  • 11. Data: 2006-10-20 07:39:34
    Temat: Re: skradziony dowód osobisty
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "TMK" <t...@p...onet.pl> writes:

    > Zgłoś jeszcze do urzędu miasta czy gminy (czyli organu wydawania)-

    Przeciez i tak bedzie wyrabiac nowy w tym samym organie i musi podac
    przyczyne, dla ktorej to robi. Uwazasz, ze trzeba jeszcze jakos osobno
    zglosic?

    MJ

  • 12. Data: 2006-10-20 08:22:00
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Mam problem ,mojej żonie dzisiaj skradziono wszystkie dokumenty w tym
    > dowód osobisty. Mam pytanie jak zastrzec ten nr dowodu w bankach ,czy
    > wystarczy takie zastrzeżenie w PKO BP gdzie mamy konto. Policja też jest
    > powiadomiona.

    Wystarczy w PKO BP - weź pokwitowanie zgłoszenia!
    Ze zgłaszaniem do organu wydajacego bym sie wstrzymal kilka dni, zglosic
    razem z wnioskiem o wyrobienie nowego. Jezeli dowod zginal z cala torebka to
    jest szansa ze zlodziej dokumenty wyrzuci i ktos ci je odesle/odda (to jest
    inna "specjalnosc zawodowa" i kieszonkowcy czesto poprzestaja na tym co w
    torebce).
    Jesli sie znajdzie to czeka was kwerenda po tych samych instytucjach (wziac
    ze soba paszport/prawo jazdy etc.), w ktorych zgloszona utrate - trzeba
    zglosic odnalezienie bo inaczej nie bedzie sie malzonka mogla poslugiwac
    swoim dowodem (wziac pokwitowanie zgloszenia odnalezienia i je skserowac!!!
    oryginal zgloszenia dobrze schowac a ksero nosic przy sobie!!!). Nie dac sie
    namowic na wyrobienie nowego dowodu "bo tamten i tak figuruje jako
    skradziony"...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2006-10-20 19:00:56
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 10:22:00 +0200, Slawek Kos napisał(a):
    > Nie dac sie
    > namowic na wyrobienie nowego dowodu "bo tamten i tak figuruje jako
    > skradziony"...;-)

    zgłosiłem w PKOBP ,policja ,lukas bank,
    a czy mozesz mi bliżęj wyjaśnić jakie mogą być problem jeżeli wyrobi żona
    nowy dowód a ten stary będzie fugurował jako skradziony,bo prawdę mówiąc
    marno widzę możliwość odzyskania tego skradzinego
    dziękuję
    akala

  • 14. Data: 2006-10-20 19:06:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"

    > Wystarczy w PKO BP - weź pokwitowanie zgłoszenia!

    któremuś operatorowi komórkowemu tez bym zgłosił
    - oni się kontaktują ze sobą to może wystarczy

    A banki od dawna wymieniały się zastrzeżonymi dokumentami
    Już 15 lat temu była baza zastrzeżonych dokumentów - w PKOBP to się
    chyba nazywało MIG-DZ

    sprawdziłem w googlach i oto co znalazłem:
    "Jezeli dowód Ci skradziono i juz bylas na policji to warto tez
    odwiedzic Urzad Gminy/Miasta, aby:
    1. zglosic kradziez dowodu (osoba pracujaca w tym urzedzie powinna
    odnotowac ten fakt i poinformowac MIG-DZ)
    2. zlozyc papiery o nowy dowód"

    Tak więc ta baza jest pewnie wypełniana przez Urząd
    - poproś o zaświadczenie że DO wpisali do niej
    więcej na: http://tinyurl.com/y352rq
    *** blad ***

  • 15. Data: 2006-10-20 19:16:42
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > 1. zglosic kradziez dowodu (osoba pracujaca w tym urzedzie powinna
    > odnotowac ten fakt i poinformowac MIG-DZ)

    Mig-dz był systemem zewnetrznym, a systemy bankowe importowały z niego
    dane. Niestety pewna czesc dokumentow z powodu pomyłek była odrzucana
    przy imporcie, tak wiec nie był to 100% sposob na zadziałanie
    zastrzezenia.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 16. Data: 2006-10-20 20:21:53
    Od: "Slawek Kos" <s...@N...gazeta.pl>

    akala <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > nowy dowód a ten stary będzie fugurował jako skradziony,bo prawdę mówiąc
    > marno widzę możliwość odzyskania tego skradzinego

    Żadnych problemów poza niepotrzebnymi wydatkami i stratą czasu.
    Sugeruję po prostu żeby zrobić co niezbędne i tylko tyle - nie popadać w
    paranoję.

    Slawek

  • 17. Data: 2006-10-20 20:44:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Slawek Kos" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > akala <a...@o...eu> napisał(a):
    >

    > Żadnych problemów poza niepotrzebnymi wydatkami i stratą czasu.

    Dopóki sąd nie przyklepie jakiegoś wyroku jakieś firmy windykacyjnej.

    Prawdopodobieństwo małe, ale się zdarza.

  • 18. Data: 2006-10-21 21:42:52
    Od: "miszka_" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > wezwania na komisariat w drugim końcu Polski oraz skrzynka pełna
    > ostatecznych wezwań do zapłaty z firm windykacyjnych.

    a dodatkowo, jeśli nie masz w ręku potwierdzenia zgłoszenia na komisariacie,
    to komisariat o tym nic nie wie, (niestety).
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 19. Data: 2006-10-26 09:36:06
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > zainteresowała, gdybym przy okazji został pobity lub coś
    > podobnego...nawet nie chcieli przyjąć mojego zgłoszenia.
    >
    > Nie ma niestety organu, który zbierałby dane o zagubionych dokumentach.
    > Mój DO wykorzystali złodzieje i nakupili sobie tel. komórkowych z
    > abonamentem. Jak zaczęły przychodzić faktury to się zainteresowałem
    > sprawą a swoją drogą to po kilku tygodniach dostałem wezwanie na policję
    > w charakterze podejrzanego o popełnienie przestępstwa.
    >
    > Przesłuchanie do najmilszych nie należało...od tego czasu dobrze pilnuję
    > dokumentów, kart etc...rodzę Wam to samo.

    To bardzo ciekawe. Ale w przypadku kradzieży kieszonkowej w autobusie policja
    przyjęła zawiadomienie o kradzieży również dowodu. Co więcej dowód potem
    złodzieje odesłali pocztą, ale i tak się okazało że trzeba go wymienić ze
    względu na możliwość wykorzystania go wcześniej przez złodziei. Urząd wydał nowy
    dowód.

  • 20. Data: 2006-10-26 13:53:01
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "xXx" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To bardzo ciekawe. Ale w przypadku kradzieży kieszonkowej w autobusie
    policja
    > przyjęła zawiadomienie o kradzieży również dowodu.

    Nikt nie kestionuje, że policja przyjmie zawiadomienie.
    Chodzi o to co z tym zawiadomieniem robi (a nic nie robi...;-)

> [...]
    > złodzieje odesłali pocztą, ale i tak się okazało że trzeba go wymienić ze
    > względu na możliwość wykorzystania go wcześniej przez złodziei. Urząd

    Co to znaczy "okazalo sie"?
    Po prostu ci powiedzieli (na gebe...;-) ze trzeba i ich posluchales.
    Urzad zawsze wyda dowod obywatelowi jesli ten o niego wystapi...

    --
    Pozdrowienia
    ---