  • 21. Data: 2003-01-16 07:23:03
    Temat: Re: 2 zł z dziurka
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > niestety mimo moich zapewnień, że moneta jest prawnym środkiem płatniczym w
    > Polsce Pani była uparta i powiedziała, że nie przyjmie bo widzi taką monetę
    > pierwszy raz :)

    Bilon nie jest prawnym środkiem płatniczym.
    Grzegorz

  • 22. Data: 2003-01-16 08:13:53
    Temat: Re: 2 z* z dziurka
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Pawel Sztabinski" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dlaczego jest warte wiecej niz 2 zl ? W poniedzialek kupilem sobie bez
    > problemu 10 sztuk w kasie NBP tez po 2 zl.

    bo mamy wolny rynek i każdy towar jest warty tyle ile klient chce za niego
    zaoferować :)

    zobacz aukcje http://aukcje.wosp.org.pl/showitem.php?item=10721

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 23. Data: 2003-01-16 08:20:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...pl> wrote in message
    > Bilon nie jest prawnym środkiem płatniczym.

    ROTFL :)))))))))))))))))

    a ile masz lat ?

    ROTFL x2

    :)))))))))))))))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 24. Data: 2003-01-16 08:22:25
    Od: "Krzysztof Kowalewski" <K...@N...pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisał w wiadomości

    > tzn jak nie chce Ci np czegos sprzedac to wiadomo, ze moze odmowic
    Nie bardzo może odmówić. Jeśli wystawił ofertę (czyli na przykład karteczkę
    z ceną przyczepił do produktu), to jest zobowiązany sprzedać.

    Krzysztof

  • 25. Data: 2003-01-16 10:54:48
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Krzysztof Kowalewski" <K...@N...pl> wrote in message
    > Nie bardzo może odmówić. Jeśli wystawił ofertę (czyli na przykład
    karteczkę
    > z ceną przyczepił do produktu), to jest zobowiązany sprzedać.

    ok - to wiem

    ale PODSTAWA PRAWNA ?

    przecież nie powiem kobiecie lub kierownikowi "musi Pani przyjąć bo ja tak
    mówię"

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 26. Data: 2003-01-16 11:08:54
    Od: d...@p...onet.pl

    Kazda nowa moneta wprowadzana jest do obiegu rozpożądzeniem Prezesa NBP, a jak
    mi wiadomo rozpożądzenie jest aktem prawnym.

    Bankomat

  • 27. Data: 2003-01-16 11:09:54
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b06304$fso$1@news.tpi.pl, plusz wrote:
> [...]
    >
    > ok - to wiem
    >
    > ale PODSTAWA PRAWNA ?
    >
    > przecież nie powiem kobiecie lub kierownikowi "musi Pani przyjąć bo

    Wisi w każdym sklepie :)
    Rozporządzenie o szczegółowych warunkach ...
    Tam im wskaż na odpowiedni punkt.

    --
    Robert

  • 28. Data: 2003-01-16 11:16:34
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > widzieliscie nowe okolicznosciowe 2 zł z dziurka? ale fajne, mogloby wejsc
    > do regularnego obiegu. zostalo wydane z okazji 10-lecia WOŚP

    Wszystkie monety emitowane w Polsce są prawnym środkiem płatniczym. A zatem
    te srebrne i złote mogą być w obiegu. Sęk w tym, że przy zakupie trzeba za
    nie zapłacić więcej niż wynosi nominał. A zatem jasne jest, że ktoś kto
    nabył taką monetę nie puści jej w obieg. Ale dwa złote z dziurką kosztuje 2
    zł więc można się go bez skrupułów pozbyć na zakupach w sklepie. Lecz nakład
    tej monety wynosi 2 mln. sztuk. A tzw. zwykłe monety obiegowe wydawane są w
    wielomolionowych nakładach (kilkadziesiąt milionów sztuk).
    Ja dostałem to dwa złote jako resztę na zakupach. Ale chyba dalej w obieg
    nie puszczę. :-)

    Pozdrawiam
    kriskel

  • 29. Data: 2003-01-16 12:54:52
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > a ile masz lat ?

    Za dużo, żeby z Tobą dyskutować.

    > ROTFL x2

    I tylko tyle- nic poza tym ?
    Grzegorz

  • 30. Data: 2003-01-16 13:04:44
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...onet.pl> wrote in message
    > I tylko tyle- nic poza tym ?

    a cóż więcej można powiedzieć ?
    czy nadal podtrzymujesz swoje stwierdzenie ?

    --
    pozdrawiam
    plusz