  • 11. Data: 2003-11-11 08:41:42
    Temat: Re: BZWBK24: Od dzisiaj przelewy z tokenem lub bez - do wyboru
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "Glenn" <g...@g...pl>:

    > zbędna

    > Jestem użytkownikiem i jestem przeciw tej opcji - to niewygodne ;p

    To że byłaby taka opcja nie znaczy że trzeba z niej kożystać

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 12. Data: 2003-11-11 09:34:40
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    > Jestem użytkownikiem i jestem przeciw tej opcji - to niewygodne ;p

    Glenn, nie bądź okrutna :^) To chodzi o jedno pólko w definicji przelewu -
    zabezpieczać kodem TAK/NIE.

    Tomek

  • 13. Data: 2003-11-11 10:49:06
    Od: "MAX" <max_kr[no_spam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Proste, choć dla mnie przelew zdefiniowany oznacza, że często wykonuję ten
    > sam przelew w to samo miejsce. Nie widzę więc sensu w dodatkowym
    > potwierdzaniu chęci jego wykonania. Po to definiuję taki przelew by nie
    > zawracać sobie nim głowy później, ale to oczywiście tylko moje zdanie ;)

    Otóż sens jest - i ma ogromne znaczenie. Zapewne Ty też dokonujesz często
    przelewy na rachunki "niepewnych" firm. Po tym pojęciem rozumiem systuację,
    w której jeżeli przelejesz przez pomyłkę jakąś kwotę na ten rachunek, to nie
    masz za bardzo jak jej odzyskać - odbiorca się zaprze i będziesz musiał iść
    do sądu (a wiadomo ile rozprawa trwa w Polsce - albo co jeśli w miedzyczasie
    odbiorca zbankrutuje i nie będzie miał z czego oddać?)

    Jednakże najwazniejsze jest to, że obecnie dla dokoniania przelewu
    zdefiniowanego wystarczy identyfikator i hasło. Nietrudno jest sobie
    wyobrazić sytuację, że ktoś podlądnie hasło i uzyska dostęp do konta (np. w
    kawiarence internetowej). Co prawda na własny rachunek nie przeleje, ale
    może sobie dla żartów wykonać przelewy zdefiniowane - np. na rachunek
    niepewnej firmy. No i co wtedy? Jak odzyskasz kasę i czy w ogóle?

    Dlatego też przydałoby się, gdyby Mbank wprowadził właśnie taką opcję.

    Pozdr
    MAX

  • 14. Data: 2003-11-11 14:17:40
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    MAX napisał(a):

    > Otóż sens jest - i ma ogromne znaczenie. Zapewne Ty też dokonujesz często
    > przelewy na rachunki "niepewnych" firm.

    Nigdy. Zanim wykonam przelew sprawdzam go kilkakrotnie zanim pójdzie. Po
    prostu bardzo szanuję swoje pieniądze bo chyba jak każdy muszę na nie długo
    pracować. Z reguły cały miesiąc ;)

    NIGDY mi się nie zdarzyło bym przelał pieniądze byle jak i byle gdzie.
    Jeśli ktoś tak robi to coż....jego wola

    > Jednakże najwazniejsze jest to, że obecnie dla dokoniania przelewu
    > zdefiniowanego wystarczy identyfikator i hasło.

    W zupełności wystarczy. Przecież TY piszesz o wykonywaniu przelewów do
    "niepewnych firm". Jeśli taka firma jest niepewna to nie umieszczam jej w
    wykazie stałych zleceń a jeśli ją tam umieszczam to dla mnie "jest pewna".
    Logiczne, prawda? ;)

    > Nietrudno jest sobie
    > wyobrazić sytuację, że ktoś podlądnie hasło i uzyska dostęp do konta (np. w
    > kawiarence internetowej).

    Dla mnie trudno sobie to wyobrazić, ale ja nie korzystam z kawiarenek
    internetowych w nieznanym miejscu by sprawdzać stan konta. Jeśli nawet bym
    to robił tu raczej bardzo uważnie bym się rozejrzał kto "za tym wszystkim
    stoi" ;)

    Wystarcza odrobina ostrożności i pracuje się spokojnie ;)

    > Co prawda na własny rachunek nie przeleje, ale
    > może sobie dla żartów wykonać przelewy zdefiniowane - np. na rachunek
    > niepewnej firmy. No i co wtedy? Jak odzyskasz kasę i czy w ogóle?

    Spiskowa teoria? ;)

    Słyszałeś o takiej sytuacji by ktoś podejrzał login i hasło do konta w
    Mbanku w kafejce i wykonał przelew? Bo ja nigdy :)

    > Dlatego też przydałoby się, gdyby Mbank wprowadził właśnie taką opcję.

    Mam lepszy pomysł. Zlikwidować kafejki bo to niebezpieczne ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 15. Data: 2003-11-11 15:35:16
    Od: "MAX" <max_kr[no_spam]@poczta.onet.pl>

    > Nigdy. Zanim wykonam przelew sprawdzam go kilkakrotnie zanim pójdzie. Po
    > prostu bardzo szanuję swoje pieniądze bo chyba jak każdy muszę na nie
    długo
    > pracować. Z reguły cały miesiąc ;)

    Widać że masz dużo czasu. Może trudno Ci uwierzyć, ale są tacy, którzy go za
    wiele nie mają. Nie mają także ochoty tracić go co miesiąc, aby wypisywać te
    same przelewy i je dokładnie sprawdzać, bo bank nie umie/nie chce uprościć
    życia klientom.

