  • 91. Data: 2024-07-07 08:51:41
    Temat: Re: "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Znasz takie miasto na świecie?
    Jako nastolatek i student spędziłem łącznie pewnie kilka lat w komunikacji miejskiej,
    co za strata życia :-(

    -----
    > ludzie bardzo chętnie by się przesiedli do komunikacji miejskiej. Gdyby ta była dla
    nich lepsza.

  • 92. Data: 2024-07-07 16:40:30
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 06.07.2024 o 23:20, Animka pisze:

    > W Warszawie to jak na wojnie.

    -tych-
    -w-rankingu/5j2mmpt

    o-wroclaw-2023-

    > Wreszcie chyba zreperowali.

    > Teraz ci co mają trochę grosza kupują domy w Grecji czy jakimś innym
    > gdzie jest tanio.

    Niedawno oglądałam na YouTube piosenki wywiady z Robertem Gawlińskim.
    Zbudował sobie 2 domy, wszystko w tej Grecji jest dla niego super, w tym
    jedzenie też. Jego synowie grają z nim w zespole. Domy tam kosztują 2
    razy mniej niż w Polsce.
    Ale żeby tam wyjechać to trochę szmalu trzeba mieć. Na goło nie da się.

    --
    animka

  • 93. Data: 2024-07-08 13:19:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Jul 2024 19:51:26 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Wiele osób (większość?) nie ma bladego pojęcia o innych miastach
    > (podobnie z państwami), a zadowolenie (lub jego brak) czerpią ze środków
    > masowego rażenia przekazem.

    Owszem, ale środki masowego rażenia niekonicznie miasto chwalą,
    a poza tym ankieta pyta, czy są zadowoleni.

    > Bardzo proszę - tylko ograniczanie należy zacząć od ograniczających.
    >
    > Natomiast podejrzewam, że ludzie bardzo chętnie by się przesiedli do
    > komunikacji miejskiej. Gdyby ta była dla nich lepsza. Może taką drogą
    > należałoby spróbować?

    Miasta nie stać :-)

    Ja tam myślę, ze ludzie by się chętnie przesiedli do samochodów, gdyby
    były dobre w całościowym ujęciu :-)

    > Lepsza oczywiście może oznaczać różne rzeczy. Dość łatwo zrobić ją
    > darmową (to byłby poważny argument dla wielu osób), to akurat nawet
    > populistom powinno się podobać jako dobrze wydana kasa z podatków.

    A jak populisci kupią sobie samochody?
    Albo się zaczną pytac, dlaczego autobusy są darmowe, a parkingi
    płatne?

    Bilety miesięczne nie są jakies bardzo drogie, natomiast płatnosci za
    bilety zwykłe ... tu istotnie może być tak, że koszty są sporym
    procentem wpływów.

    J.

  • 94. Data: 2024-07-08 13:23:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Jul 2024 23:20:22 +0200, Animka wrote:

    o-wroclaw-2023-roku-w-liczbach-zobacz

    > Wreszcie chyba zreperowali.

    No nie. 11 wykolejen to ciągle jest coś.
    Ale wychodzi na to, że sporo zreperowali.

    > Teraz ci co mają trochę grosza kupują domy w Grecji czy jakimś innym
    > gdzie jest tanio.

    Jak się jest na spokojnej i bogatej emeryturze, czy ma luźną i zdalną
    pracę ... ale z biegiem lat zaczynasz doceniać lekarzy, szpital blisko

    J.

  • 95. Data: 2024-07-08 18:27:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jul 2024 19:32:21 +0200, _Master_ wrote:
    > I uważasz że chore państwo uleczy związek dwóch pedałów zamiast
    > odbiurokratyzowania, uproszczenia i obniżenia podatków?
    > Ulżyłbyś wszystkim a nie tylko 3% które robią dużo wiatru w mediach.

    No ale normalne rodziny hetero też chcą "darmowej" opieki medycznej.
    Szczególnie te, co mają dużo dzieci :-0

    > Jak małżonek umarł to umarł. Jego małżónka poinna mieć swoją godną
    > emeryturę a nie wytrych lub plaster w przepisach.

    Po własnej pracy? Czy po mężu?

    > Opieka lekarska co ma wspólnego z małżeństwem?

    Choćby tyle, ze jak żona nie pracuje (ewentualnie mąż), to jej się
    opieka lekarska należy, bo mąż (żona) pracuje ...

    J.

  • 96. Data: 2024-07-08 18:32:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 10:27:06 +0200, J.F wrote:
> [...]

    Założenie rozsądne, ale czy szacunek też rozsądny?
    Strasznie duzo - macie tylu wśród znajomych?

    > Ale czy mi się wydaje, czy dawniej mówiono o 2-3% ?
    > Tyle wynikało z ankiet, a szacowano, ze jest dużo więcej?

    A propos - jakos nie widze statystyk dla gejów i lesbijek osobno.
    Wszystko w jednym worku.

    Taka moda, czy google zawiniło?

    J.

  • 97. Data: 2024-07-08 22:57:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> writes:

    > Znasz takie miasto na świecie?
    > Jako nastolatek i student spędziłem łącznie pewnie kilka lat w komunikacji
    miejskiej, co za strata życia :-(

    Nie ma żadnego powodu, by metro nie było szybsze od samochodu, zwłaszcza
    stojącego w korku. To ostatnie to dopiero strata życia. Kierowca nawet
    nie może się zająć czymś pożytecznym.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 98. Data: 2024-07-08 22:59:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@c...net> writes:

> [...]
    > kosztują 2 razy mniej niż w Polsce.
    > Ale żeby tam wyjechać to trochę szmalu trzeba mieć. Na goło nie da się.

    Jedzenie faktycznie w Grecji dobre (aczkolwiek w Polsce też można dobrze
    zjeść). Natomiast w głębi lądu upał może być nieprzyjemny. Inna sprawa,
    że u nas czasem niewiele mniej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 99. Data: 2024-07-08 23:10:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Owszem, ale środki masowego rażenia niekonicznie miasto chwalą,
    > a poza tym ankieta pyta, czy są zadowoleni.

    No więc może są zadowoleni, gdy ŚMRP chwalą miasto. I odwrotnie.

    > Miasta nie stać :-)

    Może trzeba zmniejszyć wywalanie kasy na głupoty.

    > Ja tam myślę, ze ludzie by się chętnie przesiedli do samochodów, gdyby
    > były dobre w całościowym ujęciu :-)

    Jasne. Ale samochody mają dużo wad: są drogie (zarówno w zakupie, jak
    i w eksploatacji), potrzebują kierowcy ("nie ma na wyposażeniu"), poza
    tym szykany milicyjne, możliwości jakiejś awarii, itd.

    Tyle że jak mam jechać 15 + 25 minut samochodem vs 50 + 55 minut
    autobusem (a to wcale nie jest najgorszy przypadek), no to jednak siła
    wyższa. Gdyby to było 25 + 25 minut metrem, to byłbym zainteresowany.

    Może kiedyś.

    Od czasu upadku komuny mija właśnie 35 lat. Budowa metra w tej chwili
    jest z pewnością znacznie tańsza niż 100 lat temu.

    > Bilety miesięczne nie są jakies bardzo drogie,

    Dodatkowo czynnik psychologiczny jest tu bardzo silny.
    To podobne do torebek foliowych w sklepach - niby prawie nie kosztuje,
    ale znakomita większość klientów (info od sprzedawców) konieczność
    zakupu traktuje jako coś strasznego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 100. Data: 2024-07-09 08:06:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wymień pięć miast w Polsce budujących metro po 35 latach kapitalizmu.

    -----