  • 11. Data: 2007-02-23 12:18:15
    Temat: Re: termin splaty karty w wolny dzien
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > mam kilka kart i wszystkie splacam przelewem z jednego banku (w ktorym
    > kk nie mam) i raczej spogladam w kalendarz, ale wielu tego nie robi i
    > banki na tym zeruja...

    Powtórzę jeszcze raz w nadziei że dotrze - to jest ogólny problem WSZYSTKICH
    należności (podatki, ZUS, długi, płatności za usługi, alimenty, utrzymanie
    kochanki itp...;-)) więc zamiast mieć pretensje do jakiegoś dostawcy pizzzy
    w przyszłości po prostu sie przywyczaj...

    > wedlug mnie to nie jest fair chociaz oczywiscie
    > zgodne z prawem, regulaminem etc...

    Życie jest nie fair...
    ;-)
    Slawek

  • 12. Data: 2007-02-23 12:26:32
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Oj nie, weźmy taki ING, czy BZWBK (o ile się nic nie zmieniło)
    >
    > KJ

    sprobuje zrobic przelew miedzy rachunkami w BZWBK w niedziele, ciekawe
    co sie stanie...;-)

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2007-02-23 12:31:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Slavekk wrote:

> [...]
    > kochanki itp...;-)) więc zamiast mieć pretensje do jakiegoś dostawcy pizzzy

    Podatki i zus nie, o ile mi wiadomo. Jeśli są płatne w sobotę, to
    przechodzą na poniedziałek.

    KJ

  • 14. Data: 2007-02-23 12:50:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

    > sprobuje zrobic przelew miedzy rachunkami w BZWBK w niedziele, ciekawe
    > co sie stanie...;-)

    NIe wiem jak między własnymi, ale jeśli spróbujesz zrobić na r-k kogoś
    innego, to będzie czekał do poniedziałku, ćwiczone +- 2 miesiące temu.

    KJ

  • 15. Data: 2007-02-23 13:02:35
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > NIe wiem jak między własnymi, ale jeśli spróbujesz zrobić na r-k kogoś
    > innego, to będzie czekał do poniedziałku, ćwiczone +- 2 miesiące temu.
    >
    > KJ

    w takim razie potestuje na wlasnych ;-))

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-02-23 13:11:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slavekk " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kochanki itp...;-)) więc zamiast mieć pretensje do jakiegoś dostawcy pizzzy
    > w przyszłości po prostu sie przywyczaj...

    To nie jest ogólny problem, bo gdyby nie osobne uregulowanie w regulaminie, to
    miałby zastosowanie ogólny przepis zawarty w art. 115 kc: "Jeżeli koniec terminu
    do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy,
    termin upływa dnia następnego."

  • 17. Data: 2007-02-23 13:18:31
    Od: "ES" <e...@g...pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > strasznie mnie to wkurza jak bank ustala mi splate zadluzenia kk w dzien
    > wolny
    > to cios ponizej pasa, za kazdym razem musze sprawdzac czy aby nie wypada
    > to w sobote lub w niedziele
    > dla przykladu splate kk w Mille mam 24.02 = jutro (sobota), gdybym nie
    > spojrzal do kalendarza to by mnie sporo kosztowal brak splaty w
    > wymaganym terminie

    > ktore banki NIE robia takich numerow?

    BPH automatycznie przesuwa termin spłaty przypadający w sobotę, niedzielę lub
    w święto na pierwszy następny dzień roboczy w którym realizowane są przelewy
    międzybankowe.

  • 18. Data: 2007-02-23 14:00:56
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

> [...]
    termin
    > do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od

    Ależ właśnie ten przepis ma zastosowanie...
    Pozostaje tylko sobie uświadomić że sobota to nie jest "dzień uznany
    ustawowo za wolny od pracy" i właśnie ten fakt bank (i inni wierzyciele)
    stosuje... nie przesuwajac terminu...;-)
    Slawek

  • 19. Data: 2007-02-23 14:03:51
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    WSZYSTKICH

    > Podatki i zus nie, o ile mi wiadomo. Jeśli są płatne w sobotę, to
    > przechodzą na poniedziałek.

    Pewnie masz rację, i pewnie dlatego że jest obowiązek płacenia przelewem
    tych należnosci.

    Slawek

  • 20. Data: 2007-02-23 19:50:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>