 2007-12-04 23:34:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 10:06:55 +0100, "Slavekk" <S...@g...pl>
    wrote:

    >Nieprawda - "wkladasz do koszyka" podczas przegladania towarów.
    >Umowa powstaje kiedy bierzesz koszyk do zapłaty. Możesz wtedy jeszcze pewne

    Nic z tego. Umowa jest wtedy zawierana, kiedy klient akceptuje
    przedstawiona ofertę. Poczytaj Kodeks Cywilny, artykuł stosowny
    podałem juz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 48. Data: 2007-12-04 23:34:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 03:13:33 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Jak dla mnie, chwila sporzadzenia umowy nastepuje po zaakceptowaniu
    >ceny ostatecznej,

    Dla Ciebie może, dla Kodeksu Cywilnego nie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 49. Data: 2007-12-04 23:36:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 03:25:30 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >I wyglada to tak - opcje do wyboru.
    >
    >A - 0 kosztow
    >B- +2%
    >C - + 20 zl
    >
    >Prosze wybrac i przejsc do skladania zmowienia

    Nic z tego. Oferta brzmi:

    'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    za pobraniem pocztowym'

    A nie
    'Sprzedam towar za X zł + koszty dodatkowe, zapłacić możesz przelewem,
    kartą kredytową, za pobraniem pocztowym'

    >Pomijasz to, ze klient widzac formy platnosci do wyboru, przy kazdej
    >ma przed dokonaniem wyboru informacje, jakie to beda dla niego koszty.

    Nie pomijam, nie ma tych informacji.

    >Przynajmniej tak bylo we wszystkich sklepach w ktorych widzialem opcje
    >roznych oplat za transport i roznych kosztow zaleznych od formy
    >platnosci.

    O ile są one komunikowane (nie 'dostepne', lecz zakomunikowane) przed
    informacją o cenie, to jest OK. Jesli nie, to patrz wyżej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 50. Data: 2007-12-04 23:37:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 00:49:25 -0800 (PST), adp <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >To nie bedzie czas terazniejczy. Cytowany tekst mowil wyraznie, ze
    >strony oswiadczaja o swojej woli, czy jakos podobnie.

    I oświadczają. Nie ma wymogu jednoczesności.

    >Moim zdaniem takie wczesniejsze wystawienie, to cos innego niz
    >aktualna wola strony.

    Twoim zdaniem to może byc cokolwiek. Zdaniem Kodeksu Cywilnego, oferta
    która jest przedstawiona i nie odwołana - jest wiążąca.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356