  • 21. Data: 2002-05-23 16:10:18
    Temat: Re: złotówka
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Czy to znaczy, że najbardziej powinny się umacniać waluty takich krajów jak
    > Chiny i Rosja. (najwyższa dynamika)?

    JESLI nikt przy nich nie bedzie majstrowal.
    JESLI nie przyjdzie jakis kryzys (ktory najbardziej odbija sie na gospodarkach
    (tym razem bezwzglednie) slabych)
    JESLI beda miali pod kontrola deficyt budzetowy i inflacje

    te same jesli stosuja sie do "rosnacej" zlotowki. tylko ze przy zlotowce juz
    majstruja :-(.

    jest zapewne jeszcze wiele innych czynnikow o ktorych nie mam pojecia :-).

    pozdrawiam

    romekk

  • 22. Data: 2002-05-23 20:33:09
    Od: <y...@y...pl>

    > Oczywiście że TAK. Socjalistyczna Europa ma horrendalnie wysokie podatki
    To fakt ale tu bardziej oddziałuje rozdmuchana opieka społeczna i niższa
    wydajność pracy
    > powodujące np. to że pracownicy przemysłowi dzielą się swoim dochodem z
    > rolnikami (dopłaty do produkcji rolnej)
    Analogicznie jak w USA :-)
    > co z kolei powoduje że żywnośc jest dużo droższa
    ????? ^^^^^^^
    tansza chyba z bo jużdo niej dołozyliśmy
    > niz mogłaby być a przy okazji urzędnicy za rozliczanie funduszy
    > spokojnie pobierają swoją skromną prowizję (ja ją szcuję na conajmniej 20%)
    >od przepływającego przez budżety strumienia pieniędzy.
    to prawda. Ale fakt że gospodarka europejska jest przesterowana jest znany od
    30 lat ;-)

    > Dłóż do tego protekcjonizm celny, limity produkcji idiotyczne przepisy
    > standaryzacyjne itp.  Właściwie jedynym pozytywnym efektem wejścia Polski do
    UE
    > będzie likwidacja PLN i tym samym zabezpieczenie przed majstrowaniem przy
    > pieniądzu.
    Niekoniecznie ;-) Lobby polityczne będzie jak lew bronić niezawisłości NBP.
    Posadki trzeba ocalć

    > A po co Belce podatki.
    Na idiotycznie inwestycjie w kopalnie, huty, stocznie, BGZ, BGK, TPSA, KGHM,
    TVP.... itd w celu... patrz wyżej ;-)
    > Nie wypycha się nimi ale je normalnie marnotrawi np. na
    > interwencję w Stoczni Szczeccińskiej, która oznacza że statki nadal będą tam
    > produkowane drożej niż gdzie indziej a wszyscy pozostali podatnicy zrzucą się
    > na wypłaty dla pracowników (to jeszcze rozumienm)
    A ja nie, bo mogli by się zając czymś innym np. budową statków turystycznych i
    jachtów a nie spowadzać to wszystko.
    > oraz praktycznie dofinansują
    > armatorów kupujących statki w Szczecinie (tego juz nie rozumiem).
    A to się może w transakcji pakietowej jeszcze opłacić. Np jeśli sprzedamy
    krążownik z pełnym wyposażażeniem. Krypa -20% armaty +50% ;-)

    Y.