  • 11. Data: 2009-08-19 13:50:00
    Temat: Re: przelew z banku szwajcarskiego do Polski
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:h6gv40$l57$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > wiadomości news:h6guhm$8i3$1@news.onet.pl...
    >
    > Jaki będzie bank docelowy w pl ma raczej marginalne znaczenie. Ja bym w
    > tej kolejności testował:
    > 1. Pekao
    > 2. BZWBK
    > 3. BRE
    > 4. Millennium
    >
    > O ile wystąpią jakieś różnice w prowizjach (to raczej nie będzie przypadek
    > kiedy z zaskoczenia po miesiącu zostaną doliczone jakieś prowizje, to nie
    > te okolice świata), dokonasz wyboru ostatecznego. Nadawca w Szwajcarii
    > nich używa opcji BEN (nie poniesie żadnych kosztów).

    Ok dzieki
    Nadawca w
    Szwajcarii nieobeznany w bankowości ale może jakos zastosuje te obcje BEN;)

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-08-19 13:52:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h6gtu9$av0$1@news.interia.pl...
    > "kris" news:h6guhm$8i3$1@news.onet.pl

    > Zainteresuj się tym kontem: http://tnij.org/d3tm
    > Kasę będziesz sobie wypłacał w oddziale a potem sobie ją sprzedawał po
    > zadowalającym cię kursie w kantorze.

    Ok
    Co nie zmienia faktu ze ze szwajcarskiego Freiburg Banku i tak bedzie trzeba
    te CHF przelać na konto do Polski.do banku z Twojego linka i ponieść jakieś
    koszty.
    A najbardziej interesują mnie właśnie te koszty przelewu do Polski 1000chf

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-08-19 13:55:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Ok dzieki
    > Nadawca w
    > Szwajcarii nieobeznany w bankowości ale może jakos zastosuje te obcje
    > BEN;)

    Szkoda że nieobeznany, bo niektóre banki szwajcarskie w wyższych wariantach
    rachunków mają darmowy swift po Europie albo za jakiś ryczałt typu 10 CHF
    dla opcji SHA. Może wybierz się na stronę www banku i się zorientuj? Albo
    mailowo ich zapytaj.

    Wtedy powinien użyc opcji SHA albo wręcz OUR (ty nie poniesiesz żadnych
    kosztów).

    Ogólnie bez eksperymentu trudno wskazać a'priori najlepszą opcję.

  • 14. Data: 2009-08-19 13:58:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > rachunków mają darmowy swift po Europie albo za jakiś ryczałt typu 10 CHF

    Kurna 1 CHF miało być.

    10 CHF to u nich normalna cena dla SHA.

  • 15. Data: 2009-08-19 14:26:17
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "kris" news:h6h02o$dab$1@news.onet.pl

> [...]
    > koszty.
    > A najbardziej interesują mnie właśnie te koszty przelewu do Polski 1000chf

    Widzisz tak to jest z tymi dodatkowymi kosztami, że sam do końca nie wiesz
    czy coś po za np. stałą opłatą się po drodze nie przypałęta... :/

  • 16. Data: 2009-08-20 06:35:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 18:12:27 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > paypal
    >
    > 1. przelew ok. 4 zł
    > 2. obowiązkowy przelicznik paypala
    > 19/08/2009, 18:10, 1 CHF = 2,68730 PLN
    > 3. wypłata 5zł, od 500zł bezpłatnie

    To już nie lepiej (taniej) moneybookers?

    Xenocide

  • 17. Data: 2009-08-31 07:56:24
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku
    > szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

    Przetestowane;)

    Kwota 1400CHF wysłana z banku szwajcarskiego 27-08-2009 w mBanku na koncie
    pojawiła się dzisiaj rano.
    Kurs 2,6171- koszt ze strony mbank i banków pośredniczacych 0zł. Prowizja
    zapłacona w banku szwajcarskim to 25CHF.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-08-31 08:38:48
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "kris" news:h7fvn9$9ae$1@news.onet.pl

    > Kwota 1400CHF wysłana z banku szwajcarskiego 27-08-2009 w mBanku na koncie
    > pojawiła się dzisiaj rano.

    Jak to dzisiaj rano? Przecież pierwsza sesja przychodząca jest o 12, a kasa
    zazwyczaj jest widoczna na rachunku kilka minut po 12 :)

    > Kurs 2,6171- koszt ze strony mbank i banków pośredniczacych 0zł. Prowizja
    > zapłacona w banku szwajcarskim to 25CHF.

    25CHF za przelew - czy taka opłata stanowi % od kwoty czy jest to stała
    prowizja niezależna od kwoty przelewu?

  • 19. Data: 2009-08-31 09:01:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message

    > Jak to dzisiaj rano? Przecież pierwsza sesja przychodząca jest o 12, a
    > kasa
    > zazwyczaj jest widoczna na rachunku kilka minut po 12 :)

    Przychodzące zagraniczne w detalicznym BRE księgowane są około 8:30-9:00.
    Sprawdzane setki razy. Przecież to nie idzie polskim Elixirem. :)

  • 20. Data: 2009-08-31 09:07:28
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7g3cc$e21$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Przychodzące zagraniczne w detalicznym BRE księgowane są około 8:30-9:00.
    > Sprawdzane setki razy. Przecież to nie idzie polskim Elixirem. :)

    MEA CULPA! Brak porannej kawki zrobił swoje :)