eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank i ważność DO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 11. Data: 2023-03-24 19:34:20
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
    > On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
    >> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
    >>
    >> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
    >> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
    >> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    >> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    >> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >>
    >> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >>
    >> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    >> pieniędzy?
    >> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    >> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    >> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
    >> jak było.
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    > rzekomo maja taki obowiązek.
    > Ale paszport tez wygasa :-)


    Dzień dobry,


    musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
    Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    bankowości detalicznej mBanku S.A..

    Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.

    Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    paszporty.
    Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.

    Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    finansowych klientów.
    Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

    Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.

    Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    bankowego.

    Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    negatywnie na nasze relacje.
    Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.

    Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    z wymogami naszego regulaminu.


    Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.



    Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    nie dostałem odpowiedzi.


    --
    Pete


  • 12. Data: 2023-03-24 19:48:54
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.03.2023 o 19:31, jo44 pisze:
    > W dniu 24.03.2023 o 17:07, PiteR pisze:
    >>
    >> Najgorsze jeśli komuś sie kończą w pobliżu siebie.
    >>
    > A to tak trudno zrobić coś na czas (znaczy się
    > zaktualizować dowód w terminie)??

    Trzeba go mieć :D

    --
    Pete


  • 13. Data: 2023-03-24 20:17:48
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100, Pete wrote:
    > W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
    >> On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >>> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
    >>> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
    >>>
    >>> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
    >>> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
    >>> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    >>> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    >>> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >>>
    >>> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >>>
    >>> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    >>> pieniędzy?
    >>> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    >>> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    >>> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
    >>> jak było.
    >>
    >> Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    >> rzekomo maja taki obowiązek.
    >> Ale paszport tez wygasa :-)
    >
    > Dzień dobry,
    > musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    > weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.

    Uzasadnienie idiotyczne, biorąc pod uwage, ze starają sie ograniczyc
    widywanie dowodów klientow ..

    > Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    > bankowości detalicznej mBanku S.A..

    Ale jakas "podstawa prawna jest".

    > Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    > ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.
    >
    > Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    > (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    > ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    > umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    > paszporty.
    > Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    > zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.
    >
    > Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    > finansowych klientów.
    > Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    > który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    > nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
    >
    > Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    > tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    > < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
    >
    > Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    > przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    > 2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    > finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    > zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    > bankowego.

    I to jest lepszy konkret.

    > Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    > negatywnie na nasze relacje.
    > Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    > jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
    >
    > Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    > z wymogami naszego regulaminu.
    >
    > Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    > otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    > znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.

    > Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    > celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    > nie dostałem odpowiedzi.

    No coz - na pieniądzach Ci pewnie zależy, wiec przedłużanie
    odwołaniami nic nie da.

    KNF pewnie nie wykaze zrozumienia, ale moze UOKiK?
    Tylko zdaje sie pare banków zostało ukarane z tej ustawy,
    to i UOKiK niewiele wskóra.

    Ciekawe co z tymi, co żyją za granicą, i nie spieszy im sie leciec do
    kraju, i dowody przedłuzać.

    No coz:
    -wydac pieniadze z nawiązką za pomocą KK, a potem konsekwentnie
    odmawiac spłaty, gdyz bank przeciez jest zobowiązany nie przeprowadzic
    transakcji to raczej głupi pomysł. O ile KK nie zablokowali.

    -zlosliwie kredyt/pozyczkę na duzą kwote wziąc na pare miesiecy przed
    utratą ważnosci dowodu tez chyba głupi, a i tak pomysł tylko dla
    emigrantów.

    -pozwać prezesa do sądu, aby musial przyjsc i sie wylegitymowac?
    Chyba sie nie bardzo da, a szkoda :-)
    No ale jesli sam ma wazny dowód, to go okaze i sie nawet nie zdziwi.

