  • 11. Data: 2009-05-14 17:52:42
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message
    news:guhka4$jfd$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Bez przesady. Wałkowi z OFE raczej nic nie dorówna.

    Ja tam nie narzekam na OFE, widze ile kasy wplywa i widze co mam, a ze do
    emerytury jeszcze lata swietlne to mam nadzieje, ze zasady wykorzystania
    tego co na OFE bedzie sie zmienia i emeryt bedzie mogl zadecydowac, czy chce
    jednorazowa wyplate, czy wykupic emeryture z zakladzie ubezpieczen.
    Genaralnie po przejsciu na emeryture caly zebrany kapital powinien zostac
    postawiony do dyspozycji emeryta, a jak on go wykorzysta to jego broszka.
    Ja sie kiedys zdecyduje na polityke to bedzie jednym z moich podstawowych
    celow bedzie doprowadzic do tego :D.

    MK

  • 12. Data: 2009-05-14 18:35:06
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Pete wrote:

    > A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
    > zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

    NIP-3. W moim przypadku nie działa. :-(

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2009-05-14 18:41:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Pete wrote:

    > A najbliższy bankomat - 20km.
    > I na dodatek obcy - więc prowizja za wypłatę. IMHO razem dużo więcej niż
    > przekaz pocztowy.

    Bez obaw. Jak ludzie będą tam mieli karty bankomatowe i magicznie
    bankomaty się same pojawią. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2009-05-14 18:45:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > Ja sie kiedys zdecyduje na polityke to bedzie jednym z moich podstawowych

    Ty poważnie czy dla jaj, bo już nie wiem? :-DDD

    Chłopie, Ty tej kasy na oczy nie zobaczysz... Ani emerytury z niej, zapewne
    oprócz czegoś symbolicznego żeby się społeczeństwo za bardzo nie buntowało.

    Nie po to powstały OFE żeby znaczące środki z nich wypłacać - zobaczysz co z
    tego będzie. Na początek pewnie np. okaże się, że tylko 90% zgromadzonego
    kapitału jest "Twoje", a pozostałe 10% musi iść na poratowanie państwa czy
    tam na jakąś nową składkę typu pielęgnacyjna. A każda hossa i każda bessa i
    każdy okres trendu bocznego będą okazją do przepompowania drobnego
    kawałeczka zgromadzonych środków gdzie trzeba.

  • 15. Data: 2009-05-14 18:55:41
    Od: k...@o...pl

    On 14 Maj, 19:52, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Ja sie kiedys zdecyduje na polityke to bedzie jednym z moich podstawowych

    Wszyscy wiedzą, że tak powinno być...ale pomysłodawcy chyba od
    początku wiedzieli, że tak nie będzie
    (mimo tego że tak to przedstawiano wprowadzając reformę).

  • 16. Data: 2009-05-14 18:55:45
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Maj, 19:37, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:4779a23c-92e3-4955-b4df-380d0e6aeabc@
    v17g2000vbb.googlegroups.com...

    > Bez przesady. Wałkowi z OFE raczej nic nie dorówna.

    Zapominasz, Marku, że jest jeszcze NFZ do "zagospodarowania"..;-)

  • 17. Data: 2009-05-14 18:59:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 18:41
    (autor wiatrak
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guhhf6$uam$1@node2.news.atman.pl>):

    > A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.

    E tam. Wręcz przeciwnie. To byłoby wspaniałe. Moja żona jest księgową i co
    jakiś czas musimy latać do banku (PeKaO niestety) a tam kolejki prawie jak
    w Lukasie. No i marnujemy czas, pieniądze, siły, żeby przynieść kasiurę.

    Gotówka powinna być całkowicie wyeliminowana, ew. w okresie przejściowym
    pozostawiona do mikropłatności w kiosku czy warzywniaku, ale to też
    docelowo powinno przejść na elektroniczne rozliczanie.

    Lataniu po bankach mówimy stanowcze NIE.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-05-14 19:00:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 19:17
    (autor szczurwa
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak:
    <8...@r...go
    oglegroups.com>):

    > Wszystko OK, jeśli emeryt mieszka w dużym mieście, ma kompa z netem i
    > umie go obsłużyć, to się jakiś rachunek bezpłatny znajdzie. Gorzej na
    > wsi, gdzie wyboru nie ma.

    To ma oddział Banku Pocztowego, nie? Skoro poczta dociera, to dociera BP.

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-05-14 19:00:41
    Od: Ra <a...@a...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Bez obaw. Jak ludzie będą tam mieli karty bankomatowe i magicznie
    > bankomaty się same pojawią. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

    ty chyba nie znasz żadnych starszych osób ani osób na wsiach
    większość mająca konta płaci i to sporo bo ok 10zł

  • 20. Data: 2009-05-14 19:00:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 14 May 2009 19:28:57 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Nie tylko internetowe konta są za darmo. Konto można otworzyć
    > korespondencyjnie i nie trzeba mieć do tego internetu. Kartę do
    > bankomatu można też dostać pocztą.

    I do bankomatu jeździć do miasta wojewódzkiego ;-)
    Ale masz rację, można też się wyprowadzić ze wsi. Będzie więcej domków
    letniskowych dla miastowych.

    PS o tym, że wskutek oszczędności na przekazach pocztowych będzie trzeba
    zwiększyć dotację dla Poczty Polskiej nikt nie pomyślał? :-) Gówno nie
    oszczędność będzie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]