  • 11. Data: 2010-06-09 12:38:23
    Temat: Re: to KLIENT teraz płaci intercharge?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Jakież to są różnice dla KLIENTA, czy to będzie nazwane rabat,
    > czy "cena przy płatności kartą jest wyższa o ..."? Bo wykształca się
    > grupa, której przeszkadza jedno, a nie przeszkadza drugie, chociaż
    > fizycznie jest to dokładnie ta sama w skutkach operacja, ale nazwana
    > inaczej.

    To taka grupa, dla której prawo jest ważniejsze od życia. Która się
    obrusza, jak zleceniobiorcę nazywa się pracownikiem. Albo - właśnie -
    jak przy zapłacie kartą stosuje się zwyżkę, zamiast rabat przy zapłacie
    gotówką. Jak bankrutująca unia europejska zakaże trzymania w skarpecie
    więcej jak 100 dolarów, to oni będą pierwszymi do kablowania, tak jak
    teraz kablują za krzywo zaparkowany samochód, albo na rowerzystę
    jadącego chodnikiem, a nie trzypasmówką. Dlaczego tak robią? Bo tak
    stanowi prawo. Argument dla nich nie do obalenia. Przestrzeganie prawa
    daje im wewnętrzną satysfakcję bez względu na skutki.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-06-09 12:47:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 14:28:06 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > przeszkadza jedno, a nie przeszkadza drugie, chociaż fizycznie jest to
    > dokładnie ta sama w skutkach operacja, ale nazwana inaczej.

    IMO marketingowo/psychologicznie lepiej brzmi, że dostajesz zniżkę niż,
    że musisz dopłacić.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2010-06-09 12:53:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > IMO marketingowo/psychologicznie lepiej brzmi, że dostajesz zniżkę niż,
    > że musisz dopłacić.

    Ale w zestawieniach 'gdzie najtaniej' wygląda to gorzej.

    KJ

    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 14. Data: 2010-06-09 14:09:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-09, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > IMO marketingowo/psychologicznie lepiej brzmi, że dostajesz zniżkę niż,
    > że musisz dopłacić.

    Ale to nie jest różnica dla klienta, tylko dla sklepu.
    A prosiłem o różnice dla klienta. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-06-09 16:33:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Liwiusz napisał(a) w wiadomości: ...

    > To taka grupa, dla której prawo jest ważniejsze od życia. Która się
    >obrusza, jak zleceniobiorcę nazywa się pracownikiem.

    Ta "drobna" różnica w nazewnictwie może być pretekstem dla US, ZUS
    i innych urzędników (PiP?) do podjęcia nieprzyjemnych akcji...
    Dlatego warto się trzymać "trójcy": pracodawca - pracownik,
    zleceniodawca - zleceniobiorca, zamawiający - wykonawca.
    Poza tym niektórzy zleceniobiorcy i wykonawcy mogliby czuć się
    obrażeni gdy ktoś nazywwie ich pracownikami - sugeruje, że przyjmują
    polecenia służbowe :)

> [...]
    >stanowi prawo. Argument dla nich nie do obalenia. Przestrzeganie prawa
    >daje im wewnętrzną satysfakcję bez względu na skutki.

    Tu nie chodzi o "prawo" a o nazwanie pewnych rzeczy, których nie powinno
    się mylić. A w kwestii prawa - pseudodziennikarze notorycznie zamieniają
    np. kradzież z rabunkiem ("zrabowany napis z bramy obozowej w Auschwitz",
    "kradzieże telefonów komórkowych"). Za nimi powtarza to bezmyslnie lud
    mający czynne prawo wyborcze... Co tam pismaki, jaki bełkot prezentuje
    np. rzecznik policji!

    Arek

  • 16. Data: 2010-06-09 19:02:33
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 09 cze 2010 o 14:28 GMT, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > grupa, której przeszkadza jedno, a nie przeszkadza drugie, chociaż
    > fizycznie jest to dokładnie ta sama w skutkach operacja, ale nazwana

    Sprzedawcy podaja cene bez wliczonego kosztu obslugi karty kredytowej wcelu
    uzyskania najnizszej mozliwie ceny wyjsciowej, konkurencja w sklepach
    internetowych jest dosyc spora, mysle ze sporo ludzi jak dany produkt
    znajda w wyszukiwarce cenowej w jednym sklepie nawet o 1zl taniej, to
    jezeli sam sklep nie bedzie mial dla nich szczegolnego znaczenia, to
    wybiora ten tanszy sklep...
    2% to moze byc roznica powodujaca przesuniecie sie z 1 miejsca w
    wyszukiwarce cenowej, np. na 5, czy moze nawet 10 jak jest duza
    konkurencja, i teraz pomysl, jak to sie odbija na sprzedazy...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 17. Data: 2010-06-09 21:29:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 16:09:46 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ale to nie jest różnica dla klienta, tylko dla sklepu. A prosiłem o
    > różnice dla klienta. :)

    No jak najbardziej dla klienta. Wyobraź sobie, że coś tam chciałeś kupić
    i znalazłeś w bardzo dobrej cenie i "taniej niż w necie" a tu Pan mówi,
    że przy płatności gotówką jeszcze będzie rabat. No ameryka Panie ;)

    Xenocide

  • 18. Data: 2010-06-10 08:38:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-09, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > 2% to moze byc roznica powodujaca przesuniecie sie z 1 miejsca w
    > wyszukiwarce cenowej, np. na 5, czy moze nawet 10 jak jest duza
    > konkurencja, i teraz pomysl, jak to sie odbija na sprzedazy...

    Tak. Ale to różnica dla sprzedawcy, nie dla klienta.
    A klient może przecież płacić przelewem jak chce tą niższą kwotę.

    Na razie wszyscy się skupiają, żeby mi udowodnić, że podwyższanie
    ceny za płatność kartą, zamiast "rabatu za gotówkę" jest ewidentnie
    w interesie sprzedawcy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2010-06-10 09:02:38
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 10 cze 2010 o 10:38 GMT, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Tak. Ale to różnica dla sprzedawcy, nie dla klienta.
    > A klient może przecież płacić przelewem jak chce tą niższą kwotę.

    Ale w wyszukiwarce widzisz cene bazowa, oczywiscie moze sie zdazyc ze jakis
    sklep bedzie mial cene bazowa do ktorej bedzie przyslugiwal rabat za
    platnosc przelewem, ale w wyszukiwarce bedzie widoczna ta cena bazowa,
    WYZSZA, przez co produkt tego sklepu spadnie na nizsza pozycje, przez co
    bedzie mial mniejsza szanse na zakup, rozumiesz?

    > Na razie wszyscy się skupiają, żeby mi udowodnić, że podwyższanie
    > ceny za płatność kartą, zamiast "rabatu za gotówkę" jest ewidentnie
    > w interesie sprzedawcy. :)

    Sa klienci ktorzy sprawdzaja organoleptycznie koszty zakupu, sprawdzaja czy
    sa rabaty ok, i wtedy do nich pasuje Twoj sposob rozumowania, ale pewnie
    znaczna wiekszosc wchodzi na wyszukiwarce i wybiera najtansza pozycje w
    wyszukiwarce, a najtansza to bedzie zdecydowanie ta bez mozliwosci rabatu
    juz...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 20. Data: 2010-06-10 14:33:17
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 10 Cze, 10:38, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Na razie wszyscy się skupiają, żeby mi udowodnić, że podwyższanie
    > ceny za płatność kartą, zamiast "rabatu za gotówkę" jest ewidentnie

    Jesli wchodze do sklepu (niewazne czy wchodze osobiscie do reala czy
    wirtualnie na allegro) i widze cene to zakladam ze jest to maksymalna
    cena za produkt (+ ewentualnie cena za przesylke). Jesli przy placeniu
    okaze sie 'ale przy platnosci karta bedzie +2%' to humor mi sie
    popsuje (i pewnie zrezygnuje z zakupu). kwestia psychologiczna - wole
    byc mile zaskoczony ewentualnym rabatem od ceny 'na metce' niz byc
    niemile zaskoczony podwyzka tejze ceny