  • 1. Data: 2011-09-03 09:24:45
    Temat: Bankomaty recyklingowe
    Od: " " <a...@g...pl>

    Na portalu www.automatykabankowa.pl pojawił się wpis o bankomatach recyklingowych.
    http://www.automatykabankowa.pl/bankomaty-recyklingo
    we-zdobywaja-swiat-czy-bedziemy-mogli-z-nich-korzyst
    ac-takze-w-polsce/

    Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale i sensu)
    pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

  • 2. Data: 2011-09-03 09:31:02
    Temat: Re: Bankomaty recyklingowe
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale i sensu)
    > pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

    Ja uważam, że dla klientów dobre by to nie było (pogorszenie bezpieczeństwa,
    zwiększenie awaryjności).

    Dla banków (zmniejszenie kosztów) myślę, że też nie za bardzo, ponieważ
    zapewne zaraz pojawi się wokół tych zagadnień stado sępów od przeróżnych
    koncesji, certyfikatów itp. urzędniczych pierdół, które w znacznym stopniu
    zniweczy efekty ograniczanie kosztów.

    Ja uważam, że to jeden ze ślepych zaułków, podobnie jak MMS-y w telefonach
    komórkowych czy obsługa rachunków przez WAP.

  • 3. Data: 2011-09-04 15:27:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale i sensu)
    > pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

    Iiii, taki ecuś... - myslalem, ze skoro recyklingowe, to same drukuja
    banknoty na jakiejs makulaturze (jak niektore, przynajmniej te dawne,
    automaty z biletami komunikacji miejskiej) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-09-05 10:54:59
    Od: orcio <o...@o...pl>

    W dniu 2011-09-03 11:24, a...@g...pl pisze:
> [...]
    >
    > Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale i sensu)
    > pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

    Skoro są dobrze znane na rynku to w chinach pewnie jest linia
    produkcyjna, która produkuje do nich odpowiednie nakładki dla skimmerów
    - chyba tak mogę nazwać osoby parające się skimmingiem. Oczywiście
    możemy zostać śmietnikiem krajów lepiej rozwiniętych "żeby było taniej".

    orcio

  • 5. Data: 2011-09-07 22:43:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@g...pl> j3sros$g7h$...@i...gazeta.pl

    > Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale
    > i sensu) pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

    IMO to oczywista konsekwencja postępu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-09-11 17:50:12
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    >
    > Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat możliwości (ale i sensu)
    > pojawienia się tego typu urządzeń w Polsce.

    W chwili obecnej, z tego co mi wiadomo na przeszkodzie stoi prawo.

  • 7. Data: 2011-09-11 22:57:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4e6cf4d6$...@n...home.net.pl

    > W chwili obecnej, z tego co mi wiadomo na przeszkodzie stoi prawo.

    Jakie? :)

    -=-

    Ja w tych maszynkach widzę rozwiązanie problemu tacowego. :)
    Można by opodatkować Kościoły i zobowiązać je do wydawania
    każdemu ofiarodawcy pokwitowania. Podchodziłby delikwent do
    takiej maszynki, wpłacałby makulaturę i dostawałby pokwitowanie
    złożenia materialnego depozytu wiary... Fiskus miałby podstawy
    do naliczania podatku, naród by wiedział, ile dany Kościół zbiera...

    Nawet Chrystus (i Jego uczniowie) płacili podatki Rzymowi, choć
    ówczesny Rzym dla żyda był okupantem. :)

    [

    -- Słucham? Rydzyk oferuje?
    -- Tak. W zamian za wymyślenie czegoś na niepłacenie tego podatku...
    -- Nie ma problemu, ale... Nie umiem kasować...
    -- Jakoś trzeba wybrnąć... Następnym razem zadzwonię szybciej. :)
    -- Na czas. :)
    -- Na czas, w czasie rzeczywistym... ;)

    ]

    Oczywiście Radio Maryja (czy Lux Veritatis) nie musi płacić
    podatków, gdyż drobne darowizny od najbliższej rodziny (w tym
    wypadku od Ukochanej Rodziny Radia Maryja) nie są opodatkowane. :)

    [mogę sobie pomarzyć z takim telefonem od Rydzyka -- duchowni
    szybciej zjedzą swoje dzieci, niż zapłacą... motyw z Honoru
    Prizzich, ale dotyczy duchowieństwa Kościoła rzymskokatolickiego]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-09-12 16:24:05
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > W chwili obecnej, z tego co mi wiadomo na przeszkodzie stoi prawo.

    Jein, jak mawiają Niemcy. To samo prawo dotyczy wpłatomatów, a trochę ich już
    stoi.
    Trochę dokładniej jest to opisane w artykule.

  • 9. Data: 2011-09-16 06:56:00
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    > "BQB" 4e6cf4d6$...@n...home.net.pl

    > Jakie? :)

    Dokładnego przepisu Ci nie podam, informowano mnie, że pieniądze po
    wpłacie muszą przejść przez ręce bankowca - muszą zostać przez jakąś
    osobę zweryfikowane. A jak wiadomo, maszyna to nie osoba.

  • 10. Data: 2011-09-16 10:41:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" j4urh4$7tq$...@n...task.gda.pl

    > Dokładnego przepisu Ci nie podam, informowano mnie, że pieniądze po wpłacie muszą
    przejść przez ręce bankowca - muszą zostać przez
    > jakąś osobę zweryfikowane. A jak wiadomo, maszyna to nie osoba.

    No, no -- automag też osoba! Ani prawna, ani fizyczna -- automagiczna. ;)

    -=-

    Człowiek wyjmie banknoty, obejrzy, pomaca, zważy, sprawdzi istnienie znaków
    widocznych po oświetleniu ultrafioletem, pomierzy śrubą mikrometryczną
    grubość papieru, odmierzy suwmiarkę elektroniczną rozstawienie symboli...

    A Chińczyk będzie temu przyglądał się i będzie cieszył się tym,
    że u niego pracują roboty i automagi, zaś ludzie śpiewają, tańczą,
    bawią się, podróżują, rozwijają umysłowo, uczą się i uczą innych...

    IMO człowiek nie sprawdzi lepiej niż maszyna. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'