  • 11. Data: 2004-06-18 09:46:03
    Temat: Re: przelewy - refleksja.../długie/
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    K. K. wrote:

    > Pozwolę sobie na cytat z wyroku Sądu Najwyższego ;
    > "Jeśli bank stosuje system rozliczeń nieidentyfikujący nazw klientów,
    > powinien poinformować ich o tym i jednocześnie w celu uwolnienia się
    > od odpowiedzialności - wykazać, że klient wyraził zgodę na jego
    > stosowanie. Jeśli te warunki nie zostały spełnione, ponosi
    > odpowiedzialność za przypadkowe konsekwencje błędów w numerach
    > rachunków" (sygn. IV CK 158/03).

    jesli zgodze sie na takie ksiegowanie to bank nie ponosi
    zadnej odpowiedzialnosci - ale co to oznacza? bank umywa ręce i niech się klient
    sam buja z odzyskaniem forsy którą oszukańczo przekierowano na inny rachunek?

    Czy moge "pomylkowo" zaksięgowaną forsę wypłacić i nią dysponować?
    nadawca przelewu będzie mnie ścigał, że nie chciał wpłacić na mój rachunek ale
    wpłacił bo mu ktoś namieszał w papierach/komputerze a bank umywa ręce?

    Ja bym wolał żeby bank miał prawo do naprostowania sprawy widząc
    oszustwo/pomyłkę
    *** blad ***

  • 12. Data: 2004-06-18 11:27:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2004 11:46:03 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

    >jesli zgodze sie na takie ksiegowanie to bank nie ponosi
    >zadnej odpowiedzialnosci - ale co to oznacza? bank umywa ręce i niech się klient
    >sam buja z odzyskaniem forsy którą oszukańczo przekierowano na inny rachunek?

    nie, chyba raczej chodzi o to, że odbiorca powinien upewnić się, że
    przelew był do niego adresowany i liczyć się z koniecznością zwrotu -
    jeśli nie był.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2004-06-18 18:04:25
    Od: Gradda Makker <n...@n...invalid>

    Rafał napisał(a) [6/18/2004 10:32 AM]:

    > NIEKONIECZNIE należące do Jana Kowalskiego z Łodzi. Niesie to za sobą ryzyko
    > podszycia się pod danego beneficjenta z własnym nr konta. I tak np.
    > - zmieniając jedynie nr konta przy danych użytkownika Allegro /bez jego
    > wiedzy/ - na własne konto - przelewy będą kierowane i księgowane na naszym
    > koncie mimo, że dane adresowe + imię i nazwisko będą nie nasze.

    W przypadku Allegro kupujący zna najczęściej tylko nick-a sprzedawcy. Oszust
    podszywający się pod sprzedawcę może podać swoje konto i dane adresowe, więc w
    tym akurat wypadku nic to zabezpieczenie nie da. Może tylko, że po fakcie
    kupujący będzie znał dane oszusta - o ile tylko oszust był na tyle głupi by w
    banku założyć konto pod swoim prawdziwym nazwiskiem.

    GM

  • 14. Data: 2004-06-18 23:54:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> writes:

    > oczywiście że jest to pole do przekrętów :-)
    > wg mnie taki automat jest przydatny - nie da się sprawdzić na danych
    > alfanumerycznych i mieć 100% skuteczność.

    Ale prawie da sie to zrobic. To "prawie" jest takie, ze ilosc przelewow
    wymagajacych "recznej" oceny powinna byc minimalna.

    > Padłem ofiarą takiej nadgorliwości
    > Fortisa i przez kilka miesięcy kilku PZ mi nie wykonywali.

    Zly algorytm, dobry powinien zapamietac po pierwszym razie, ze wszystko
    jest ok.

    To by bylo fatalne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH