  • 31. Data: 2007-02-24 09:30:51
    Temat: Re: termin splaty karty w wolny dzien
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Slavekk napisał(a):

    > To by nie było gorsze tylko lepsze.
    > Ale oni nie chcą i mają ku temu podstawy - umówili się z klintem na xx dni
    > darmowego kredytu i nie chcą dać xx+1.
    > To cię dziwi?

    Pozwolę się wtrącić. Jeżeli 25 wypada w niedzielę/święto, bank ochoczo
    przesunie termin płatności na 24 (czyli najczęściej na sobotę). Znaczy -
    CHCE i POTRAFI przesuwać terminy i nawet ROBI TO. Ale jednocześnie WIE,
    iż w tym dniu KIR nie pracuje.

    Ja absolutnie NIE wymagam, aby bank przesuwał termin na poniedziałek,
    gdzież bym śmiał. Ale niech, do jasnej choinki, terminu płatności z
    niedzieli nie przesuwa na sobotę, a np. na piątek... Żeby nikt nie
    ucierpiał, niech ta zasada dotyczy np. tylko tych z kartami bez
    powiązanych kont w Mille.

    Produkt winien być możliwie najbardziej przyjazny klientowi, w końcu to
    karta jest dla mnie, czy ja dla karty?

    Zastawianie na klienta "pułapek", choć zgodnych z wszelakimi prawami i
    leguraminami, w przypadku wielkiej i poważnej instytucji, jaką jest
    bank, jest po prostu śmieszne.

  • 32. Data: 2007-02-24 13:46:29
    Od: "Forum Gazetowe" <t...@g...pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał(a):

> [...]
    > przesunie termin płatności na 24 (czyli najczęściej na sobotę). Znaczy -
    > CHCE i POTRAFI przesuwać terminy i nawet ROBI TO. Ale jednocześnie WIE,

    Nieprawda
    Z niedzieli przesuwa na piątek
    Jeśli wypada w sobotę to nie rusza.

> [...]
    > niedzieli nie przesuwa na sobotę, a np. na piątek... Żeby nikt nie
    > ucierpiał, niech ta zasada dotyczy np. tylko tych z kartami bez

    Skoro nie wymagasz poniedziałku to czy tobie NAPRAWDĘ nie wystarczyłaby
    informacja na wyciągu:
    "Spłata do dnia xx.yy.zzzz (sobota)" - sobota może być wielkimi...;-)
    Chcesz pogarszać sytuację innych przez skrócenie im terminu płatności tylko
    dlatego że ty nie spojrzałeś w kalendarz?

    > Zastawianie na klienta "pułapek", choć zgodnych z wszelakimi prawami i
    > leguraminami, w przypadku wielkiej i poważnej instytucji, jaką jest
    > bank, jest po prostu śmieszne.

    Szczerze mówiąc tak absurdalnej agumentacji akurat po tobie się nie
    spodziewałem...;-)

    Slawek

  • 33. Data: 2007-02-24 13:49:38
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Sat, 24 Feb 2007 09:12:21 +0000 (UTC),
    > osoba podpisana: Slavekk <s...@g...pl>
    > napisała:
    > [...]
    ABC

    > Taktycznie wyciąłeś argument, a swojgo nie podałeś. Miłego dnia życzę.

    Tam nie było argumentu (jeśli już to na toją niekorzyść) więc wyciąłem
    Uzasadnienie dla braku swojego podałem

    Slawek

  • 34. Data: 2007-02-24 14:30:32
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Forum Gazetowe napisał(a):

    > Nieprawda
    > Z niedzieli przesuwa na piątek
    > Jeśli wypada w sobotę to nie rusza.

    Faktycznie, nie wiem dlaczego założyłem, że defaultowym terminem spłaty
    jest 25 dzień miesiąca.

