  • 1. Data: 2006-01-18 10:01:50
    Temat: ryzyko kursowe, kiedys bylo, ale nie moge znalezc
    Od: tw <g...@b...onet.pl>

    Ktoś tu kiedyś pisał o opcjii ubezpieczenia sie od możliwości utraty
    róznicy na kursie waluty podczas brania kredytu walutowego - nie mogę
    tego znaleźć. Ponieważ planuję wziąć niemały kredyt mieszkaniowy w
    miarę szybko, a jest ku temu zły okres, prosze o pomoc.
    tw

  • 2. Data: 2006-01-18 10:38:15
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:bg4ss1pmhrc4slb1g7ek1g0ho6o3nniamf@4ax.com,
    niejaki(a): tw z adresu <g...@b...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > tego znaleźć. Ponieważ planuję wziąć niemały kredyt mieszkaniowy w
    > miarę szybko, a jest ku temu zły okres, prosze o pomoc.

    kredyt jest wyliczany wg kursu z dnia podpisania umowy - bieżesz np. 100000
    fanków - w dniu podpisania umowy to daje powiedzmy 250000 zł
    a wypłacany jest zwykle 1 lub kilka dni później (chociaż np. w GE można to
    zrobić tego samego dnia)

    a więc jeśli kurs się zmiania w ciągu tego okresu, to możesz zyskać lub
    stracić, np. jeślikurs jest 2,4 to wypłacą ci 240000 zł
    ale przy 1-2 dniach nie są to duże różnice - tyle tylko, że jeśli kurs
    spadnie to dostaniesz mniej niż planujesz (o ie planujesz "na styk") i
    musisz dopłacić z własnej kieszeni
    najlepiej poproś opiekuna w banku o odpowiednie obliczenie i wskazanie
    punktów w umowie co się stanie jeśli kurs wzrośnie lub spadnie

    a co do terminu brania kredytu walutowego
    idą chyba wybory - kurs walut pewnie trochę wzrośnie - co będzie później to
    nie wiadomo, ale pewnie spadnie
    więc moim zdaniem najlepiej brać kredyt przed wyborami, jak kursy pójdą w
    górę - o ile w ogóle opłaci się teraz brać w walucie

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2006-01-18 10:51:37
    Od: tw <g...@b...onet.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006 11:38:15 +0100, "plusz"
    <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> wrote:

    Teoretycznie się nie oplaca, ale mam na oku mieszkanie w Krakowie w
    dobrej lokalizacji - trzesienie ziemi by musiało byc, zebym na swoje
    nie wyszedl.

  • 4. Data: 2006-01-18 14:31:40
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:ra7ss11ftbrecpmuo56ukjjaqr17hur5ge@4ax.com,
> [...]

    > Teoretycznie się nie oplaca, ale mam na oku mieszkanie w Krakowie w
    > dobrej lokalizacji - trzesienie ziemi by musiało byc, zebym na swoje

    :) no tak - ja zresztą też mam w walucie i brałem z premedytacją, wiedząc,
    że stopy w CHF idą w górę, a polskie być może w dół
    no i jak na razie mam rację

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)