-
11. Data: 2002-04-22 17:35:30
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>
> a reklamować i tak warto bo kasjer grafolog czy nie to jak ma wątpliwości to
> ma prawo wylegitymować klienta... więc jak jest niezgodność podpisu to można
oj, bo wywolasz lawine ...
-
12. Data: 2002-04-24 19:31:04
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "Pol" <c...@g...pl>
Jeśli kasjer dupa to już jego wina, ze nie ma ikry poprosić kolesia o
jakikolwiek dokument ze zdjęciem ( a wtedy to już jego problem) tu chodzi o
bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartami płatniczymi, które to banki
tak propagują.
Jeżeli transakcja doszła do skutku ta bank ma obowiązek sprawdzić ją i w
przypadku niezgodności podpisu (bank ma w swoich dokumentach wzór podpisu i
to że nie ma już karty na nic nie wpływa) ma prawo obciązyć usługodawcę (
jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)
Pol
Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:3CC449E2.1EDEA892@poczta.gazeta.pl...
> > a reklamować i tak warto bo kasjer grafolog czy nie to jak ma
wątpliwości to
> > ma prawo wylegitymować klienta... więc jak jest niezgodność podpisu to
można
>
> oj, bo wywolasz lawine ...
-
13. Data: 2002-04-24 19:55:30
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Wed, 24 Apr 2002 21:31:04 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:
>Jeżeli transakcja doszła do skutku ta bank ma obowiązek sprawdzić ją i w
>przypadku niezgodności podpisu (bank ma w swoich dokumentach wzór podpisu i
>to że nie ma już karty na nic nie wpływa)
oj, niestety nie zawsze
> ma prawo obciązyć usługodawcę (
>jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)
>
Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
14. Data: 2002-04-25 10:31:11
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "WOJ" <w...@w...ps.pl>
Byłem w banku... Pieniądze nie do odzyskania... Oni ponoszą odpowiedzialność
tylko za 1h przed blokadą....
--
WOJ
------------
Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia - głupcy są zbyt
pomysłowi
-
15. Data: 2002-04-25 20:14:34
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "Pol" <c...@g...pl>
Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:7b3ecuceuak9scek3925k05pdlejhpmnuf@4ax.com...
> On Wed, 24 Apr 2002 21:31:04 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:
> >Jeżeli transakcja doszła do skutku ta bank ma obowiązek sprawdzić ją i w
> >przypadku niezgodności podpisu (bank ma w swoich dokumentach wzór podpisu
i
> >to że nie ma już karty na nic nie wpływa)
>
> oj, niestety nie zawsze
Jeśli nie to już problem Banku
> > ma prawo obciązyć usługodawcę (
> >jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)
> >
> Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem
Bank ma taką umowę jak najbardziej ( mam taki egzemplarz w domu, swego
czasu sam je podpisywałem ). A tak na margiesie to myślałeś, że jak sklep
otrzymuje potem pieniądze za transakcje, skad taki sklep bierze POS a (
czytnik kart ). Pomyślałeś o tym ? Hę ?
> --
> Wojtek Frabinski ICQ 50443653
> w...@a...net.pl
> Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
> galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
16. Data: 2002-04-25 20:17:57
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Thu, 25 Apr 2002 22:14:34 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:
>> oj, niestety nie zawsze
>
>Jeśli nie to już problem Banku
>
Z praktyki i bankowych regulaminow wynika co innego :(
>> > ma prawo obciązyć usługodawcę (
>> >jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)
>> >
>> Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem
>
>Bank ma taką umowę jak najbardziej ( mam taki egzemplarz w domu, swego
>czasu sam je podpisywałem ). A tak na margiesie to myślałeś, że jak sklep
>otrzymuje potem pieniądze za transakcje, skad taki sklep bierze POS a (
>czytnik kart ). Pomyślałeś o tym ? Hę ?
>
Bank nie ma zadnej umowy, ze sklepem w ktorym placisz.
Sklep ma umowe z centrum autoryzacyjnym, centrum z organizacja
platnicza, organizacja z bankiem, bank z klientem. Dla klienta
obowiazujaca jest wylacnzie jego umowa z bankiem, pozostale nie maja
znaczenia.
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
17. Data: 2002-04-25 20:23:05
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "Pol" <c...@g...pl>
ty z nimi nie rozmawiaj tylko złóz pisemną reklamację (nikt inny nie zadba o
twoje siano jeśli ty sie tym nie zajmiesz )
Kasa jest do odzyskania, tylko pracownikom przy ladzie nie chce się nic w
tej sprawie zrobić.
Dobra rada ( gwarancja 100% pewności ), złóz na stronie internetowej Pekao
SA, reklamacje na oddział, że się migają, opisz całą sprawę, poproś o
pisemną odpowiedź - reagują bardzo szybko. Informacja taka idzie przez
centralę do Oddziału z lekkim opieprzem dlaczego tak sie dzieje i dlaczego
wszyscy cie zbywają. Gwarantuje ci, że twoja sprawa nabierze blasku.