    Niemniej dlaczego bank:
    - z niedzieli nie przesuwa terminu na sobotę a na piątek? (skoro soboty
    nie przesuwa w ogóle)
    ALBO
    - z soboty nie przesuwa terminu na piątek a zostawia go w sobotę? (skoro
    niedzielę przesuwa na piątek)

    Brak mi tu pewnej... logiki?

    > Skoro nie wymagasz poniedziałku to czy tobie NAPRAWDĘ nie wystarczyłaby
    > informacja na wyciągu:
    > "Spłata do dnia xx.yy.zzzz (sobota)" - sobota może być wielkimi...;-)

    Jasne, że by wystarczyła. Chodzi o to, aby nie musieć sprawdzać z
    kalendarzem. Żeby było łatwo, prosto, przyjemnie i PRZYJAŹNIE.

    > Szczerze mówiąc tak absurdalnej agumentacji akurat po tobie się nie
    > spodziewałem...;-)

    Zauważ, że nigdzie nie neguję formalnej racji po stronie banku... Ale z
    nastawieniem proklienckim to ma tyle wspólnego, ile aktualna polska zima
    z syberyjską...

  • 35. Data: 2007-02-24 19:08:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007 12:18:15 +0000 (UTC), "Slavekk "
    <s...@g...pl> wrote:

    >Powtórzę jeszcze raz w nadziei że dotrze - to jest ogólny problem WSZYSTKICH
    >należności (podatki, ZUS, długi, płatności za usługi, alimenty, utrzymanie

    mylisz się. ZUS i US to nie dotyczy, bo sobota wyraźnie jest określona
    jako dzień wolny.

    A myślę, że i w przypadku, gdy wierzyciel określi sposób płatności
    jako przelew, to i wtedy też sobota "się nie liczy", bo powszechnie
    wiadomo, że eliksir odpoczywa w weekend.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2007-02-24 19:22:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 20:08:12 +0100,
    osoba podpisana: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    napisała:

    > A myślę, że i w przypadku, gdy wierzyciel określi sposób płatności
    > jako przelew, to i wtedy też sobota "się nie liczy", bo powszechnie
    > wiadomo, że eliksir odpoczywa w weekend.

    Hm. Nie pomyślałem o tym, ale to faktycznie może być jakiś punkt
    zaczepienia :).
    No bo, czy istnieje _jakakolwiek_ placówka (centrala/placówka w Jeleśni
    na poczcie) banku Millennium która może przyjąć gotówkę w sobotę ?
    Podejrzewam placówki w centrach handlowych ale pewien nie jestem.

    KJ

    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

  • 37. Data: 2007-02-24 19:33:42
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No bo, czy istnieje _jakakolwiek_ placówka (centrala/placówka w Jeleśni
    > na poczcie) banku Millennium która może przyjąć gotówkę w sobotę ?

    Przecież pisałem - tak.

  • 38. Data: 2007-03-01 09:49:03
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Co mi tam, zostanę królikiem doświadczalnym...

    A więc na ten moment bank nic nie naliczył. W Millenecie nie widać
    żadnych odsetek, ani dodatkowego obciążenia, a wykazana kwota do zapłaty
    w marcu jest w 100% zgodna z sumą wykonanych operacji...

    Chyba, że to widać dopiero na wyciągu, nie wiem, nigdy nie przekraczałem GP.

  • 39. Data: 2007-03-11 10:12:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007 21:39:13 +0100, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    >O, a ja nie spojrzałem do kalendarza i zleciłem przelew na sobotę, 24go
    >lutego (zgodnie z informacją na wyciągu) => przelew fizycznie wyjdzie do
    >Mille dopiero 26go lutego, w poniedziałek.

    Jeśli przelew jest w ramach tego samego banku (nawet jeśli różne
    oddziały i idzie przez KIR), to IMHO sprawa jest prosta: pieniądze
    były danego dnia w banku, klient zlecił ich przelew w terminie. A
    jeśli bank ma problem z przeksięgowaniem, to już ich kłopot.
    --
    Jarek Andrzejewski