  • 1. Data: 2009-08-16 19:46:19
    Temat: Eurobank i płatności kartą za granicą
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    Podzielę się z Wami paroma spostrzeżeniami z wakacji z kartą
    Eurobanku.

    Bank monitoruje operacje kartowe i dzwoni do posiadacza karty gdy
    wykryje nietypową operację.
    Pobierałem trochę gotówki z bankomatu w Cieszynie, zaraz potem
    płaciłem kartą w knajpce już po czeskiej stronie i podczas kolejnych
    zakupów zadzwoniła konsultantka z Eurobanku i upewniła się, że to ja
    dokonałem operacji kartą. Po podaniu nazwiska panieńskiego matki i
    daty moich urodzin mogłem kontynuować zakupy pysznych, czeskich piw
    (Gambrinus, Primus, Kozel oraz czeski Budweiser - wszystkie niestety
    już wypiłem ;) ).

    Poniżej kurs waluty (operacja zaksięgowana 12 sierpnia)
    Eurobank: 1 czeska korona = 0,1640 zł.
    Kurs sprzedaży NBP: 1 czeska korona = 0,1621 (z 14 sierpnia, nie
    znalazłem z 12)

    I uwaga natury ogólnej. Nie warto płacić złotówkami po czeskiej
    stronie. Sprzedawcy zwykle stosują niekorzystny kurs. Poza tym reszta
    może być wydana częściowo w złotówkach i częściowo w koronach.
    Najlepiej kupować w sklepach gdzie można płacić kartą.

  • 2. Data: 2009-08-17 07:39:43
    Temat: Re: Eurobank i płatności kartą za granicą
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 12:46:19 -0700 (PDT), Tomasz [Bubon] napisał(a):

    > Podzielę się z Wami paroma spostrzeżeniami z wakacji z kartą
    > Eurobanku.

    Kredytowa oczywiście?

    > Poniżej kurs waluty (operacja zaksięgowana 12 sierpnia)
    > Eurobank: 1 czeska korona = 0,1640 zł.
    > Kurs sprzedaży NBP: 1 czeska korona = 0,1621 (z 14 sierpnia, nie
    > znalazłem z 12)

    Słabawo. 08.08 - 0,1582 Polbank (kurs kupna NBP (z 10.08) 0,1580, kurs
    sprzedaży 0,1612 )

> [...]
    > może być wydana częściowo w złotówkach i częściowo w koronach.
    > Najlepiej kupować w sklepach gdzie można płacić kartą.

    Nie zawsze, kurs jest zwykle lepszy od kantorowego przy granicy a wydają
    złotówki (o ile mają :)). No ale karta ma zdecydowanie lepsze kursy.

    --
    Kojer

  • 3. Data: 2009-08-17 08:27:47
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    > Kredytowa oczywiście?

    Nie - zwykła debetowa.

    > Słabawo. 08.08 - 0,1582 Polbank (kurs kupna NBP (z 10.08) 0,1580, kurs
    > sprzedaży 0,1612 )

    Trudno pobić kurs Polbanku...

    > Nie zawsze, kurs jest zwykle lepszy od kantorowego przy granicy a wydają
    > złotówki (o ile mają :)). No ale karta ma zdecydowanie lepsze kursy.

    Płaciłem złotówkami w czeskim sklepie - kurs fatalny.

  • 4. Data: 2009-08-17 08:55:39
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 01:27:47 -0700 (PDT), Tomasz [Bubon] napisał(a):

    > Płaciłem złotówkami w czeskim sklepie - kurs fatalny.

    Jak mówiłem to zależy, ale zwykle i tak lepszy niż kurs w kantorze (o ile
    ktoś musi gotówką płacić)

    --
    Kojer