  • 11. Data: 2013-10-05 17:05:37
    Temat: Re: Będzie można wyłączyć zbliżeniówki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:524fbadf$0$2185$65785112@news.neostrada.pl...

    > no tak, ale jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ?
    > samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?

    Zablokowałem. Nie zauważyłem żadnego utrudnienia w bankomatach.
    P.G.

  • 12. Data: 2013-10-06 00:45:13
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 5 Oct 2013 17:02:17 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Wydawało mi się, że to są dwie niezależne kwestie i każdą trzeba osobno
    > wyłączyć.
    > Jak wyłączałem to w mBanku to rozmawiałem o obu funkcjach i dla mlinii było
    > jasne, że i ta i ta funkcja ma być wyłączona.

    Bo prawdopodobnie konsultantkom taka informację sprzedano, ale
    niekoniecznie musi ona być prawdziwa.
    A czy wyłączono funkcję zbliżeniową, chyba dałoby się sprawdzić
    telefonem z czytnikiem NFC.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2013-10-06 08:19:56
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-06 00:45, Chris94 pisze:

    > Bo prawdopodobnie konsultantkom taka informację sprzedano, ale
    > niekoniecznie musi ona być prawdziwa.
    > A czy wyłączono funkcję zbliżeniową, chyba dałoby się sprawdzić
    > telefonem z czytnikiem NFC.

    Najprościej chyba jednak spróbować zapłacić zbliżeniowo. :) Ciągle
    jeszcze łatwiej o terminal, niż o taki telefon :)

    Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wyłącza się PP
    robiąc dziurkę w odpowiednim miejscu karty. Miejsce należy znaleźć
    używając silnej latarki w ciemnym pomieszczeniu. Jednak - mam mieszane
    uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na
    podglądnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy
    4x/tydz., czy jednak wyłączyć PP.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 14. Data: 2013-10-06 10:21:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 06 Oct 2013 08:19:56 +0200, sqlwiel napisał(a):

> [...]
    > uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na
    > podglądnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy

    Według mnie PP to tylko kolejna 'technologia' mająca na celu generowanie
    kolejnych kosztów a co oczywiście za tym idzie zysków. Przecież były już
    czytniki, karty etc no cała niezbędna infrastruktura. Można było zrobić
    po prostu offline dla małych kwot i trwałoby to tyle samo co PP. Taki
    offline oczywiście łatwo by można było w banku włączyć i wyłączyć. No ale
    tak się teraz nie da, bo to bez sensu. Trzeba "wymyślać" no i ktoś
    wymyślił i dawaj od nowa, nowe terminale, karty i biznes się kręci.
    W latach '90 byłem kilka razy w Pradze i jeździłem metrem na gapę. Teraz
    na wakacje znowu się wybrałem, po latach i tak zachodziłem w głowę, jak
    jak wtedy tym metrem na gapę jeździłem, przecież bramki etc jak to było.
    Wchodzę więc do metra zobaczyć a tam nic się nie zmieniło od 1996 r. nie
    ma żadnych bramek, które wpuszczają po skasowaniu biletu. Po prostu
    wchodzisz i musisz mieć skasowany bilet. Tyle lat a Czesi nic nie
    zmienili i nie dali się omotać "nowoczesnym technologią". To samo
    winietki na ich autostradach - najprostszy i najtańszy patent jaki może
    być. Działa od lat i nikt nie rusza. Także jednak można i da się tylko
    trzeba chcieć i myśleć. U nas w PL niestety z tym raczej ciężko ;)

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2013-10-06 15:56:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wyłącza się
    > PP robiąc dziurkę w odpowiednim miejscu karty.

    Tak jak pisałem - nie do końca. Złodziej może takie "wyłączenie"
    naprawić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2013-10-06 16:02:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

> [...]
    > czytniki, karty etc no cała niezbędna infrastruktura. Można było zrobić
    > po prostu offline dla małych kwot i trwałoby to tyle samo co PP.

    Owszem. Dodatkową zaletą byłby brak problemów czasowych, a co za tym
    idzie nie byłoby problemu z DDA, w ogóle z kryptografią asymetryczną,
    np. przy większych kwotach można byłoby sprawdzać pin offline itd.
    Nie byłoby też problemu z fraudami "zdalnymi".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2013-10-07 10:53:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Trzeba "wymyślać" no i ktoś
    > wymyślił i dawaj od nowa, nowe terminale, karty i biznes się kręci.

    Mam dokładnie takie samo zdanie i kolejny pomysł - kabiny w publicznych
    toaletach mogły by się otwierać na karty PP od razu kasując należność
    (babcie klozetowe na bezrobocie).
    P.G.

  • 18. Data: 2013-10-07 10:56:40
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 10:53:45 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka
    napisał:

    > Mam dokładnie takie samo zdanie i kolejny pomysł - kabiny w publicznych
    >
    > toaletach mogły by się otwierać na karty PP od razu kasując należność
    >
    > (babcie klozetowe na bezrobocie).

    A kto będzie sprzątał? ;-)

    pzdrwm
    luc

  • 19. Data: 2013-10-07 11:33:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-10-06 00:45, Chris94 wrote:
    > A czy wyłączono funkcję zbliżeniową, chyba dałoby się sprawdzić
    > telefonem z czytnikiem NFC.

    Sprawdziłem Visę z Citi, która ma wyłączone płatności zbliżeniowe
    (offline działa) i jak najbardziej komunikuje się z telefonem
    posiadającym obsługę NFC.

    Tak więc sama komunikacja niskopoziomowa nie jest blokowana.

    Piotrek

  • 20. Data: 2013-10-07 14:33:01
    Od: W <w...@w...pl>

    luc wystukał, co następuje: