  • 61. Data: 2008-12-21 09:40:13
    Temat: Re: sumowanie limitu kart a Alior
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > A wiesz co to jest wyłudzenie kredytu? Jest to jego wzięcie w
    > założeniu, że go nie będziesz spłacał.

    Niestety się mylisz.

    > Jeśli weźmiesz kredyt nawet oświadczając o twoich dochodach niezgodnie z
    > prawdą, po czym go spłacasz to nikt Ci takiego zarzutu nie postawi. To
    > samo tyczy się prawidłowo obsługiwanej karty kredytowej. Prokurator musi
    > wykazać, że kredyt tez wyłudziłeś. Jeśli kredyt ten był terminowo
    > spłacany, to raczej tego nie udowodni.

    I znowu się mylisz. Jeśli prawo jest Ci obce to zastanów się choćby nad tym
    z punktu widzenia logiki. Gdyby założyć, że masz rację to banki nie
    potrzebowałyby w ogóle pytać o dochód, bo każdy mógłby drukować sobie sam
    zaświadczenia, iż zarabia np. 500 tys. miesięcznie i dostawać na tej
    podstawie niebotyczne kredyty. Wszak póki je spłacam to nie ma problemu...
    według Ciebie.

  • 62. Data: 2008-12-21 09:42:32
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > No może np. po to aby go wypłacić za 3 zł i wpłacić na lokatę celem
    > zarobienia na odsetkach. Uważasz, że w tym wypadku też by nie był go w
    > stanie spłacić?

    Akurat Alior nie ma przelewu za 3 zł, więc ten motyw nie przejdzie. W
    zasadzie tylko w jednym banku ostały się takie przelewy.

    > Ale było to zapewne aresztowanie szajek, które nie jeden kredyt już
    > wyłudziły.

    haha... google jednak Ci się przyda.

    > Chyba nie wyobrażasz sobie, że pani weryfikująca wnioski, powie normalnemu
    > Kowalskiemu, żeby poczekał po czym wezwie policję?

    Wyobrażam sobie, iż jest ktoś taki jak ochrona. Szczególnie w banku. Poza
    tym zakładasz, że posłużysz się swoimi papierami, prawda?

  • 63. Data: 2008-12-21 09:44:07
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Aczkolwiek wskazany art. 297 par. 1 kk nic nie mówi o niespłacaniu
    > kredytu.

    Dokładnie. Po prostu wyłudzenie kredytu będzie zakwalifikowane jako próba
    wyłudzenia kredytu, jeśli w porę bank się zorientuje (tzn. na etapie
    wniosku).

  • 64. Data: 2008-12-21 15:00:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie. Po prostu wyłudzenie kredytu będzie zakwalifikowane jako próba
    > wyłudzenia kredytu, jeśli w porę bank się zorientuje (tzn. na etapie
    > wniosku).
    Oj poczytajcie sobie kiedyś KK, ale taki z komentarzem. Aby cokolwiek
    było przestępstwem, to oprócz wypełnienia znamion tegoż czynu (literalna
    zgodność z art. KK), to musi jeszcze zaistnieć jakakolwiek szkoda, czy
    szkodliwość społeczna. Jeśli ktoś wziął jakiś kredyt, po czym go
    spłacił/spłaca. To ciężko mówić o wyłudzeniu, pomimo spełnienia znamion tego
    par., gdyż nie wystąpiła jakakolwiek szkoda. Trochę trudniejsza będzie
    sprawa, gdy ktoś wpadnie przy składaniu wniosku, ale gdy ma czysty BIK i
    brak podobnych zajść w przeszłości, to skazanie jest bardzo wątpliwe, albo
    prokurator, albo sąd zapewne warunkowo umorzy postępowanie.
    Poza tym kłamać też trzeba umieć. Życzę szczęścia prokuratorowi, który
    zechce udowodnić wyłudzenie Kowalskiemu, który zamiast zarobków netto, podał
    zarobki brutto i zacznie się tłumaczyć, że on nie rozróżnia tych pojęć.

  • 65. Data: 2008-12-21 15:21:28
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:gil32c$avn$1@news.dialog.net.pl...>> Aczkolwiek wskazany art. 297 par.
> [...]
    > było przestępstwem, to oprócz wypełnienia znamion tegoż czynu (literalna
    > zgodność z art. KK), to musi jeszcze zaistnieć jakakolwiek szkoda, czy

    Szkoda a szkodliwosc spoleczna to dwie zupelnie rozne rzeczy. To raz.

    Aby cokolwiek bylo przestepstwem musi byc szkodliwe spolecznie
    bardziej niz w stopniu znikomym. To dwa.

    Nie musi wystapic szkoda aby dany czyn byl przestepstwem. To trzy.

  • 66. Data: 2008-12-21 20:11:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 07:21:28 -0800, BK napisał(a):

    > Szkoda a szkodliwosc spoleczna to dwie zupelnie rozne rzeczy. To raz.

    Zdecydowanie tak.
    Zaś co do szkody: to typowe przestępstwo formalne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 67. Data: 2008-12-24 12:37:25
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    wiadomościnews:gid64c$84r$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    >
    > Z niezarejestrowaną d-g podałem przykład, bo jest to nagminne w kontekście
    > udziału szarej strefy w PKB.

    > Tak, i chyba pora się poddać i pozostac przy swoich opiniach, nie? Na
    > koniec, ja od początku nie mówiłem o celowym wyłudzeniu krredytu, tzn. o
    > zamiarze jego niespłacenia. :-)
    >
    > A i jeszcze jedno. Nie jest prawdą, że banki generalnie wykazuja nadmierny
    > zapał do współpracy z US. Być może jakimś wyjątkiem jest tu BRE detaliczne,
    > ale prawdopodobnie też nie w tym wymiarze jakiego byś się spodziewał (donosy
    > na klientów). Nie uogólniajmy tego na wszystkie polskie banki.

    Chyba że będzie to bank sfokusowamy wyłącznie na obsługę urzędów
    skarbowych ;-)

    --
    pozdrawiam,

    Erazmus