  • 121. Data: 2009-05-15 18:50:49
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Na ubezpieczenie społeczne - nie, natomiast sładki na ubezpieczenie
    > zdrowotne czy fundusz pracy to czyste podatki celowe.

    A na ubezpieczenie społeczne to...? Przecież to nie idzie na Twoją
    emeryturę, tylko na tych, co ją aktualnie dostają.

    To już w tym sensie bardziej składka OFE nie jest podatkiem, bo
    przynajmniej teoretycznie ma ona być dla Ciebie (hehe...).

    --
    MiCHA

  • 122. Data: 2009-05-15 18:51:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > Ale ten koszt przekazu obciąża budżet ZUS-u (czyli w praktyce emerytury
    > tych emerytów), a nie Ciebie!

    Nie prawda, bo oni dostają emeryturę w pełnej wysokości, czyli właśnie
    ich to *nie* obciąża.

    --
    MiCHA

  • 123. Data: 2009-05-15 18:52:59
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tristan pisze:
    > Jaaaaaaaaaaasne....

    Bardzo proszę o rozwinięcie wypowiedzi. Jeśli jesteś w stanie zapewnić
    systemy informatyczne całkowicie bezawaryjne, nieulegające inwigilacji
    ani manipulacji... to z miejsca zapewnię ci pracę za wielokrotność
    twojej szkolnej pensji.

    Proszę, tylko nie spraw nam zawodu. Świat potrzebuje Twojej pomocy. :)

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 124. Data: 2009-05-15 18:54:02
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > A kto pokryje płace oraz składki na ZUS potrzebnych do tego dodatkowych
    > kasjerów?

    Jak to kto? Oczywiście my.

    --
    MiCHA

  • 125. Data: 2009-05-15 20:22:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba
    > jednak da się to dostatecznie "zanonimizować" do celów nie będących
    > zadaniami natury szpiegowskiej. :)

    Jasne.

    To generalnie dziala tak: zainteresowana osoba potrzebuje zwykle "ukryc"
    moze 1% swoich transakcji (nie mowie ze koniecznie 1% ich wartosci).
    Odrobina wysilku powinna calkowicie wystarczyc, by wszelkie metody
    gorsze niz aktywne rozpracowanie byly wtedy nieskuteczne. Czy ludzie
    placa nieserializowanymi monetami, czy chipem na czole lub ramieniu -
    bez wiekszego znaczenia (dla nieskutecznosci sluzb, nie mam na mysli
    zbawienia).

    Natomiast to ma decydujace znaczenie dla znakomitej wiekszosci osob,
    ktora jeszcze nie wie, ze powinna cos ukrywac.

    > Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują
    > mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida?

    W calej EU ma tak byc.

    > Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to
    > jakaś paranoja. Kilka miesięcy temu z kolei zablokowany został jeden z
    > moich zagranicznych rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka,
    > sprowadzającego się w zasadzie do oświadczenia, że nie jestem
    > terrorystą, nie jestem politykiem i środki na rachunku nie pochodzą z
    > przestępstwa.

    Wyglada na jakies obejscie przepisow przez bank :-)

    > Gdzie można poczytać?

    Dobre pytanie, sam musialbym poszukac.
    Ale sa zupelnie realne mozliwosci - rzady jednak chyba nie beda
    zainteresowane.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 126. Data: 2009-05-15 20:42:25
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 14:27:02 +0200, Pete napisał(a):

    > po pierwsze primo: w razie potrzeby US sam sobie poszuka numer konta.

    raczej pojdzie do pracodawcy, co jest zdecydowanie mniej upierdliwe

    > po drugie primo: pierwsze co zrobi US to z kwoty zwrotu podatku (nawet
    > przesylanego przekazem) odliczy sobie wszytskie zaleglosci.

    a jakiez to zaleglosci podasz na przyklad? zwlaszcza dla osoby ktora nie ma
    zwrotu podatku

    > Wiec niepodawanie US numeru konta przed niczym nie uchroni.

    nie, ale ulatwi pare spraw

    --
    marcin

  • 127. Data: 2009-05-15 21:01:33
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 14:42:14 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Wlasnie nie, bo gotowka itd, moze tez pojsc do rodziny

    Jeśli ktoś ma gotówkę, to jest OK, ale nawet w tym wątku widać, że są
    ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
    chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

    > albo do wrogiego konsulatu.

    Nie każdy ma do sprzedania coś, co by interesowało wrogi konsulat :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 128. Data: 2009-05-15 21:08:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 14:53:33 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie
    > zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli
    > tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja.

    Podobno to samo jest we Włoszech - bez zarejestrowania karty na włoski
    adres, nie masz szans na jej aktywację.
    W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
    podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
    reguły - być może zależy to od operatora.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 129. Data: 2009-05-15 21:41:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Chris" news:guklpi$k9u$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
    > podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
    > reguły - być może zależy to od operatora.

    W każdej sieci?

  • 130. Data: 2009-05-15 21:43:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Chris" news:guklqs$f8h$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > ale nawet w tym wątku widać, że są
    > ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
    > chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

    He he he, widzisz jacy jesteśmy do przodu :) Po prostu ludzie na tej grupie
    wiedzą, że pieniądz elektroniczny to przyszłość ;)

    PS. Z resztą czy to nie jeden z naszych rodaków powiedział, że lepsza
    moneta, gorszą z obiegu wypędziła? (czy coś w tym nurcie) :) Pieniądz w
    postaci metal/papier niestety jest prędzej czy później skazany na wymarcie -
    niestety.