  • 21. Data: 2004-11-12 08:11:06
    Temat: Re: zniszczenie karty, jak poprawnie?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-11-12 09:05, Użytkownik Fajas napisał:

    > Aby usyskac jakikolwiek certyfikat musisz miec bardzo szczegulowo opisane
    > wszystkie procedury, w tym miesci sie rowniez procedura niszczenia
    > dokumentow... A takowym jest bez watpienia KK.

    KK zdecydowanie nie jest dokumentem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2004-11-12 08:49:52
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2004 09:11:06 +0100,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>
    napisała:

    > KK zdecydowanie nie jest dokumentem.

    O? Możesz rozwinąć?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Q: How do you shoot a pink elephant?

  • 23. Data: 2004-11-12 08:56:24
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-11-11, v...@p...onet.pl <v...@p...onet.pl> wrote:

    > trudno cos zakopac jak sie to spali , no chyba ze prochy..

    > ..czy przediurawiona karta na pasku magnetycznym bedzie juz nieaktywna czy tez
    > calkowite jej przeciecie definytywnie ja uniewaznia?
    Najłatwiej dobrym magnesem neodymowym albo z ziem rzadkich..
    Pole ma tak silne, że z danych na pasku nic nie zostaje ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 24. Data: 2004-11-12 09:09:08
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-12 09:56, kiedy Marcin Jurczuk
    napisał(a) co następuje:

    > Najłatwiej dobrym magnesem neodymowym albo z ziem rzadkich..
    > Pole ma tak silne, że z danych na pasku nic nie zostaje ..

    Dawniejsze telefony komórkowe były dobre (do dziś mi został zwyczaj
    noszenia kart w metalowym pudełku na wizytówki, bo ono dobrze ekranuje).

    Trzy karty mi się rozmagnetyzowały, zanim dociekłem, skąd się to bierze.
    Ale to było osiem lat temu, mniej więcej.
    A ostatnio znajomy się bożył, że kartę mu skasował subwoofer, na którym
    onąż nieopatrznie położył. Co w trybie relata refero podaję.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 25. Data: 2004-11-12 09:20:54
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    > Czy aby nie przesadzasz? Po co komu taki standard, skoro istnieje
    > niepoliczalna ilość skutecznych sposobów?
    > Standardy na wszystko? Przypomina mi to nauczyciela PO (dla młodzieży:

    A dlaczego niby kazdy klient ma wiedziec w jaki sposob zniszczyc KK????
    Moze wytlumaczysz to mojej babci ktora ma 88 lat i chcialaby poslugiwac sie
    KK???
    Jesli zapyta Ciebie jako pracownika banku to solidnosc wymaga udzielic
    konkretynej rzeczowej odpowiedzi i to sa wlasnie standarty.
    A w bankach pod tym wzgledem jest tragicznie!!!! Mam namysli rzeczowe
    odpowiedzi na konkretne mniej lub bardziej szczegolowe pytanie.
    Przyklad z naszej dyskusji jest bardzo dobry...
    A co jesli zapyta Cie ktos jak zniszczyc KK z chipem???

    Fajas

  • 26. Data: 2004-11-12 09:23:13
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    > KK zdecydowanie nie jest dokumentem.

    To moze banki powinny wszystkie niewazne karty wywalac na smietnik??
    Hmmm, moze ty bys tak zrobil pracujac banku???
    Solidny pracownik ;))

    Fajas

  • 27. Data: 2004-11-12 09:28:49
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    > KK zdecydowanie nie jest dokumentem.

    Nie badz pewny swojej wypowiedzi.... Solidnosc wymagalaby najpierw
    sprawdzenia.
    I wlasnie o tym mowa w naszej dyskusji lepiej nie udzielac odpowiedzi niz
    udzielac zlej..
    Zbyt to czesto mnie jako klienta banku spotyka...
    Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów
    Fałszerstwo komputerowe - art. 270 § 1 kk. Przestępstwo to polega na
    przerabianiu lub podrabianiu dokumentów w formie zapisu elektromagnetycznego
    (tj. czytelnego) przez wyspecjalizowane urządzenia. Fałszerstwo komputerowe
    nie zostało wyróżnione jako odrębny typ przestępstwa. Ustawodawca nie widzi
    takiej potrzeby, gdyż z powodzeniem może być zastosowany obowiązujący art.
    270 § 1 kk (fałszerstwo dokumentów).

    Pojęcie dokumentu zostało określone w art. 115 § 14 kk i uwzględnia zapis na
    komputerowym nośniku informacji, a mianowicie: Dokumentem jest każdy
    przedmiot lub zapis na komputerowym nośniku informacji, z którym jest
    związane określone prawo albo który ze względu na zawartą w nim treść
    stanowi dowód prawa, stosunku prawnego lub okoliczności mającej znaczenie
    prawne. W świetle tej definicji sprawca, który sfałszował wydruk komputerowy
    lub inny nośnik informacji komputerowej, podlega odpowiedzialności karnej z
    art. 270 § 1 kk, a jego czyn zagrożony jest karą grzywny, karą ograniczenia
    wolności albo karą jej pozbawienia od 3 miesięcy do lat 5.

    Fajas

  • 28. Data: 2004-11-12 09:30:10
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-12 10:20, kiedy Fajas napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > Przyklad z naszej dyskusji jest bardzo dobry...
    > A co jesli zapyta Cie ktos jak zniszczyc KK z chipem???

    Primo, mnie nikt o to w sposób formalny zapyta.
    Secundo, w tym masz rację, że bank powinien udzielić *rzeczowej*,
    *rzetelnej* i *skutecznej* (tj prowadzącej do unicestwienia istotnych
    danych) odpowiedzi i poinformować pytającego klienta co powinien uczynić
    w sposób jasny i dający się łatwo uskutecznić. Natomiast domaganie się
    jednej standaryzowanej dla wszystkich banków (a nawet dla wszystkich
    kart - bo karty z wydrukowanym podpisem może jeszcze należy przeciąć
    wzdłuż tego podpisu, kto wie) odpowiedzi jest IMHO absurdem i przypomina
    pomysł pewnego sowieckiego pisarza, aby w centrum miasta zainstalować
    supernowoczesny Centralny Otwieracz do Konserw.

    PS Jeśli nie muszę oddawać karty do banku, to używam niszczarki do
    dokumentów.

  • 29. Data: 2004-11-12 14:34:01
    Od: s...@g...pl (mUmiA)

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

    > Na same karty jest norma ISO, ale nie AFAIR ma tam nic o uniewa?nianiu
    > karty.
    > Czyli nale?y niszczy? do momentu a? zdrowy rozs?dek ka?e przesta?.
    >
    > Bogdan B.

    Same organizacje zalecaj? uniewa?nienie karty w nast?puj?cy sposób:
    visa int: poziomo poprzez pasek magnetyczny;
    mastercard :pionowo przez pasek magnetyczny, pasek podpisu i numer
    karty,
    dinners club : poziomo przecinaj?c numer karty, nie uszkadzaj?c
    jednocze?nie paska magnetycznego i paska podpisu.

    nie wiem jak ca?a reszta (jcb, amex itd....) ale wydaje mi sie ?e
    preferuja taka forme jak visa .

    pozdrooofka :)

  • 30. Data: 2004-11-12 18:18:09
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Fajas wrote:

    > Aby usyskac jakikolwiek certyfikat musisz miec bardzo szczegulowo
    > opisane wszystkie procedury, w tym miesci sie rowniez procedura
    > niszczenia dokumentow... A takowym jest bez watpienia KK.

    ISO 9000 na krajanie karty? Czy to aby nie przesada?

    Bogdan B.