Pol
Użytkownik "WOJ" <w...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
news:aa8lt9$tto$1@zeus.man.szczecin.pl...
> Byłem w banku... Pieniądze nie do odzyskania... Oni ponoszą
odpowiedzialność
> tylko za 1h przed blokadą....
>
> --
> WOJ
> ------------
> Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia - głupcy są zbyt
> pomysłowi
>
>
-
18. Data: 2002-04-25 21:27:57
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "Layer" <l...@g...pl>
Bank Pekao SA (bo o nim tu mowa) jest właścicielem (w 100%) Centrum Kart i
Czeków (oczywiście Banku Pekao SA) oraz posiada spore udziały w Polcardzie
(29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem??? ;-[
L.
Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:8rogcugq92jahat7hr0k8orgmdvb1l71rl@4ax.com...
> On Thu, 25 Apr 2002 22:14:34 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:
>
> >> oj, niestety nie zawsze
> >
> >Jeśli nie to już problem Banku
> >
> Z praktyki i bankowych regulaminow wynika co innego :(
>
> >> > ma prawo obciązyć usługodawcę (
> >> >jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)
> >> >
> >> Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem
> >
> >Bank ma taką umowę jak najbardziej ( mam taki egzemplarz w domu, swego
> >czasu sam je podpisywałem ). A tak na margiesie to myślałeś, że jak sklep
> >otrzymuje potem pieniądze za transakcje, skad taki sklep bierze POS a (
> >czytnik kart ). Pomyślałeś o tym ? Hę ?
> >
> Bank nie ma zadnej umowy, ze sklepem w ktorym placisz.
> Sklep ma umowe z centrum autoryzacyjnym, centrum z organizacja
> platnicza, organizacja z bankiem, bank z klientem. Dla klienta
> obowiazujaca jest wylacnzie jego umowa z bankiem, pozostale nie maja
> znaczenia.
> --
> Wojtek Frabinski ICQ 50443653
> w...@a...net.pl
> Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
> galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
19. Data: 2002-04-26 09:17:59
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Thu, 25 Apr 2002 23:27:57 +0200, "Layer" <l...@g...pl> wrote:
>Bank Pekao SA (bo o nim tu mowa) jest właścicielem (w 100%) Centrum Kart i
>Czeków (oczywiście Banku Pekao SA) oraz posiada spore udziały w Polcardzie
>(29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem??? ;-[
>
Polcard jest odrebnym podmiotem. Rzeczywiscie mozna mowic o umowie z
wydzielona jednostka banku w wypadku sklepow obslugiwanych przez CKiC
albo BZWBK. Co jednak nie zmienia faktu, ze klient placacy karta nie
jest strona tej umowy i jej zapisy nie musza miec wplywu na stosunki
na lini bank-uzytkownik karty.
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
20. Data: 2002-04-26 16:21:40
Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
Od: "Layer" <l...@g...pl>
wprost przeciwnie, zapisy tej umowy mają istotny wplyw na "stosunki na lini
bank-użytkownik karty" z tego wzgledu, że bank jest zobowiązany do
zapewnienia bezpieczeństwa transakcjom przy użyciu kart.
Nie ma tu istotnego znaczenia przez jakie centrum rozliczeniowe jest
obsługiwany sklep. Bank jako wystawca karty ma obowiązek rozpatrzyć
reklamację - poprzez współpracę z centrum rozliczeniowym, które jest
zobowiązane w takim przypadku do udzielenia wszelkich informacji na temat
danej transakcji. Sklep ma obowiązek przechowywać dowody sprzedaży (w
przypadku PolCardu jest to 5 lat, w przypadku CKC nie pamiętam, w przypadku
BZWBK nie wiem) i udostępniać je na każde żądanie centrum rozliczeniowego.
Niedopełnienie tego, skutkuje automatycznym obciążeniem sklepu kwotą
transakcji. Mimo, iż użytkownik karty nie jest bezpośrednio stroną umowy, to
transakcja nieprawidłowa z punktu widzenia "umowy" (np. niezgodny podpis)
nie może obciążać klienta, który tę kartę stracił...
L.
Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:8i6icu8ki8gs3jhti6voagf31p1qp8hp5g@4ax.com...
> On Thu, 25 Apr 2002 23:27:57 +0200, "Layer" <l...@g...pl> wrote:
>
> >Bank Pekao SA (bo o nim tu mowa) jest właścicielem (w 100%) Centrum Kart
i
> >Czeków (oczywiście Banku Pekao SA) oraz posiada spore udziały w
Polcardzie
> >(29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem???
;-[
> >
> Polcard jest odrebnym podmiotem. Rzeczywiscie mozna mowic o umowie z
> wydzielona jednostka banku w wypadku sklepow obslugiwanych przez CKiC
> albo BZWBK. Co jednak nie zmienia faktu, ze klient placacy karta nie
> jest strona tej umowy i jej zapisy nie musza miec wplywu na stosunki
> na lini bank-uzytkownik karty.
> --
> Wojtek Frabinski ICQ 50443653
> w...@a...net.pl
> Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
> galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/