  • 21. Data: 2009-08-10 11:18:16
    Temat: Re: recepta
    Od: Marx <M...@n...com>

    bzdreg pisze:
    > (czyli mieć "bufor") powinien KAŻDY. Np. od 20 lat nie płacę Auto Casco.
    Pytanie ile kosztowal samochod w momencie zakupu? jesli to byl maluch za
    300zl odzyskany ze zlomu, to nic dziwnego, ale osoba kupujaca nowy
    samochod z salonu za dajmy na to 100 tys zl i to np "chodliwy" czyli
    (jakis mercedes czy audi czy co tam teraz kradna) i nieplacaca AC ponosi
    moim zdaniem znaczne ryzyko
    Marx

  • 22. Data: 2009-08-10 18:29:36
    Od: maruda <r...@n...com>

    Marx pisze:
> [...]
    > samochod z salonu za dajmy na to 100 tys zl i to np "chodliwy" czyli
    > (jakis mercedes czy audi czy co tam teraz kradna) i nieplacaca AC ponosi
    Czysta ściema.
    Składka AC jest % wartości ubezpieczenia pomnożonym przez "coś tam", tym
    większe, im starsze auto. Owszem - szczytem idiotyzmu jest kupowanie AC
    dla 10-letniego auta, ale dlaczego posiadacz 5-letniego ma
    dofinansowywać ubezpieczenie posiadacza nówki?

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 23. Data: 2009-08-10 22:10:20
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 10 Sie, 20:29, maruda <r...@n...com> wrote:

> [...]
    > dla 10-letniego auta, ale dlaczego posiadacz 5-letniego ma
    > dofinansowywać ubezpieczenie posiadacza nówki?

    Zwyżka za wiek wynika z większego prawdopodobieństwa szkody w starszym
    aucie. Z jednej strony prawdopodobieństwo wystąpienia awarii i szkody
    jest większe, z drugiej strony właściciel na ogół o starsze auto nie
    dba tak, jak o nowe.

    Można oczywiście dyskutować na temat wysokości tej zwyżki.

  • 24. Data: 2009-08-11 07:58:19
    Od: Marx <M...@n...com>

    maruda pisze:
> [...]
    > dla 10-letniego auta, ale dlaczego posiadacz 5-letniego ma
    > dofinansowywać ubezpieczenie posiadacza nówki?

    a co to ma do rzeczy? chodzi o sam fakt wykupienia AC a nie wysokosc skladki
    Marx

  • 25. Data: 2009-08-13 16:55:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 15:10:20 -0700 (PDT), szczurwa <s...@g...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >dba tak, jak o nowe.
    >
    >Można oczywiście dyskutować na temat wysokości tej zwyżki.

    Jaka zwyżka za wiek? Jaka awaria? Od kiedy AC pokrywa koszty awarii?

    Jako żywo nie widziałem zwyżki za wiek samochodu. Co najwyżej posiadacza. :)

    Ale jak ktoś koniecznie się upiera wybierać firmę, w której płaci coraz więcej
    za coraz mniej warty samochód, to jego sprawa.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 26. Data: 2009-08-13 19:10:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.08.09 18:55, Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Mon, 10 Aug 2009 15:10:20 -0700 (PDT), szczurwa<s...@g...com>
    > wklepał(-a):

    > Jaka zwyżka za wiek? Jaka awaria? Od kiedy AC pokrywa koszty awarii?

    Stłuczka, urwane koło na krawężniku to nie awaria?

    > Jako żywo nie widziałem zwyżki za wiek samochodu. Co najwyżej posiadacza. :)

    Się to nazywa franszyza redukcyjna

    > Ale jak ktoś koniecznie się upiera wybierać firmę, w której płaci coraz więcej
    > za coraz mniej warty samochód, to jego sprawa.

    Wskaż firmę, gdzie % składki dla 10 latka jest mniejszy niż dla nowego auta.

    --
    Pete