  • 11. Data: 2008-04-01 19:26:00
    Temat: Re: AmEx Millenium - akceptowalnosc
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    m23m napisał(a):
    > Naklejkę na szybie nakleja zwykle akwizytor firmy obsługującej płatności (np.
    > PolCardu). Czasem - z nieuwagi lub lenistwa - nie wycina znaczka AmEx z naklejki
    > mimo, że sklep tych kart nie akceptuje (o konieczności dodatkowej umowy - vide
    > niżej). Kasjerka może faktycznie nie wiedzieć, czy sklep ma aktualną umowę z
    > AmEx Polska. Być może nigdy jej nie miał, być może miał i zerwał (znam takie
    > przypadki).

    Dla mnie jako klienta efekt jest taki, ze stoje jak debil przy kasie i
    musze szukac innej karty. Poczatkowo pytalem czy mozna placic AmExem.
    Teraz wiem, ze nie ma po co pytac i po prostu juz mi sie nie chce po ta
    karte siegac.

    > Może do użytku zagranicą?
    > Kilkukrotnie zdarzyło mi się w różnych krajach płacić kartą depozyt w hotelu
    > (kwitek z imprintera, in blanco, ale za to także bez mojego podpisu) i z
    > podsuniętego pliku kart (VISA, MasterCard, American Express) obsługa zawsze
    > nieomylnie wybierała AmExa. Indagowani o dokonany wybór recepcjoniści zwykle
    > odpowiadali coś wymijającego, ale nie zmieniali zdania. Coś musiało być na
    > rzeczy, choć nie wiem co...

    Moze chodzi o USA ? Mialem w planach wybrac sie tam niebawem ale musze
    to przelozyc na czas blizej nieokreslony. A w UE (uogolniajac, zalezy
    gdzie) bezproblemowo mozna uzywac zarowno VISY jak i MC.

    > Ja mam... czasem, ale ostatnio rzadziej. Po prostu używam jej głównie na
    > stacjach benzynowych i w supermarketach - a tam rzadko kto zna się na rodzajach
    > kart. ;)

    Ze stacji to ja tankuje ostatnio tylko na BP, gdzie z powodow
    oczywistych najbardziej sprawdza mi sie KK Citi BP.

    > Cóż... Jesteś po prostu "zbieraczem punktów". To nic zdrożnego, choć ja
    > osobiście nie lubię się w to bawić. Można by rzec, że z tego wyrosłem - gdzieś w
    > szufladzie leżą jeszcze karty sprzed lat, z "poprzedniego etapu rozwoju": Vitay,
    > PremiumClub, Smart i BP.

    Ja osobnych kart partnerskich nigdy nie chciale, bo nie mam gdzie tego
    nosic. Natomiast polaczenie karty partnerskiej z karta kredytowa
    odpowiada mi calkiem mocno, zwlaszcza ze ta KK ma sporo innych, fajnych
    opcji.

    > A Citi podpadło mi swego czasu bardzo, więc nie zamierzam mieć w nim ani konta,
    > ani karty ani kredytu (wszystko to już tam miałem, konta nawet dwa - wliczając w
    > to handlobank). Jako się rzekło - to kwestia indywidualnych doświadczeń i
    > preferencji.

    Konto u nich niedawno zamknalem (po raz drugi). Natomiast KK to troche
    inna bajka. KK Citi jest IMO najlepsza karta w Polsce (z mojej perspektywy).

    --
    Mithos