  • 1. Data: 2010-04-23 07:04:01
    Temat: Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Krzysztof chyba ostatnio wspominał, że rynek kredytów hipotecznych się
    zaczyna gotować - LTV skoczyło już na 120% (tak jak przed ostatnim bum
    bum). Ale proszę zobaczyć, co jeszcze dorzucił Alior, aby stać się
    niekwestionowanym liderem w tym segmencie:

    "Nowe, atrakcyjniejsze warunki cenowe, najwyższy dostępny poziom
    wskaźnika LTV - 120% oraz najdłuższy okres kredytowania - 50 lat,
    stawiają obecnie ofertę Alior Banku w czołówce na rynku finansowania
    nieruchomości."
    http://preview.tinyurl.com/alior-kh-50

    *50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczność hłe hłe. To jest jakiś
    kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie
    kupować?

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-04-23 07:30:08
    Temat: Re: Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > *50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczność hłe hłe. To jest jakiś
    > kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie
    > kupować?

    To chodzi o to, zebyś się na spłacaniu tego kredytu przewrócił. Bank weźmie
    twoje mieszkanie, a twoja rodzina zostanie z długiem wyższym niż kwota przez
    ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
    kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.
    50 lat? Idiotyzm.

    wiatrak

  • 3. Data: 2010-04-23 07:42:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > kwota przez ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat
    > kazdy kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.

    Czemu idiotyzm? Ja bym brał gdyby mi to było potrzebne. Przecież w praktyce
    po 20-30 latach raty takiego kredytu to będą jakieś nieistotne drobne na
    skutek procesów inflacyjnych.

  • 4. Data: 2010-04-23 07:44:10
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "wiatrak" <w...@y...pl> writes:

> [...]
    > ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
    > kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.

    A ja raczej myślę, że chodzi o niższe raty.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 5. Data: 2010-04-23 07:45:32
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    wiatrak pisze:
    Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
    > kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.
    > 50 lat? Idiotyzm.

    Dlaczego? Przy podpisywaniu umowy przynosisz ze sobą swoje dajmy na to 2
    letnie dziecko które pacnie łapką na papierku i potwierdzi własnym
    odciskiem zobowiązanie do spłaty kredytu.
    Ono będzie w wieku 50 lat pod koniec spłacania, więc zostanie mu jeszcze
    kilkanaście żeby wreszcie odłożyć na swoją emeryturę :))

    Pzdro
    Ranger

  • 6. Data: 2010-04-23 08:00:31
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hqrgp1$gad$4@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
    > kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.

    Albo zabierze mieszkanie albo rodzina zostanie z dlugiem. Jak bank
    zabiera mieszkanie to jaki sens przyjmowac spadek z dlugiem? Jest sens
    przejac dlug po zmarlym jak sie bierze tez mieszkanie.

  • 7. Data: 2010-04-23 15:41:29
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Kamil Jońca napisal(a):

    > A ja raczej myślę, że chodzi o niższe raty.
    > KJ

    po części też. To sprytne rozwiązanie - klientowi mówi się że niższe
    raty (co jest oczywiście prawdą) i klient myśli: "niższe raty, łatwiej
    oszczędzę i wcześniej spłacę"). Jednak koszt takiego kredytu będzie
    o wiele wyższy, bo zanim uzbiera na spłatę kredytu to spłaci
    więcej odsetek niż przy kredycie np na 35 lat (przy kredycie na 50 lat
    przez więcej początkowych lat spłaca się głównie odsetki).

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 8. Data: 2010-04-24 00:50:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > *50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczność hłe hłe. To jest jakiś
    > kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie
    > kupować?

    No, kiedys sie "kupowalo" (ksiazeczke mieszkaniowa) zdecydowanie
    wczesniej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-04-24 00:51:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wiatrak" <w...@y...pl> writes:

> [...]
    > ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
    > kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.

    Kto mowi ze kazdy. Takiego zalozenia nie spelniaja zadne kredyty.
    Z tym, ze jesli kredyt na mieszkanie ma byc splacany przez 50 lat, to
    albo to jest mieszkanie "ze zlota", albo raczej zarobki sa glodowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-04-26 09:24:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:50:24 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No, kiedys sie "kupowalo" (ksiazeczke mieszkaniowa) zdecydowanie
    > wczesniej.

    No i wszyscy wiem jak to się skończyło.

    --
    xbartx