eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankirozpiecie KK mBanku i eKontarozpiecie KK mBanku i eKonta
  • Data: 2009-04-08 22:47:36
    Temat: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    mBank najwyraźniej rozpoczął realizację mojej dyspozycji odpięcia kart
    kredytowych od eKonta. Brzmi całkiem nieźle, nie? Jednak już widzę, że nie
    będę w pełni miał tego co chciałem, czyli karty mBanku spłacalnej przelewem
    zewnętrznym - Altamira pozostanie jednak niepokonana do końca.

    W tej chwili sytuacja jest taka, że jedna z kart została odpięta od eKonta.
    Druga nadal jest z nim spięta. Od mBanku otrzymałem dwa numery rachunków w
    formacie NRB. Pierwszy z nich to rachunek techniczny, który normalnie jest
    widoczny w interfejsie internetowym. Jego numer jest postaci: LK 1140 2004
    0000 3602 xxxx xxxx. Jego nazwa to "Rachunek techniczny". Po kliknięciu na
    ten rachunek submenu "Rachunki" jest kompletnie puste - nie ma historii, nie
    ma możliwości zdefiniowania przelewu, polecenia zapłaty, doładowań, lokat,
    niczego nie ma. Kliknięcie przycisku "zmiana nazwy rachunku" wywraca
    Altamirę z komunikatem: "Operacja nie może zostać wykonana (CSB).". Trzeba
    się po takiej próbie ponownie zalogować.

    Drugi numer rachunku jest teoretycznie rzecz biorąc numerem konta karty. Ma
    postać: LK 1140 2004 0000 3550 xxxx xxxx. Otrzymałem od banku informację, że
    spłat należy dokonywać z otwartego rachunku technicznego na ten właśnie
    numer rachunku. Naturalnie od razu spróbowałem wykonać przelew wewnętrzny na
    ten potencjalny numer rachunku karty z innego rachunku w mBanku. Niestety
    Altamira na to: "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE". No i zonk! W związku z
    powyższym nie widzę potrzeby testowania jutro przelewu międzybankowego, na
    pewno się odbije. Czy ktoś uważa inaczej?

    W historii karty naturalnie brak jakichkolwiek śladów po tym nieudanym
    przelewie. mBank nie poinformował mnie jak na razie o konieczności
    podpisywania jakichś aneksów do umowy karty. W zakładce "Szczegóły umowy"
    karty, widać jako numer rachunku powiązanego ten numer Rachunku technicznego
    zamiast wcześniej występującego tam numeru eKonta.

    W swojej dyspozycji poprosiłem o otworzenie dwóch rachunków technicznych, po
    jednym dla każdej z kart. W tej sytuacji nie widzę jednak żadnego bonusu w
    stosunku do wspólnego rachunku technicznego dla obu kart. Ciekawi mnie też
    czy Altamira może stawia jakieś ograniczenia w takich przypadkach (no bo
    dlaczego odpięli mi jedną kartę, a nie obie), czy mamy kogoś biegłego w
    Altamirze na grupie? Bo jak się mają z tym męczyć, to może w sumie bym to
    zmienił na jeden wspólny dla obu kart rachunek techniczny.

    Postęp dla mnie jest duży - udało mi się to rozpiąć z eKontem, niestety
    funkcjonalność tego rozwiązania nie jest pełna - nadal nie da się spłacić
    karty przelewem zewnętrznym. Nadal w celu spłaty karty będę się musiał
    zalogować w dniu jej spłaty albo ustawić spłatę automatyczną (co chyba
    zrobię w przypadku co najmniej jednej z kart, skoro rachunek służy już tylko
    do obsługi tych kart).

    Niebezpieczeństwo widzę tu takie, że jak przez pomyłkę przeleję na ten
    rachunek za dużo, to aby z niego wycofać środki zapewne będę musiał
    telefonować na mLinię.

    Na tym etapie nie mam pomysłu na dalsze testy. Czy ktoś ma ideę jak pokonać
    komunikat "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE"? Numer rachunku jest poprawnym numerem
    NRB, uważam jednak, iż to że nie wchodzi na niego przelew wewnętrzny kończy
    walkę. :]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1