> [...]
    > wykazie stałych zleceń a jeśli ją tam umieszczam to dla mnie "jest pewna".

    Przeczytaj moje poprzednie zdanie. Logiczne, prawda? ;)

> [...]
    > to robił tu raczej bardzo uważnie bym się rozejrzał kto "za tym wszystkim

    Rozejrzysz się i zobaczysz jakie dodatkowe oprogramowanie jest zainstalowane
    na komputerze?

    > Wystarcza odrobina ostrożności i pracuje się spokojnie ;)

    > Spiskowa teoria? ;)

    W takim razie BZ WBK też ją wyznaje bo jakoś nie stanowiło dla niego
    problemu wprowadzenie takiego zabezpieczenia.

    > Słyszałeś o takiej sytuacji by ktoś podejrzał login i hasło do konta w
    > Mbanku w kafejce i wykonał przelew? Bo ja nigdy :)

    > Mam lepszy pomysł. Zlikwidować kafejki bo to niebezpieczne ;)

    I jeszcze hakerów, komputery w pracy itp. Bo to też niebezpieczne.

    MAX

  • 16. Data: 2003-11-11 16:47:12
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2003 15:17:40 +0100,
    osoba podpisana: Markus Sprungk <z...@c...cy>
    napisała:

> [...]
    > pracować. Z reguły cały miesiąc ;)
    >
    > NIGDY mi się nie zdarzyło bym przelał pieniądze byle jak i byle gdzie.
    Podziwiam Cię.
    Niemeniej jednak przyjmij do wiadomości, że są ludzie kontaktujący się z
    różnie wiarygodnymi odbiorcami. I właśnie po to, aby nie przelać tych
    pieniędzy byle jak i byle gdzie chcą a by do tych "mniej wiarygodnych"
    było trudniej przelać.

    KJ

    --
    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.

  • 17. Data: 2003-11-11 19:29:44
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    > Spiskowa teoria? ;)
    >
    > Słyszałeś o takiej sytuacji by ktoś podejrzał login i hasło do konta w
    > Mbanku w kafejce i wykonał przelew? Bo ja nigdy :)

    No tak. To zdecydowanie rozstrzyga sprawę :^)

    Mam net w domu. Zainstalowałem Fire Wall'a, regularnie skanuję dyski
    antywirusami i innymi anty, łatam winde wszystkimi patchami jakie MS
    regularnie wypuszcza i mimo wszystko nadal może się okazać, że mój hebel nie
    jest wystarczająco dobrze zabezpieczony. A utwierdzam sie w tym przekonaniu
    szczególnie po tym jak często muszę dociągać coś ze stron MS i po tym jak
    obserwuję dziesiąti dziwnych prób połączeń z całego świata i prób skanowania
    portów. Login i hasło nie jest wystarczającym zabezpieczeniem i mBank zresztą
    też tak uważa, bo wprowadził dodatkowego zabezpieczenia kodami jednorazowymi.
    Problem w tym, że definiowanie od nowa i od nowa tych samych przelewów jest
    mało twórczą czynnością.

    Tu nawet nie chodzi o przelane środków do jakiegoś szemranego kontrahenta.
    Wystarczy, że kasa zostanie przelana na konto KK, którą się użytkuje, gdzie w
    regulaminie jest napisane, że wszelkie wpłaty są zaliczane na poczet
    przyszłych obciążeń i nie podlegają zwrotowi przed rozwiązaniem umowy. Jak
    myślisz po jakim czasie odzyskasz te pieniądze?

    Tylko mi nie mów że nie masz KK, więc Cię to nie dotyczy :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 18. Data: 2003-11-11 20:52:54
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Tomasz Opalski napisał(a):

    > Tylko mi nie mów że nie masz KK, więc Cię to nie dotyczy :^)

    Już chciałem automatycznie odpowiedzieć, że nie mam, ale....przytomnie
    zapytam "co to jest KK"? :)

    Masz na myśli Karta kodowa? (*)

    Oczywiście, że mam. Każdy nowoczesny mężczyzna używa karty kodowej :)

    (*) celowo z dużych liter ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 19. Data: 2003-11-12 13:36:27
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > To że byłaby taka opcja nie znaczy że trzeba z niej kożystać

    Że niby opcjonalne ma być ;-)) ? Ale ktoś to musi "wdrożyć" , a to
    kosztuje - bank pewnie sobie to "odbije" na jakiejś opłacie, która mnie może
    dotyczyć - nadal jest przeciw.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 20. Data: 2003-11-12 13:42:17
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Glenn, nie bądź okrutna :^) To chodzi o jedno pólko w definicji przelewu -
    > zabezpieczać kodem TAK/NIE.

    Ja nie jestem okrutna - ja po prostu "węszę" , że wprowadzanie dodatkowych
    "wodotrysków" (a tak traktuje tę opcję) spowoduje wprowadzenie w mbanku
    jakichś opłat. Więc jestem na NIE. Do przelewów "zdefiniowanych" wprowadzam
    tylko tych, którzy są "pewniakami" - resztę wolę przeklepać ręcznie jako
    przelew dowolny.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn