  • 21. Data: 2010-08-09 10:19:50
    Temat: Re: zamiast podwyzki vatu...
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Czy gej to to samo co pedal albo homoseksualista?

  • 22. Data: 2010-08-09 10:22:24
    Od: ichi <a...@d...gh>

    Hubert wrote:

    > Bo im zależy na jakimś symbolu upamiętniającym. Pytanie czy PO równie
    > bardzo zależy na tym, aby go nie było? Mi na tym krzyżu nie zależy w
    > ogóle, ale jeśli są tacy, którym zależy, to machnąłbym ręką - niech
    > sobie stoi, w sumie czemu nie. Czy to jakieś wielkie zło?

    Jest to "zawłaszczanie przestrzeni publicznej". Tyle juz krzyży stoi przy
    drogach, papież macha ręką do przejezdnych w co drugim miasteczku, co druga
    góra zaopatrzona jest w symbol religijny... I jeszcze przed pałacem
    prezydenckim?

    --
    ichi

  • 23. Data: 2010-08-09 10:44:33
    Od: "sys29 " <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Szkoła jak sama nazwa wskazuje jest od uczenia. Od wychowania jest
    rodzina.

    Niestety totus, powinno być tak, jak napisałeś, a jest inaczej.
    Szkoły zamiast tylko uczyć zabierają się także za wychowywanie dzieci
    .. i to jest okropne, bo mieszają młodym w głowach. Dlatego IMHO Dominik
    ma rację wyrażając niezadowolenie z powodu prób wciskania uczniom poglądów,
    że np. homoseksualizm jest czymś normalnym.
    Z tego samego powodu nie podoba mi się nauczanie religii w szkołach.
    Praktyka niestety jest taka, że lekcje religii stają się elementem
    wychowania, a alternatywna nauka etyki jest fikcją.

    pozdr.
    sys29

  • 24. Data: 2010-08-09 10:52:18
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    ichi wrote:

> [...]
    > drogach, papież macha ręką do przejezdnych w co drugim miasteczku, co
    > druga góra zaopatrzona jest w symbol religijny... I jeszcze przed pałacem

    No to jaka jest większość? Jaką tradycję stworzyła? Stawiają krzyże w
    miejscach wypadków i państwo nie reagowało to teraz są zadziwieni, że chce
    reagować. Co myślą o neutralności światopoglądowej państwa Polskiego. Skąd
    Twoje zdziwienie? Neutralność światopoglądowa wpisana do konstytucji to
    marzenia. Ogromne wpływy polityczne hierarchów kościoła katolickiego na
    prawodawstwo polskie to nic innego jak państwo wyznaniowe. Można robić miny
    ale miny rzeczywistości nie zmienią.

  • 25. Data: 2010-08-09 10:58:14
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > Praktyka niestety jest taka, że lekcje religii stają się elementem
    > wychowania, a alternatywna nauka etyki jest fikcją.

    Moje doświadczenia z wychowaniem mojego syna są inne. Ja jestem agnostykiem
    i tak go wychowałem, na obraz i podobieństwo swoje, i żaden katecheta nie
    zmienił tego. O homoseksualizmie mu powiedziałem, że to nie jest kwestia
    wychowania tylko wrodzona, jak kolor oczu. Odpowiednio to umotywowałem. Mój
    syn ma już ponad 20 lat i jakoś tego poglądu nie zmienił. Od szkoły
    oczekiwałem by przekazała mu fakty, czyli rzeczy udowodnione empirycznie.
    Światopoglądem swojego dziecka się sam zająłem.

  • 26. Data: 2010-08-09 11:23:57
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Ależ jak najbardziej.

    No i widzisz...
    ...wystarczy, że opodatkuja kogoś kogo nie lubisz i już uważasz że podwyżka
    podatków jest OK.

  • 27. Data: 2010-08-09 11:32:23
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-08-09 13:23, nazgul pisze:

    > No i widzisz...
    > ...wystarczy, że opodatkuja kogoś kogo nie lubisz i już uważasz że podwyżka
    > podatków jest OK.

    Nie do końca tak. Patrzyłbym na to raczej w kategoriach równania
    obowiązków. Tak samo ujednolicenie ZUS/KRUS do ~500/mc byłoby OK, mimo,
    że daje podwyżkę składki obecnym KRUSowcom.

  • 28. Data: 2010-08-09 11:33:54
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    > No i widzisz...
    > ...wystarczy, że opodatkuja kogoś kogo nie lubisz i już uważasz że podwyżka
    > podatków jest OK.

    Nie do końca tak. Patrzyłbym na to raczej w kategoriach równania
    obowiązków. Dlaczego podnosić stawki tym, co i tak już płacą zachowując
    jakieś, nie wiedzieć dlaczego, uprzywilejowane grupy?. Tak samo

  • 29. Data: 2010-08-09 11:38:11
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moje doświadczenia z wychowaniem mojego syna są inne. Ja jestem
    agnostykiem
    > i tak go wychowałem, na obraz i podobieństwo swoje, i żaden katecheta nie
    > zmienił tego.

    .. ale próbował niepotrzebnie mieszać mu w głowie (IMHO).

> [...]
    Mój
    > syn ma już ponad 20 lat i jakoś tego poglądu nie zmienił.

    Co do homoseksualizmu, to nie mam pojęcia, co jest jego przyczyną, ale dla
    mnie jest obrzydliwy i gdyby to ode mnie zależało, to nigdy nie wydałbym
    zgody na tzw. paradę równości. Jest drobna różnica między tolerancją
    i wymuszaniem akceptacji.

    pozdr.
    sys29

    PS

    Jako agnostyk powinieneś odczuwać komfort z powodu wygodnego usytuowania się
    między ateizmem i teizmem. :-)

  • 30. Data: 2010-08-09 11:57:07
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

> [...]
    > jakieś, nie wiedzieć dlaczego, uprzywilejowane grupy?. Tak samo
    > ujednolicenie ZUS/KRUS do ~500/mc byłoby OK, mimo, że daje podwyżkę

    skieruj energie w drugą stronę:
    "chce być opodatkowany jak ksiądz"
    "chcę płacić krus"

    btw. Pawlak chyba cos takiego nawet proponował - czyli bidna emeryturę za
    niskie składki ...ale jakoś tak były wazniejsze sprawy smoleńsk
    krzyzowanie..wiec kto by się pierdami przejmował.