  • 71. Data: 2009-08-13 21:01:50
    Temat: Re: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-08-13, Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

    > A Chello sparzyło się na InPoście na przełomie 2007/2008 przez pewien
    > czas ludzie nie otrzymywali rachunków. Potem korzystali chyba z PGP - za
    > ciężarek robił cienki notatnik A5 (na początku miał świetny papier -
    > grubsze kartki, potem zwykłe badziewie). A teraz wrócii do PP...

    Chello? Chyba Aktualnie to się UPC nazywa? Wiem że mieli taki ból z
    papierowymi fakturami że dawali internet 128/64 kbps za darmo i 5 zł zniżki
    za miesiąc byle tylko klikać sobie samodzielnie f/vat i płacić (a
    drukować w ostateczności). W końcu drukowanie, pakowanie, wysyłanie
    kosztuje.

    > Niektóre firmy za elektroniczne faktury dają upust np. kika zł. Yo może
    > ZUS sfinansuje prowadzenie konta emerytom? :)

    Tylko nie myl faktury elektronicznej (w myśl ustawy plik + podpis) z
    obrazem faktury (czyli PDFem z www). Pierwsze jest ok i taki plik z UPC
    US ma obowiązek honorować gdy pokażesz go przy PITcie rocznym. Ten drugi
    to możesz (w myśl ustawy i Urzędnika) sobie wyrzucić.
    A gdy masz nawet małą firemkę (klasy DG) to po mimo że masz telefon w takim
    Orange, masz PDFa z fakturą, to każdy zdrowo myślący księgowy powie Ci:
    póki nie będzie papieru, póty ani złotówki z firmowego konta nie płacić.
    A już o wliczeniu w koszta czy rozliczeniu VATu to nawet nie płacić.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej