  • 21. Data: 2018-08-08 15:52:07
    Temat: Re: szybko poszlo
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No sam widzisz, od razu ze dwa tysiące etatów więcej, i o to biurokratycznej hydrze
    chodzi.

    -----

  • 22. Data: 2018-08-08 16:28:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-18 o 15:40, Liwiusz pisze:

    > A z jakiego przepisu ma wynikać ta odpowiedzialność na zasadzie ryzyka?

    Kiosk jest firmą. Ta na zlecenie operatora ma za zadanie ustalić
    tożsamość rejestrującego i to uczynić. To, w jaki sposób ową tożsamość
    ustala, to jużjej sprawa. Ale jeli się okaże, że ze zlecenia się źle
    wywiążę, to przedsiębiorca odpowiada cywilnie. Personalna
    odpowiedzialność pracownika wymagałaby wykazania jego winy.

  • 23. Data: 2018-08-08 16:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A z jakiego przepisu ma wynikać ta odpowiedzialność na zasadzie
    >ryzyka?

    Ryzyka jak ryzyka, ale posiadacz nr 123.... mnie oszukal, operator ma
    obowiazek miec jego dane, nie ma, przez co uniemozliwia mi dochodzenie
    moich strat ... czy aby na pewno nie da sie czegos od operatora
    wyprocesowac - za zaniedbanie obowiazku rzecz jasna.

    J.

  • 24. Data: 2018-08-08 16:38:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wywiążę, to przedsiębiorca odpowiada cywilnie. Personalna
    > odpowiedzialność pracownika wymagałaby wykazania jego winy.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie. Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka nigdy
    nie jest domyślna, więc się pytam, na jakiej podstawie ktokolwiek miałby
    tutaj odpowiadać w ten sposób.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-08-08 16:39:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 16:35, J.F. pisze:
> [...]
    > moich strat ... czy aby na pewno nie da sie czegos od operatora
    > wyprocesowac - za zaniedbanie obowiazku rzecz jasna.

    Zacznijmy od tego, że operator nie ma obowiązku posiadania aktualnych
    danych. Ma obowiązek dokonywać rejestracji numerów przed ich
    uruchomieniem. Tylko tyle.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2018-08-08 16:48:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-18 o 16:38, Liwiusz pisze:

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie. Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka nigdy
    > nie jest domyślna, więc się pytam, na jakiej podstawie ktokolwiek miałby
    > tutaj odpowiadać w ten sposób.

    Bo prowadzi działalność gospodarczą i odpowiada za nienależyte wykonanie
    zlecenia .

  • 27. Data: 2018-08-08 19:03:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bo prowadzi działalność gospodarczą i odpowiada za nienależyte wykonanie
    > zlecenia .

    Więc to jest odpowiedzialność kontraktowa, a nie "na zasadzie ryzyka".
    A jaka to jest odpowiedzialność, tego nie wiemy, bo umowy zlecenia
    kiosku z operatorem nie znamy. Podejrzewam, że w ogóle takiej nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2018-08-08 19:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zacznijmy od tego, że operator nie ma obowiązku posiadania aktualnych
    >danych. Ma obowiązek dokonywać rejestracji numerów przed ich
    >uruchomieniem. Tylko tyle.

    Zakladam przypadek, ze takie dane istnieja.
    Albo osoba twierdzi, ze nigdy nie posiadala ani nie rejestrowala
    takiego numeru.

    Czyli operator nierzetelnie zarejestrowal numer przed jego
    uruchomieniem ...

    J.

  • 29. Data: 2018-08-09 10:48:11
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-08 o 15:49, Heniek pisze:

> [...]
    sip.softphone&hl=pl

    > Numer na słupa z podpiętym numerem z apki.
    > Znajdziesz mnie?

    Ja nie, ale ci, przed którymi chcesz się ukryć okradając bank, znajdą :)

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2018-08-09 14:26:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "ń" <ń@ń.ń> napisał w wiadomości

    >Jedno z tych 200 tysięcy wydanych przez sąd pozwoleń rocznie?

    trochę archiwalne
    https://panoptykon.org/wiadomosc/billingi-czyli-co
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1056103,policj
    a-bilingi-najnowsze-dane-inwigilacja.html
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Policja-lamie-prawo
    -siegajac-po-bilingi-3684342.html

    >A to karalne?

    Niejaka pani Streżyńska (była w rządzie, zresztą chyba tam najmądrzejsza)
    zwróciła uwagę
    na bezsens personalizacji bałagan i/lub brak konsekwencji tego
    przedsięwzięcia. Wywalili ją.

    Arek