    -doniesienie do prokuratury? Nie bedzie im sie chcialo prezesa ciagac
    na zeznania, umorzą sami, podstawa jest :-(

    I tu mi sie marzy pracowac w wodociągach, odciąc wodę, i mowic tylko
    "ale to niech prezes przyjdzie z dowodem do nas do BOKu wyjasnic
    sprawe". Posiedzą trzy miesiace bez kawy i ze smierdzącymi toaletami,
    to moze cos zrozumieją :-)
    Ale przez ten cholerny covid i to zawodzi :-(

    No coz - pozostaje sie pogodzic.
    Albo wyemigrowac do Anglii - tam nie ma dowodów osobistych :-)

    P.S. jak oni konta w banku zakladają?


    J.



  • 14. Data: 2023-03-24 20:20:58
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-24 o 18:32, J.F pisze:

    >
    > A jestes pewien, ze nie przypominał?

    Masz rację. Nie jestem.
    Ja np. mam kilkanaście nieodczytanych wiadomości w mBanku.
    Inne banki chyba generują mniej wiadomości to mam ich tam mniej (też nie
    przeczytanych).

    > Ewentualnie, ze przypominał przez pół roku po dacie waznosci?

    Też możliwe. 18+10 minęło kilka miesięcy temu, ale, jak go znam to DO
    prawie na pewno wyrobił już po terminie więc pewnie zadziałali dokładnie
    z upływem terminu ważności.
    Przy okazji się dowiem.
    P.G.


  • 15. Data: 2023-03-24 20:32:41
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-24 o 19:34, Pete pisze:

    > (Dz. U. 2018 poz. 2187)

    To uzasadnia dlaczego pamiętam, że przez lata nie było z tym problemu.

    > przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

    Mam wrażenie, że wszystko staje się bardziej restrykcyjne a to jest
    tylko pretekst.

    Pranie pieniędzy powinno być jakoś kwotowo definiowane i przy obrotach
    poniżej np.średniej krajowej miesięcznie to w ogóle nie powinno być
    możliwości sięgania po takie argumenty bo to zakrawa na rozumienie
    tematu jak Kiepscy robili pralnię pieniędzy.
    Mam takie wrażenie, że o całym Świecie można powiedzieć: Lepiej to już było.

    > Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty,

    A żeby się odwołać to pewnie trzeba się zalogować, a to właśnie stało
    się niemożliwe w związku z niemożnością potwierdzenia toższamości.
    P.G.


  • 16. Data: 2023-03-24 20:45:03
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-24 o 19:31, jo44 pisze:
    > W dniu 24.03.2023 o 17:07, PiteR pisze:
    >>
    >> Najgorsze jeśli komuś sie kończą w pobliżu siebie.
    >>
    > A to tak trudno zrobić coś na czas (znaczy się
    > zaktualizować dowód w terminie)??

    Ja nie wiem do kiedy mam dowód, do kiedy mam prawo jazdy (się nazywa
    bezterminowe, ale widać nie całkiem), a czas leci tak szybko, że można
    się nie zorientować.

    Teraz to nawet zrobienie wspólnych zakupów zrobiło się niemożliwe.
    Pn-Pt wracam z pracy koło 22.
    Jakiś rok temu postanowiłem, że w soboty nie chodzę do pracy (no
    zdarzają się wyjątki, ale raczej nie chodzę). Tylko, że w soboty żona ma
    prawie cały czas korki.
    A niedziele handlowe są bardzo sporadyczne.
    P.G.


  • 17. Data: 2023-03-24 20:49:35
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-24 o 20:17, J.F pisze:
    > Albo wyemigrowac do Anglii - tam nie ma dowodów osobistych :-)
    >
    > P.S. jak oni konta w banku zakladają?
    >

    Wydaje mi się, że kiedyś słyszałem, że na podstawie opłaconego rachunku
    za prąd czy czynsz.
    P.G.


  • 18. Data: 2023-03-25 11:21:50
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.03.2023 o 20:32, Piotr Gałka pisze:
    > W dniu 2023-03-24 o 19:34, Pete pisze:
    >
    >> (Dz. U. 2018 poz. 2187)
    >
    > To uzasadnia dlaczego pamiętam, że przez lata nie było z tym problemu.

    Dlatego Naczelnik do dzisiaj nie ma konta.

    >
    >> przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
    >
    > Mam wrażenie, że wszystko staje się bardziej restrykcyjne a to jest
    > tylko pretekst.

    Jak z gotowaną żabą.

    >
    > Pranie pieniędzy powinno być jakoś kwotowo definiowane i przy obrotach
    > poniżej np.średniej krajowej miesięcznie to w ogóle nie powinno być
    > możliwości sięgania po takie argumenty bo to zakrawa na rozumienie
    > tematu jak Kiepscy robili pralnię pieniędzy.
    > Mam takie wrażenie, że o całym Świecie można powiedzieć: Lepiej to już
    > było.
    >
    >> Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty,
    >
    > A żeby się odwołać to pewnie trzeba się zalogować, a to właśnie stało
    > się niemożliwe w związku z niemożnością potwierdzenia toższamości.


    No to ja mogłem się zalogować ale nie mogłem wykonać przelewu.
    Karty nie mam, więc nie wiem, jaki i kiedy lokują operacje kartowe.

    --
    Pete


  • 19. Data: 2023-03-25 11:27:46
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.03.2023 o 20:17, J.F pisze:
    > On Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100, Pete wrote:
    >> W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
    >>> On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >>>> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
    >>>> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
    >>>>
    >>>> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
    >>>> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
    >>>> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    >>>> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    >>>> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >>>>
    >>>> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >>>>
    >>>> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    >>>> pieniędzy?
    >>>> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    >>>> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    >>>> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
    >>>> jak było.
    >>>
    >>> Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    >>> rzekomo maja taki obowiązek.
    >>> Ale paszport tez wygasa :-)
    >>
    >> Dzień dobry,
    >> musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    >> weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
    >
    > Uzasadnienie idiotyczne, biorąc pod uwage, ze starają sie ograniczyc
    > widywanie dowodów klientow ..
    >
    >> Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    >> bankowości detalicznej mBanku S.A..
    >
    > Ale jakas "podstawa prawna jest".
    >
    >> Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    >> ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.
    >>
    >> Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    >> (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    >> ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    >> umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    >> paszporty.
    >> Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    >> zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.
    >>
    >> Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    >> finansowych klientów.
    >> Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    >> który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    >> nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
    >>
    >> Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    >> tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    >> < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
    >>
    >> Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    >> przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    >> 2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    >> finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    >> zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    >> bankowego.
    >
    > I to jest lepszy konkret.

    Żaden konkret. Czy obywatel traci tożsamość przez koniec ważności
    jakiegoś plastiku?
    Brednie.


    >
    >> Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    >> negatywnie na nasze relacje.
    >> Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    >> jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
    >>
    >> Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    >> z wymogami naszego regulaminu.
    >>
    >> Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    >> otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    >> znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.
    >
    >> Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    >> celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    >> nie dostałem odpowiedzi.
    >
    > No coz - na pieniądzach Ci pewnie zależy, wiec przedłużanie
    > odwołaniami nic nie da.

    mBank był pierwszy, który zastosował wobec mnie szykany z tego tytułu.
    Spodziewając się analogicznych ze strony pozostałych banków stwierdziłem
    że walczyć z systemem obywatelskim nieposłuszeństwem nie ma sensu i
    szkoda mi na to czasu i zdrowia.
    Zwłaszcza że zablokowali mi dostęp do konta firmowego i żadnego VATu ani
    PITu zapłacić nie mogłem.



    --
    Pete


  • 20. Data: 2023-03-25 12:19:53
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 24.03.2023 o 20:17, J.F pisze:
    > No coz - pozostaje sie pogodzic.
    > Albo wyemigrowac do Anglii - tam nie ma dowodów osobistych :-)
    >
    > P.S. jak oni konta w banku zakladają?


    https://england.shelter.org.uk/professional_resource
    s/legal/debt/banking_and_financial_services/proof_of
    _id_and_address_to_open_a_bank_account#title-1

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1