eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › rozpiecie KK mBanku i eKonta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2009-04-08 22:47:36
    Temat: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    mBank najwyraźniej rozpoczął realizację mojej dyspozycji odpięcia kart
    kredytowych od eKonta. Brzmi całkiem nieźle, nie? Jednak już widzę, że nie
    będę w pełni miał tego co chciałem, czyli karty mBanku spłacalnej przelewem
    zewnętrznym - Altamira pozostanie jednak niepokonana do końca.

    W tej chwili sytuacja jest taka, że jedna z kart została odpięta od eKonta.
    Druga nadal jest z nim spięta. Od mBanku otrzymałem dwa numery rachunków w
    formacie NRB. Pierwszy z nich to rachunek techniczny, który normalnie jest
    widoczny w interfejsie internetowym. Jego numer jest postaci: LK 1140 2004
    0000 3602 xxxx xxxx. Jego nazwa to "Rachunek techniczny". Po kliknięciu na
    ten rachunek submenu "Rachunki" jest kompletnie puste - nie ma historii, nie
    ma możliwości zdefiniowania przelewu, polecenia zapłaty, doładowań, lokat,
    niczego nie ma. Kliknięcie przycisku "zmiana nazwy rachunku" wywraca
    Altamirę z komunikatem: "Operacja nie może zostać wykonana (CSB).". Trzeba
    się po takiej próbie ponownie zalogować.

    Drugi numer rachunku jest teoretycznie rzecz biorąc numerem konta karty. Ma
    postać: LK 1140 2004 0000 3550 xxxx xxxx. Otrzymałem od banku informację, że
    spłat należy dokonywać z otwartego rachunku technicznego na ten właśnie
    numer rachunku. Naturalnie od razu spróbowałem wykonać przelew wewnętrzny na
    ten potencjalny numer rachunku karty z innego rachunku w mBanku. Niestety
    Altamira na to: "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE". No i zonk! W związku z
    powyższym nie widzę potrzeby testowania jutro przelewu międzybankowego, na
    pewno się odbije. Czy ktoś uważa inaczej?

    W historii karty naturalnie brak jakichkolwiek śladów po tym nieudanym
    przelewie. mBank nie poinformował mnie jak na razie o konieczności
    podpisywania jakichś aneksów do umowy karty. W zakładce "Szczegóły umowy"
    karty, widać jako numer rachunku powiązanego ten numer Rachunku technicznego
    zamiast wcześniej występującego tam numeru eKonta.

    W swojej dyspozycji poprosiłem o otworzenie dwóch rachunków technicznych, po
    jednym dla każdej z kart. W tej sytuacji nie widzę jednak żadnego bonusu w
    stosunku do wspólnego rachunku technicznego dla obu kart. Ciekawi mnie też
    czy Altamira może stawia jakieś ograniczenia w takich przypadkach (no bo
    dlaczego odpięli mi jedną kartę, a nie obie), czy mamy kogoś biegłego w
    Altamirze na grupie? Bo jak się mają z tym męczyć, to może w sumie bym to
    zmienił na jeden wspólny dla obu kart rachunek techniczny.

    Postęp dla mnie jest duży - udało mi się to rozpiąć z eKontem, niestety
    funkcjonalność tego rozwiązania nie jest pełna - nadal nie da się spłacić
    karty przelewem zewnętrznym. Nadal w celu spłaty karty będę się musiał
    zalogować w dniu jej spłaty albo ustawić spłatę automatyczną (co chyba
    zrobię w przypadku co najmniej jednej z kart, skoro rachunek służy już tylko
    do obsługi tych kart).

    Niebezpieczeństwo widzę tu takie, że jak przez pomyłkę przeleję na ten
    rachunek za dużo, to aby z niego wycofać środki zapewne będę musiał
    telefonować na mLinię.

    Na tym etapie nie mam pomysłu na dalsze testy. Czy ktoś ma ideę jak pokonać
    komunikat "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE"? Numer rachunku jest poprawnym numerem
    NRB, uważam jednak, iż to że nie wchodzi na niego przelew wewnętrzny kończy
    walkę. :]


  • 2. Data: 2009-04-09 06:59:44
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 9 Kwi, 00:47, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
    > mBank najwyraźniej rozpoczął realizację mojej dyspozycji odpięcia kart
    > kredytowych od eKonta. Brzmi całkiem nieźle, nie? Jednak już widzę, że nie
    > będę w pełni miał tego co chciałem, czyli karty mBanku spłacalnej przelewem
    > zewnętrznym - Altamira pozostanie jednak niepokonana do końca.
    >
    > W tej chwili sytuacja jest taka, że jedna z kart została odpięta od eKonta.
    > Druga nadal jest z nim spięta. Od mBanku otrzymałem dwa numery rachunków w
    > formacie NRB. Pierwszy z nich to rachunek techniczny, który normalnie jest
    > widoczny w interfejsie internetowym. Jego numer jest postaci: LK 1140 2004
    > 0000 3602 xxxx xxxx. Jego nazwa to "Rachunek techniczny". Po kliknięciu na
    > ten rachunek submenu "Rachunki" jest kompletnie puste - nie ma historii, nie
    > ma możliwości zdefiniowania przelewu, polecenia zapłaty, doładowań, lokat,
    > niczego nie ma. Kliknięcie przycisku "zmiana nazwy rachunku" wywraca
    > Altamirę z komunikatem: "Operacja nie może zostać wykonana (CSB).". Trzeba
    > się po takiej próbie ponownie zalogować.
    >
    > Drugi numer rachunku jest teoretycznie rzecz biorąc numerem konta karty. Ma
    > postać: LK 1140 2004 0000 3550 xxxx xxxx. Otrzymałem od banku informację, że
    > spłat należy dokonywać z otwartego rachunku technicznego na ten właśnie
    > numer rachunku. Naturalnie od razu spróbowałem wykonać przelew wewnętrzny na
    > ten potencjalny numer rachunku karty z innego rachunku w mBanku. Niestety
    > Altamira na to: "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE". No i zonk! W związku z
    > powyższym nie widzę potrzeby testowania jutro przelewu międzybankowego, na
    > pewno się odbije. Czy ktoś uważa inaczej?
    >
    > W historii karty naturalnie brak jakichkolwiek śladów po tym nieudanym
    > przelewie. mBank nie poinformował mnie jak na razie o konieczności
    > podpisywania jakichś aneksów do umowy karty. W zakładce "Szczegóły umowy"
    > karty, widać jako numer rachunku powiązanego ten numer Rachunku technicznego
    > zamiast wcześniej występującego tam numeru eKonta.
    >
    > W swojej dyspozycji poprosiłem o otworzenie dwóch rachunków technicznych, po
    > jednym dla każdej z kart. W tej sytuacji nie widzę jednak żadnego bonusu w
    > stosunku do wspólnego rachunku technicznego dla obu kart. Ciekawi mnie też
    > czy Altamira może stawia jakieś ograniczenia w takich przypadkach (no bo
    > dlaczego odpięli mi jedną kartę, a nie obie), czy mamy kogoś biegłego w
    > Altamirze na grupie? Bo jak się mają z tym męczyć, to może w sumie bym to
    > zmienił na jeden wspólny dla obu kart rachunek techniczny.
    >
    > Postęp dla mnie jest duży - udało mi się to rozpiąć z eKontem, niestety
    > funkcjonalność tego rozwiązania nie jest pełna - nadal nie da się spłacić
    > karty przelewem zewnętrznym. Nadal w celu spłaty karty będę się musiał
    > zalogować w dniu jej spłaty albo ustawić spłatę automatyczną (co chyba
    > zrobię w przypadku co najmniej jednej z kart, skoro rachunek służy już tylko
    > do obsługi tych kart).
    >
    > Niebezpieczeństwo widzę tu takie, że jak przez pomyłkę przeleję na ten
    > rachunek za dużo, to aby z niego wycofać środki zapewne będę musiał
    > telefonować na mLinię.
    >
    > Na tym etapie nie mam pomysłu na dalsze testy. Czy ktoś ma ideę jak pokonać
    > komunikat "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE"? Numer rachunku jest poprawnym numerem
    > NRB, uważam jednak, iż to że nie wchodzi na niego przelew wewnętrzny kończy
    > walkę. :]

    Trzymam kciuki i czekam na dalsze info ! Dziś jeszcze zacznę dzwonić o
    to samo !


