  • 31. Data: 2009-05-14 20:05:03
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Ale to się da leczyć podobno. Poza tym, to nie jest powszechna przypadłość,
    > a dość jednostkowa w pewnych środowiskach w dodatku.

    nie wiem co masz na mysli, ale wydaje mi sie ze gdybys chcial aby sie do tego
    odniesc to napisalbys konkretnie

    > No konieczność latania po bankach, stania w kolejkach, noszenia worka monet
    > i papierków, nie mania prostego przeglądu co i jak znika oraz klasyczne
    > utykanie w kolejkach, bo sprzedawczyni musi zasuwać do sąsiedniego sklepu
    > po drobniaki.

    - gotowke mozna podjac bez kolejek
    - bilonu tez nie trzeba nosic ze soba
    - jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac ubywanie kasy,
    w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba bankomatu :)

    - brak drobnych w punkcie handlowym to chyba jedyny argument z jakim sie zgodze,
    aczkolwiek jest szansa ze czeste bieganie do sasiada jest w stanie zmienic
    podejscie sprzedawcy do wielkosci pogotowia kasowego i udzialu w nim bilonu...

    > Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
    > chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą.

    to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

    poza tym ze nie wszystkie kwiaciarnie akceptuja karty platnicze,
    to wystepuje wiele potencjalnych punktow awarii tego systemu,
    i obawiam sie ze zwykle sa bardziej problematyczne niz rozmienianie kasy
    w sasiednim sklepie

  • 32. Data: 2009-05-14 20:11:49
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

    A, to o tę prowizję też chodzi. Trzeba było tak od początku zamiast
    pięknych bajeczek. ;)

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 33. Data: 2009-05-14 21:32:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Ra wrote:

    > ty chyba nie znasz żadnych starszych osób ani osób na wsiach
    > większość mająca konta płaci i to sporo bo ok 10zł

    Niektórzy ludzie płacą za konta bankowe... oczywiście szanujemy ich. :-)

    Znam starsze osoby i ludzi na wsiach. I wiem, że większość z tych,
    którzy mają konta, słono za nie płaci. To nie moja wina, że nigdy nie
    wpadli na pomysł, żeby założyć bezpłatne. Jaki to ma związek z tematem?

    --
    MiCHA

  • 34. Data: 2009-05-14 21:35:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Maj, 21:18, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    . Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
    > używaniu.

    Chętnie przyjmę nadmiar gotówki, z którą jest tyle kłopotów..!

  • 35. Data: 2009-05-14 21:37:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    george wrote:

    > a o wolnosci słyszałeś ?..
    > juz nie wspomne o wolnosci wyboru...

    A co to za wolność, która każe mi z moich podatków płacić za cudzie
    przekazy pocztowe? Jak ktoś chce skorzystać z wolności i dostawać
    emeryturę od listonosza, to niech sobie za tą wolność zapłaci.
    Niemającym konta należy potrącić koszt przekazu i po sprawie.

    --
    MiCHA

  • 36. Data: 2009-05-14 21:41:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > emeryturę od listonosza, to niech sobie za tą wolność zapłaci.
    > Niemającym konta należy potrącić koszt przekazu i po sprawie.

    i tu sie zgadzamy, potrącenia za przekaz pocztowy gotówki i sprawa sie
    sama rozwiąże bez "obowiązkowej ustawy"
    :)

    george

  • 37. Data: 2009-05-14 21:50:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarcinF wrote:

    > wydaje Ci sie ze wtedy zus chcialby od Ciebie mniej pieniedzy ? :)))

    Nie, ale jak się nie umie oszczędzać na duperelach, to się nigdy nic nie
    zaoszczędzi.

    > emerytowi moze sie nie chciec

    A mnie się nie chce płacić podatków. A jednak to robię. Co więcej -
    przelewem! Mógłbym na Poczcie, ale wolę zaoszczędzić te parę stów rocznie.

    > masz jeszcze jakies ciekawe propozycje nakazow i obowiazkowych obciazen
    > finansowych dla spoleczenstwa ?

    A gdzie ty tu widzisz jakieś obciążenie finansowe?

    > lepszy pozytek bylby z tego gdyby kwote takiego swiadczenia powiekszono
    > o koszt przekazu w zamian za kierowanie go na konto

    To to samo, bo wyglądałoby to tak, że po prostu rząd ogłasza, że każdą
    emeryturę, rentę podnosi o 3,50 (alleluja!).

    --
    MiCHA

  • 38. Data: 2009-05-14 21:54:42
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Maj, 23:37, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > emeryturę od listonosza, to niech sobie za tą wolność zapłaci.
    > Niemającym konta należy potrącić koszt przekazu i po sprawie.

    Moja wolność "każe" mi natomiast płacić w podatkach za leczenie
    alkoholików (nie piję do tego stopnia), akcje ratownicze gówniarzy,
    którzy zabłądzili w górach (zawsze mam OC), pensję tuska (nie
    głosowałem na przygłupa) i jego ochronę (przede mną ?), wykształcenie
    obcych mi ludzi na państwowych uczelniach (niech płacą !) i wiele
    innych spraw, które są mi zbędne. I co mam zrobić ? Pochlastać się ? A
    swoją drogą, skąd Ci przyszło do głowy, że Twoje podatki idą na
    przekazy pocztowe z groszami dla emerytów ?

  • 39. Data: 2009-05-14 21:59:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > swoją drogą, skąd Ci przyszło do głowy, że Twoje podatki idą na
    > przekazy pocztowe z groszami dla emerytów ?

    A niby z czego są one finansowane, jak nie z podatków?

    --
    MiCHA

  • 40. Data: 2009-05-14 22:03:47
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:14
    > (autor MarcinF
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <guhqn0$p05$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > a po co wszczepionego? Bez przesady.

    > Zupełnie nie rozumiem.... Jakaś paranoja? Z mafii jesteś czy co? Ja mam
    > legalne dochody i legalne rozchody. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
    > używaniu.

    Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie
    tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz
    zainteresowania.

    Ja też nie jestem z mafii dziwi mnie tajemnica korespondencji i jakieś
    ograniczenia w przetwarzaniu danych osobowych. Jak będzie tylko
    elektroniczny pieniądza przecież będą niepotrzebne.

    Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki
    pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i
    zorganizowaną przestępczością. Autor w sumie mnie przekonał, że to
    prawda. Zapomniał tylko dodać, że efekty uboczne mogą być nieciekawe.

    Sebastian