  • 221. Data: 2017-11-09 01:11:51
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-11-17 o 00:45, J.F. pisze:

    > W spekulacji, bo w produkcji, uslugach, dywidendach, procentach
    > bankowych to juz nie calkiem tak.

    To nadal jest tak, tylko dajemy, że nie. Nie ma silnych i ktoś stracić
    musi, bo suma jest mniej więcej stała.

  • 222. Data: 2017-11-09 10:17:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" otvfat$6mi$1$m...@n...chmurka.net

    > skoro sprzet juz jest

    Sprzęt i doświadczenie oraz znajomości.

    Górnicy staliby się władcami świata.
    Pozycja w hierarchi tychże górników
    wyznaczana by była względną mocą obliczeniową...

    Na razie jednak dokonano aborcji forka a qrs ustabilizował się...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 223. Data: 2017-11-09 10:23:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Takie typowe polaczkowe podejście w stylu znanym z dowcipu:
    > "Panie Boże, sąsiad ma dwie krowy, a ja tylko jedną, bodajby
    > mu obie zdechły" - takie zachowanie zaprezentowałeś.

    Dowcip był o złotej rybce, nie o Bogu.
    I nie o krowie, lecz o jajach -- ale (istotnie) dwóch.

    - Złota rybko, spraw, by mi urwało jedno jajo...

    Sąsiad miał dostać w dwójnasób...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 224. Data: 2017-11-09 10:58:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > To nadal jest tak, tylko dajemy, że nie. Nie ma silnych i ktoś stracić
    > musi, bo suma jest mniej więcej stała.

    Suma czego? Dóbr i usług? Absolutnie nie. Wprost przeciwnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 225. Data: 2017-11-09 19:26:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > To nadal jest tak, tylko dajemy, że nie. Nie ma silnych i ktoś stracić
    > musi, bo suma jest mniej więcej stała.

    Bez żartów. Spójrz na "bilans" świata i porównaj go do sytuacji z czasów
    jaskiniowych. Przecież to proste jest.

    Są takie działania, które zwiększają ilość ogólnie rzecz biorąc "dóbr",
    i są takie, które go jej nie zwiększają (a więc ją zmniejszają).
    Wykopywanie BTC nie zwiększa ilości dóbr, natomiast zmniejsza ją -
    spalane są kWh, paliwo, zużywane podzespoły itd. Być może BTC w
    szczątkowym stopniu przyczynia się do wytworzenia dóbr - tam, gdzie bez
    BTC nie byłoby to możliwe (np. ze względu na brak pieniędzy w obiegu).
    Ale wynik netto jest chyba jasny.

    Należy zauważyć, że banki, ubezpieczyciele, w ogóle pieniądze, rządy,
    itd. itd. nie zwiększają ilości dóbr - ale bez przynajmniej niektórych
    z nich wytworzenie owych dóbr byłoby utrudnione lub niemożliwe. Są też
    takie działania, np. kradzieże, które działają tylko negatywnie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 226. Data: 2017-11-10 00:12:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-09 o 19:26, Krzysztof Halasa pisze:

    > Należy zauważyć, że banki, ubezpieczyciele, w ogóle pieniądze, rządy,
    > itd. itd. nie zwiększają ilości dóbr

    Co nie przeszkadza bankom i towarzystwom ubezpieczeniowym
    nazywać swoich ofert "produktami" - tak, jakby cokolwiek wyprodukowali...

    P.

  • 227. Data: 2017-11-10 00:19:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Należy zauważyć, że banki, ubezpieczyciele, w ogóle pieniądze, rządy,
    > itd. itd. nie zwiększają ilości dóbr - ale bez przynajmniej niektórych

    Zależy od tego co rozumiesz przez "dobro".
    Usluga "wezmę na siebie ryzyko" albo "przyspieszę przelew" też może być
    dobrem.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The end of the world will occur at three p.m., this Friday, with

  • 228. Data: 2017-11-10 00:31:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Nov 2017 19:26:13 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > z nich wytworzenie owych dóbr byłoby utrudnione lub niemożliwe. Są też
    > takie działania, np. kradzieże, które działają tylko negatywnie.

    Eeee przeciez kradziez nie zmniejsza ulosco dóbr, tylko przenosi ich
    wlasność :-)

    J.

  • 229. Data: 2017-11-10 08:05:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-10 o 00:12, Piotrne pisze:

    > Co nie przeszkadza bankom i towarzystwom ubezpieczeniowym
    > nazywać swoich ofert "produktami" - tak, jakby cokolwiek wyprodukowali...

    Nie akarmuj.

    W końcu piszesz na grupie dyskusyjnej, a każdy z nas siedzi sam.

    --
    Liwiusz

  • 230. Data: 2017-11-10 08:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 01:11:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To nadal jest tak, tylko dajemy, że nie. Nie ma silnych i ktoś stracić
    > musi, bo suma jest mniej więcej stała.

    No tak, tylko jak chleb kupuje, to pieniadze wydaje, ale trudno
    powiedziec ze stratny jestem.
    Podobnie jak np gdy ide do kina czy fryzjera.

    Natomiast na forexie ktos musi stracic, aby zarobic mogl ktos :-)

    J.