  • 3. Data: 2009-04-09 07:11:20
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5338ec7c-fc50-4bdf-afc8-1a2ae566f656@k2g2000yql
    .googlegroups.com...

    > Trzymam kciuki i czekam na dalsze info ! Dziś jeszcze zacznę dzwonić o
    > to samo !

    To zdawaj relację jak idzie. Raczej może nie być łatwo, w pierwszym czytaniu
    mLinia może odmówić przyjęcia takiej dyspozycji. Wtedy nadaj temu status
    reklamacji. Gdyby posunęła się do odmowy przyjęcia takiej reklamacji
    pozostaje pisemna dyspozycja złożona w CUF albo szukanie innej mLinki.
    Nagrywaj rozmowy jeśli nie jest to nadmiernie kłopotliwe.


  • 4. Data: 2009-04-09 14:18:12
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "opopopop" <o...@t...pl>

    a jakie ma uzasadnienie cała ta gimnastyka ?


  • 5. Data: 2009-04-09 14:31:40
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    opopopop <o...@t...pl> had the courage to write:
    > a jakie ma uzasadnienie cała ta gimnastyka ?

    Np. w razie zajęcia konta nie ma możliwości spłaty karty.

    k.


  • 6. Data: 2009-04-09 14:35:46
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "opopopop" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:grl049$1tuf$1@news.mm.pl...
    >a jakie ma uzasadnienie cała ta gimnastyka ?

    Brak problemów w przypadku zajęcia rachunku oraz możliwość spłacania karty
    bezpośrednio przelewem z innego banku, bez logowania się do mBanku i bez
    ustanawiania jakiejś stałej spłaty. Także ciekawość, czy da się dojść w tej
    kwestii do porozumienia z bankiem i do jakiego stopnia się da.


  • 7. Data: 2009-04-09 19:41:08
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kashmiri wrote:
    > opopopop <o...@t...pl> had the courage to write:
    >> a jakie ma uzasadnienie cała ta gimnastyka ?
    > Np. w razie zajęcia konta nie ma możliwości spłaty karty.

    Przy rachunku technicznym nadal nie ma, bo go też można zająć. Wielka mi
    różnica...

    --
    MiCHA


  • 8. Data: 2009-04-09 20:25:58
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:grlj0k$jli$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy rachunku technicznym nadal nie ma, bo go też można zająć. Wielka mi
    > różnica...

    Zgodnie z informacją z banku - takie rachunek nie może podlegać zajęciu.
    Jest to rachunek o takim samym charakterze jak rachunek karty kredytowej czy
    innego kredytu.

    Zresztą byłoby absurdalne gdyby mógł podlegać, bank wtedy sam utrudniłby
    sobie maksymalnie odzyskanie środków. Kredytobiorca może nie zamierzać
    regulować zajęcia, natomiast może chcieć regulować swoje bieżące
    zobowiązania wobec banku.


  • 9. Data: 2009-04-10 14:35:06
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Przy rachunku technicznym nadal nie ma, bo go też można zająć. Wielka mi
    > różnica...

    Roznica jest zasadnicza, zająć mozna rachunki prowadzone tylko na rzecz
    danej osoby. Rachunek "techniczny" karty nie jest prowadzony na rzecz
    klienta, to rachunek banku.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 10. Data: 2009-04-10 17:48:07
    Temat: Re: rozpiecie KK mBanku i eKonta
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    >> Przy rachunku technicznym nadal nie ma, bo go też można zająć. Wielka mi
    >> różnica...
    >
    > Roznica jest zasadnicza, zająć mozna rachunki prowadzone tylko na rzecz
    > danej osoby. Rachunek "techniczny" karty nie jest prowadzony na rzecz
    > klienta, to rachunek banku.

    Jak znam mBank, to nie stawiałbym na to, ze tak jest. Myślę raczej, że
    mają to w systemie jako rachunek klienta i w razie zajęcia zajmą
    wszystko. Oczywiście potem można sobie reklamować. Powodzenia...

    --
    MiCHA

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1