  • 1. Data: 2009-08-12 08:18:57
    Temat: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29570,691945
    2,Emerytura_tylko_na_konto.html

    Bez komentarza.

  • 2. Data: 2009-08-12 08:30:43
    Temat: Re: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29570,691945
    2,Emerytura_tylko_na_konto.html

    Skoro ktoś nie chce mieć konta to należy go zmusić. Ale bzdura. Ciekawe
    co będzie następnym "przymusowym dobrym", które każdy będzie musiał
    posiadać.

    Taki sam przekręt jak emerytura z OFE. Praktyka pokazała, że emerytura
    będzie minimalnie wyższa (lub też niższa!) natomiast na samych
    funduszach ktoś zarobił grube miliony (tzw. koszty obsługi
    administracyjnej).

    Podobnie jest z UE. Na każde 10 mln UE musi sama zeżreć 1 mln aby to
    wszystko obsłużyć według ustalonych przez siebie procedur.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-08-12 08:34:01
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 10:18 am, szczurwa <s...@g...com> wrote:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29570,691945
    2,Emerytura_tylko...

    > Bez komentarza.

    Ale z tekstu wynika, ze nie trzeba bedzie miec konta tylko beda karty
    pre-paid, a konto to opcja.

  • 4. Data: 2009-08-12 08:40:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 10:34, BK <b...@g...com> wrote:

    > Ale z tekstu wynika, ze nie trzeba bedzie miec konta tylko beda karty
    > pre-paid, a konto to opcja.

    I co ma z ta kartą zrobic wiejska emerytka ? Pójdzie na pocztę i
    wypłaci, płacąc prowizję...

  • 5. Data: 2009-08-12 08:55:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    BK pisze:
    > Ale z tekstu wynika, ze nie trzeba bedzie miec konta tylko beda karty
    > pre-paid, a konto to opcja.

    To chyba jeszcze gorzej. Zgubi i co wtedy ? Trudnij zgubić emeryturę,
    którą się trzyma "w skarpecie" w domu, składającą się z 20 banknotów 50
    PLN niż z jednego kawałka plastiku wartego 1000 PLN.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-08-12 09:09:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 10:55 am, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > którą się trzyma "w skarpecie" w domu, składającą się z 20 banknotów 50
    > PLN niż z jednego kawałka plastiku wartego 1000 PLN.

    I cool - zgadzam sie - ale co ma do tego bankowa cosa nostra skoro to
    nie jest problem bankow i rachunkow w bankach? Tylko jest to koncepcja
    MF i ZUS i dotyczy kart ZUS'owskich?

  • 7. Data: 2009-08-12 10:08:34
    Od: maruda <r...@n...com>

    Mithos pisze:
    2,Emerytura_tylko_na_konto.html

    > Skoro ktoś nie chce mieć konta to należy go zmusić. Ale bzdura. Ciekawe
    > co będzie następnym "przymusowym dobrym", które każdy będzie musiał
    > posiadać.

    Żyjemy w systemie niewolniczym. Nie zauważyłeś jeszcze?

> [...]
    > będzie minimalnie wyższa (lub też niższa!) natomiast na samych
    > funduszach ktoś zarobił grube miliony (tzw. koszty obsługi

    Raczej jak system obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnych w ogóle.
    OBOWIĄZKOWYCH, PRZYMUSOWYCH ubezpieczeń jakichkolwiek. Gdyby coś było
    korzystne, to nie byłby potrzebny przymus.
    BTW, tak się zastanawiam: Skoro wiadomo (ze statystyki), że
    ubezpieczenia są per saldo niekorzystne dla ubezpieczonych, to dlaczego
    nikt nie uznał akwizycji ubezpieczeń za "nakłanianie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem"?

    > Podobnie jest z UE. Na każde 10 mln UE musi sama zeżreć 1 mln aby to
    > wszystko obsłużyć według ustalonych przez siebie procedur.

    Optymista! ;) A nie 20?

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2009-08-12 10:21:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "maruda" news:h5u4f4$q8m$1@atlantis.news.neostrada.pl

    Żyjemy w systemie niewolniczym. Nie zauważyłeś jeszcze?

    To się chyba matrix nazywa czy jakoś tak ;)

> [...]
    > ubezpieczenia są per saldo niekorzystne dla ubezpieczonych, to dlaczego
    > nikt nie uznał akwizycji ubezpieczeń za "nakłanianie do niekorzystnego

    Źle na to patrzysz. Obowiązkowe ubezpieczenia są korzystne, a jak - dla
    rzeszy nierobów pracujących w ZUSie, rzeczy vicków dyrektorów, rzeczników
    prasowych, którzy nawet poprawnie się wysłowić przed kamerą nie potrafią, i
    wszystkich znajomych królika którzy w jakimś stopniu czerpią grupe profity
    finansowe z tego burdelu jakim jest ZUS.
    Jeżeli o mnie chodzi jestem ZA - za zniesieniem obowiązkowego ubezpieczenia
    w ZUSie (i tak g... z tak mam i mieć będę). :) A kasa jaką dzięki temu bym
    zaoszczędził przyniosła by mi o wiele większy % zysku niż to co otrzymuję od
    nieudaczników z państwowego molocha.

  • 9. Data: 2009-08-12 10:42:54
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 12:08:34 +0200, maruda napisał(a):

    > Raczej jak system obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnych w ogóle.
    > OBOWIĄZKOWYCH, PRZYMUSOWYCH ubezpieczeń jakichkolwiek. Gdyby coś było
    > korzystne, to nie byłby potrzebny przymus.

    Zdrowotnych też? Radzę się zainteresować kosztem leczenia czegoś
    poważniejszego. Niestety, albo wszyscy płacą po troche albo na poważniejsze
    leczenie stać bedzie bardzo nielicznych. Za to emerytalne można by znieść,
    nie chcesz odkładać to twój problem, tylko potem nie przychodź z
    wyciągnięta ręką do państwa.

> [...]
    > ubezpieczenia są per saldo niekorzystne dla ubezpieczonych, to dlaczego
    > nikt nie uznał akwizycji ubezpieczeń za "nakłanianie do niekorzystnego

    A jakiekolwiek ubezpieczenie jest korzystne? I może jeszcze hazardu
    zakazać. I giełdy.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-08-12 10:59:11
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:fxy0qwx614wi$.dlg@kojer.kojer

> [...]
    > leczenie stać bedzie bardzo nielicznych. Za to emerytalne można by znieść,
    > nie chcesz odkładać to twój problem, tylko potem nie przychodź z

    I chyba o to chodzi większości ludzi. Zostawmy ubezpieczenia zdrowotne i
    jakoś zmodyfikujmy ten system aby pacjent nie był za przeproszeniem kopany w
    dupę na każdym kroku ale po prostu był po ludzku traktowany i co
    najważniejszy leczony w państwowej służbie zdrowia. Nawet podnieść składkę
    na to leczenie pod warunkiem, że nie będzie już obowiązkowego odprowadzania
    kasy do ZUSu na "przyszłą emeryturę".

    > A jakiekolwiek ubezpieczenie jest korzystne? I może jeszcze hazardu
    > zakazać. I giełdy.

    Odnośnie hazardu (kasyna, bukmacherka itp.) to i tak przynajmniej w wydaniu
    online jest w PL zakazany (oficjalnie) :)