    From: "Konrad N.S." <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: wysylac pismo do bankÓW (wielu) czy nie?
    Date: Sat, 30 Jun 2007 14:28:47 +0200

    jakiś czas temu posiadałem lokaty w niemal wszystkich bankach w poznaniu.
    później je likwidowałem (wypłacałem pieniądze - jeśli to robi różnice, a
    jest istotne dalej).

    mniej więcej półtora roku temu założyłem w fortis banku rachunek e-konto
    pakiet internetowy.
    któregoś dnia w serwisie www pojawiły mi się dwa numery rachunków do wyboru.
    po przesłanym z@pytaniu do fortis banku dowiedziałem się, że widzę numer
    rachunku po posiadanej kiedyś przeze mnie lokacie. jeśli wierzyć bankowi, to
    stary rachunek został zlikwidowany (zamknięty) po przesłanym mailem żądaniu.
    wizyta w oddziale z żoną - i ten sam wynik - cały czas aktywny rachunek o
    numerze zgodnym z posiadaną kiedyś lokatą - także prosiła o zamknięcie.

    i teraz w związku z powyższym przypadkiem pytania i wątpliwości:

    jak skutecznie likwidować lokaty?
    dlaczego bank dalej utrzymuje aktywny rachunek?

    i najważniejsze:

    lokaty posiadałem w wielu, jeśli nie wszystkich bankach mających
    siedziby/oddziały w poznaniu, wielu z nich już nie ma.
    czy do tych co funkcjonują wysyłać zapytanie będące jednocześnie prośbą o
    zamknięcie/likwidację (ewentualnie) utrzymywanych rachunków/lokat?
    czy wysyłać prośbę o informację o prowadzonych dla mnie lub aktywnych
    rachunkach po lokatach?

    ***

    pytam o to, bo nie chcę, by kiedyś nagle okazało się że muszę za coś
    zapłacić wskutek Np. wprowadzenia nowych opłat lub innych zmian - a skoro
    posiadałem lokatę, to rachunek jest od xx lat czynny/aktywny/utrzymywany i
    należą się opłaty za to.
    pytam, bo jeśli mnie pamięć nie myli, to były kiedyś opisywane na
    pl.biznes.banki przypadki osoby mającej rachunek w (chyba) bhp z saldem
    zerowym, o którym zapomniała, a po 2 czy 4 latach bank wezwał do
    uregulowania zaległych opłat za prowadzenie rachunku w wysokości już wtedy
    kilkuset złotych.

    podsumowując: wysyłać pytania do banków o prowadzonych na moje
    nazwisko/pesel rachunkach i żądać ich zamknięcia?