  • 1. Data: 2009-08-17 15:13:47
    Temat: wypłata za granica dużej kwoty z karty...
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Wybieram się do Niemiec odwiedzić znajomych i przy okazji nie wykluczam
    zakupu samochodu jeśli coś ciekawego mi się trafi....... nie chcę zabierać
    gotówki bo jeśli nie kupię będę miał w domu sporo Euro a nie mam takiej
    potrzeby, czy korzystniej jest jednak kupić Euro w kantorze czy może lepiej
    wypłacić w banku w Niemczech? Kiedyś, kilka lat temu korzystałem z karty za
    granicą i było to korzystniejsze, nie wiem jak teraz to wygląda......

  • 2. Data: 2009-08-17 16:04:01
    Temat: Re: wypłata za granica dużej kwoty z karty...
    Od: maruda <r...@n...com>

    J.S pisze:
> [...]
    > wypłacić w banku w Niemczech? Kiedyś, kilka lat temu korzystałem z karty za
    > granicą i było to korzystniejsze, nie wiem jak teraz to wygląda......

    Korzystniej w kantorze. Ale nie wiem, czy chciałbyś się targać po obcym
    kraju z harmonią gotówki. Sam w podobnej sytuacji wziąłem "trochę" w
    kantorowej gotówce (wiedziałem, że jadę po auto i za ile chcę kupić) i
    uwolniłem limit na VE Inteligo.

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2009-08-17 17:17:49
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "J.S" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > lepiej wypłacić w banku w Niemczech? Kiedyś, kilka lat temu korzystałem z
    > karty za granicą i było to korzystniejsze, nie wiem jak teraz to

    konto w EUR, kupno waluty w kanorze, karta do konta w EUR, wyplata- koszt ok
    1.5EUR. Takie konta -BZWBK, Alior...
    Oczywiscie jest to tansze rozwiazanie, ale musisz zakupic EUR wczesniej, a
    nie jestes pewien czy bedzie Ci to potrzebne.

  • 4. Data: 2009-08-18 07:23:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 17:13:47 +0200, J.S napisał(a):

    > Wybieram sie do Niemiec odwiedziae znajomych i przy okazji nie wykluczam
    > zakupu samochodu je?li co? ciekawego mi sie trafi....... nie chce
    > zabieraae gotówki bo je?li nie kupie bede mia? w domu sporo Euro a nie
    > mam takiej potrzeby, czy korzystniej jest jednak kupiae Euro w kantorze
    > czy mo?e lepiej wyp?aciae w banku w Niemczech? Kiedy?, kilka lat temu
    > korzysta?em z karty za granic? i by?o to korzystniejsze, nie wiem jak
    > teraz to wygl?da......

    Jeżeli masz możliwość tanio euro kupić to konto walutowe i karta do
    niego. Jeżeli nie chcesz się bawić to pozostaje Ci tylko Polbank - kursy
    na poziomie NBP a czasami i lepiej.

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-08-18 07:25:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 18:04:01 +0200, maruda napisał(a):

> [...]
    > kraju z harmonią gotówki. Sam w podobnej sytuacji wziąłem "trochę" w
    > kantorowej gotówce (wiedziałem, że jadę po auto i za ile chcę kupić) i

    Polbank - miejscami to i nie jeden kantor przegrywa starcie.

    Xenocide