  • 61. Data: 2016-01-22 11:06:13
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 09:41, Liwiusz pisze:

    > Wiara w to, że państwowy urzędnik rzeczywiście zrobi coś lepiej niż
    > prywatny przedsiębiorca jest nie tylko naiwna, ale i szkodliwa dla
    > otoczenia. Dopiero jak pokolenie tak myślące wymrze, będzie można mieć
    > nadzieję na dobrą zmianę w Polsce.

    Dziwię się że nie dostrzegasz różnicy między instytucjami egzekwującymi
    prawo a prywatnymi sklepami czy barami mlecznymi.
    Dlaczego na tej samej zasadzie nie sprywatyzować policji, straży
    miejskiej czy pożarnej? Pewnie też w jakimś sensie byłaby sprawniejsza.
    Ale się tego nie robi. Podaj jakiś logiczny argument.

    Tu nie chodzi o sprawność tylko o zasadę, logikę i rozum bo sprawność w
    ogromnej mierze podupada przez długoletnie postępowania sądowe.
    Tu jest pies pogrzebany.
    W zasadzie to komornikom mogę współczuć bo czy państwowi czy prywatni
    często nie ogarniają tematu, popełniają błędy nawet w dobrej wierze.
    Takie mamy popier... prawo.
    Odczułem to na własnej skórze jak komornik coś ściągnął ale musiał oddać
    bo nie był wróżką i nie mógł wiedzieć że 3 dni wcześniej nastąpił pewien
    istotny fakt prawny. Może gdyby miał siedzibę przy sądzie to by o tym
    wiedział. Skutkiem tego został bez zarobku.

    Komornik to trochę coś innego niż babcia ze straganem ;-)

  • 62. Data: 2016-01-22 11:13:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 11:06, z pisze:

> [...]
    > miejskiej czy pożarnej? Pewnie też w jakimś sensie byłaby sprawniejsza.
    > Ale się tego nie robi. Podaj jakiś logiczny argument.

    Nie ma logicznego argumentu, aby tak nie robić. Mało tego - historia
    uczy, że armia zaciężna lepiej walczy niż armia z poboru.

    > Tu nie chodzi o sprawność tylko o zasadę, logikę i rozum bo sprawność w

    Logiki raczej w to nie mieszaj, bo polegniesz.

    > ogromnej mierze podupada przez długoletnie postępowania sądowe.
    > Tu jest pies pogrzebany.

    Czyli nawala państwo, cbdu.

    > Komornik to trochę coś innego niż babcia ze straganem ;-)

    Masz jeszcze w zanadrzu jakieś takie "ciekawe" bon moty?

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2016-01-22 11:23:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:13:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Masz jeszcze w zanadrzu jakieś takie "ciekawe" bon moty?
    Dokładnie taki sam bon mot zastosowałeś porównując komorników ze sklepami

  • 64. Data: 2016-01-22 11:34:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 11:23, Kris pisze:

    > Dokładnie taki sam bon mot zastosowałeś porównując komorników ze sklepami

    Chodzi o ideę działania, a nie o podobieństwo funkcji. I to, że
    argumenty przeciwko prywatnym komornikom można łatwo zbić pokazując, że
    można je podnieść wobec każdej innej branży... a mimo to inne branże
    mogą być prywatne i działają lepiej niż państwowo realizowane.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2016-01-22 11:36:42
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.01.2016 o 11:13, Liwiusz pisze:
    > Nie ma logicznego argumentu, aby tak nie robić. Mało tego - historia
    > uczy, że armia zaciężna lepiej walczy niż armia z poboru.

    Historia też uczy że najemnicy są często na bakier z lojalnością.

    p. m.

  • 66. Data: 2016-01-22 11:41:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 11:36, m pisze:

    > Historia też uczy że najemnicy są często na bakier z lojalnością.

    No ba, a ile to przewrotów dokonała rzekomo lojalna mocodawcy armia?

    Nic z tego nie wynika odnośnie lepszości jakiejś własności.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2016-01-22 11:41:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:34:42 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > można je podnieść wobec każdej innej branży... a mimo to inne branże
    > mogą być prywatne i działają lepiej niż państwowo realizowane.
    Ale też nie wszystkie "branże" powinny być prywatne.
    A porównywanie sądów czy komorników ze sklepami to takie trochę korwinistyczne baju
    baju.

  • 68. Data: 2016-01-22 11:50:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 11:41, Kris pisze:
    > Ale też nie wszystkie "branże" powinny być prywatne.

    To jest tylko twoje zdanie. Co do zasady nie ma takiej reguły.
    Ograniczając państwo do minimum dochodzi się do wniosku, że państwo
    oznacza nic innego jak tylko monopol na stosowanie przemocy, przy czym
    nie jest powiedziane, aby ten monopol mógł być realizowany wyłącznie
    państwowymi urzędnikami.

    > A porównywanie sądów czy komorników ze sklepami to takie trochę korwinistyczne baju
    baju.

    Komornicy są prywatni, sądy prywatne także są (i działają sprawniej niż
    państwowe), jak widać baju baju aż miło.

    Dowód z twojej niewiedzy lub niewiary nie przedstawia dla mnie dużej
    wartości.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2016-01-22 13:16:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >czym
    >nie jest powiedziane, aby ten monopol mógł być realizowany wyłącznie

    Ale dlaczego monopol ?
    Amerykanskich programow nie ogladasz - jak bank chce odebrac samochod
    niesplacany, to wysyla windykatora, ktory zabiera.
    Oczywiscie musi trafic na stojacy na publicznym gruncie, bo prawa
    prywatnego windykatora sa ograniczone.
    A jak juz dorwie, to droga do przemocy sie otwiera - po obu stronach
    :-)

    Panstwo ma realizowac funkcje panstwa, a w tym celu ma aparat
    przymusu.
    Zakres tych funkcji moze byc rozny, zakres aparatu przymusu tez moze
    byc rozny, ale jak realizuje za malo, to panstwo znika.
    Patrz chocby Rzeczpospolita tzw szlachecka.

> [...]
    >niż
    >państwowe), jak widać baju baju aż miło.
    >Dowód z twojej niewiedzy lub niewiary nie przedstawia dla mnie dużej

    Tylko niekoniecznie takie "panstwo" dobrze funkcjonuje, czy zadowala
    obywateli.
    Taka Somalia np.

    J.

  • 70. Data: 2016-01-22 13:21:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 13:16, J.F. pisze:

    > Ale dlaczego monopol ?

    Z obserwacji zasad organizowania się państw. Nie mogą na jednym obszarze
    państwowym istnieć dwie niezależne organizacje przypisujące sobie prawo
    do stosowania przemocy.

> [...]
    > prywatnego windykatora sa ograniczone.
    > A jak juz dorwie, to droga do przemocy sie otwiera - po obu stronach :-)

    I prawo do stosowania przemocy przez windykatora musi wyjść od państwa.

    > Tylko niekoniecznie takie "panstwo" dobrze funkcjonuje, czy zadowala
    > obywateli.
    > Taka Somalia np.

    Strasznie mnie męczy ciągłe podawanie przykładu Somalii jako idealnego
    państwa. Pomijając już, że przykład jest błędny, to dlaczego nie
    XIX-wieczne USA? Bo obserwacje nie pasują do tez?

    --
    Liwiusz