  • 51. Data: 2008-10-27 11:33:51
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2008 13:00:32 +0100, Wojo napisał(a):

    > dzięki za odpowiedź. Nie ma za dużo minusów dla zwykłego zjadacza
    > chleba. W zasadzie jak już mentalnie się rozstanie ze złotówką to sporo
    > może zyskać.

    No, nie wolno zapominać, że emeryci stracą 240zł.
    Nie wiem tylko czy jednorazowo, rocznie czy miesięcznie...

  • 52. Data: 2008-10-27 11:35:50
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4901a3db@news.home.net.pl...

    > No właśnie nie widzę większego sensu kolejnej tego typu strony.

    A ja nie widzę sensu działańia w tym kierunku.
    Polska przystępując do UE, zadeklarowała, że przyjmie Euro. Koniec. Kropka.
    Przyjąć musimy, albo wypad z UE.
    Jednyną kwestią jest data przyjęcia euro - ta nie jest podana, i może być
    bardzo odległa, mamy ją tylko podać.

  • 53. Data: 2008-10-27 11:41:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MacGregor pisze:
> [...]
    > Przyjąć musimy, albo wypad z UE.
    > Jednyną kwestią jest data przyjęcia euro - ta nie jest podana, i może być

    To bardzo ciekawe. Po pierwsze na razie zupełną niewiadomą jest jak
    wygląda kwestia możliwości wystąpienia z UE. Po drugie wcale przyjęcie
    euro nie jest obowiązkiem państwa członkowskiego. Po trzecie ciekawe w
    jakich granicach wystąpimy z UE, skoro np. konstytucja RFN uznaje
    granice tego państwa z 1937r.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 54. Data: 2008-10-27 12:04:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Liwiusz schrieb:

    (...)

    > To bardzo ciekawe. Po pierwsze na razie zupełną niewiadomą jest jak
    > wygląda kwestia możliwości wystąpienia z UE.

    Pewnie spora droga legislacyjna dla kraju, zerwanie wielu umow
    miedzynarodowach itd.

    > Po drugie wcale przyjęcie
    > euro nie jest obowiązkiem państwa członkowskiego.

    Tak sie sklada, ze jest.

    > Po trzecie ciekawe w
    > jakich granicach wystąpimy z UE, skoro np. konstytucja RFN uznaje
    > granice tego państwa z 1937r.

    To ciekawe, bo jak wczoraj ja przegladalem, to nie znalazlem tam zadnej
    wzmianki o granicach. Mozesz przyblizyc temat?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 55. Data: 2008-10-27 12:06:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Maciej Kulawik schrieb:

    > No, nie wolno zapominać, że emeryci stracą 240zł.
    > Nie wiem tylko czy jednorazowo, rocznie czy miesięcznie...

    Ja slyszalem, ze nie straca 240 zl, ale razem z euro Unia wprowadzi
    nakaz eutanazji i pozamyka koscioly!

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 56. Data: 2008-10-27 12:10:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Liwiusz schrieb:
    >
    > (...)

    > Pewnie spora droga legislacyjna dla kraju, zerwanie wielu umow
    > miedzynarodowach itd.

    > Tak sie sklada, ze jest.

    A wynika to z...? No i jeśli polegać ma to na podaniu daty
    wprowadzenia euro, choćby bardzo odległej, to co za problem podać
    3056rok? I zo z tymi, co nie spełnianią warunków do przyjęcia euro?

    art. 116 zdaje się.

  • 57. Data: 2008-10-27 12:13:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Ja slyszalem, ze nie straca 240 zl, ale razem z euro Unia wprowadzi
    > nakaz eutanazji i pozamyka koscioly!

    Skoro można zamykać za niepoprawne politycznie poglądy, to co stoi na
    przeszkodzie pozamykać kościoły? Zaczynamy od zakazu demonstracji swoich
    poglądów religijnych, np. w szkołach.

    Przymusowa eutanazja już jest, i to nawet w Polsce (ograniczenie
    niektórych usług medycznych refundowanych z NFZ do pewnego progu
    wiekowego lub wprowadzenie tak długich oczekiwań na świadczenia
    medyczne, że większość osób w pewnym wieku już ich nie doczeka).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 58. Data: 2008-10-27 12:34:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 12:41:12 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To bardzo ciekawe. Po pierwsze na razie zupełną niewiadomą jest jak
    > wygląda kwestia możliwości wystąpienia z UE.

    Podobno trzeba wejścia w życie T. z Lizbony, żeby można było się wypisać
    z UE.
    Ale Grenlandii się udało i bez TL ;-)

    > Po drugie wcale przyjęcie
    > euro nie jest obowiązkiem państwa członkowskiego.

    Ponoć dla nas jest.

    > Po trzecie ciekawe w
    > jakich granicach wystąpimy z UE, skoro np. konstytucja RFN uznaje
    > granice tego państwa z 1937r.

    Ale gdzie dokładnie?
    http://tinyurl.com/konstytucja-niemiec

    bo ja nie widzę...
    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 59. Data: 2008-10-27 12:39:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Ale gdzie dokładnie?
    > http://tinyurl.com/konstytucja-niemiec
    >
    > bo ja nie widzę...

    Sprawa rozbija się o art. 116. Niektórzy widzą w nim zagrożenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 60. Data: 2008-10-27 12:40:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Ale gdzie dokładnie?
    > http://tinyurl.com/konstytucja-niemiec
    >
    > bo ja nie widzę...

    I jeszcze jedno: ponoć PL z RFN nie podpisała jeszcze traktatu
    pokojowego. Nie jestem historykiem, nie wiem na ile to prawda.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz