  • 1. Data: 2009-10-19 11:54:15
    Temat: Bezpieczeństwo dostępu telefonicznego do konta Eurobank
    Od: Cavea <n...@g...pl>

    Mam pytanie jak oceniacie Państwo bezpieczeństwo dostępu
    telefonicznego do konta online Eurobank? Czy tylko ja mam
    wrażenie że jest to mniej bezpieczny kanał niż Internet?
    Chodzi mi o to że "telekod" jest stały. Czy wystarczy że ktoś
    podsłucha mój PIN aby mógł zlecić przez telefon przekaz?

    W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby
    nie krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite
    kłopoty z kontem ratują się telefonem do Eurobank.
    Sam konta w Eurobank jeszcze nie mam, planuję założyć.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-10-19 12:17:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Cavea"
    (...)
    > W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby nie
    > krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite kłopoty z kontem
    > ratują się telefonem do Eurobank.

    We wszystkich bankach, które przez internet miałem/mam dostępne
    blokowałem dostęp telefoniczny i dało się żyć
    Jest to niebezpieczny kanał i warto go zablokować.

    Nordea ma fajnie zrobione blokowanie - osobno od systemu transakcyjnego
    i dzięki temu można mieć zablokowany na codzien nie tylko dostęp
    telefoniczny ale również internetowy. A jak potrzebny to się go
    odblokowuje
    *** blad ***

  • 3. Data: 2009-10-19 13:59:47
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > blokowałem dostęp telefoniczny i dało się żyć
    > Jest to niebezpieczny kanał i warto go zablokować.

    Mam konto w Eurobanku, nigdy nie korzystałem przez telefon - czy wobec tego mój
    dostęp jest aktywny? Jak go zablokowac?

    Jakie są zabezpieczenia przed wykonaniem transakcji przez telefon w EB (hasła,
    pytania itp.)?

  • 4. Data: 2009-10-19 15:45:29
    Od: "P." <u...@N...gazeta.pl>

    Cavea <n...@g...pl> napisał(a):

    > W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby
    > nie krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite
    > kłopoty z kontem ratują się telefonem do Eurobank.

    Dostęp telefoniczny w Eurobanku w praktyce przydaje się tylko do zlecenia
    wysłania nowego tokena GSM.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-20 13:25:33
    Od: Cavea <n...@g...pl>

    > Mam konto w Eurobanku, nigdy nie korzystałem przez telefon - czy wobec tego mój
    > dostęp jest aktywny? Jak go zablokowac?

    Mnie ciekawi kto ponosi odpowiedzialność jak ktoś zadzwoni za
    mnie i aktywuje mój kanał telefoniczny, a potem zleci sobie
    przelew. Kto wtedy poniesie odpowiedzialność finansową - ja
    czy bank? Przykładowo np. w US, ZUS, itp. - panie mają dostęp
    do wszystkich moich danych osobowych - co oprócz tych danych
    jest jeszcze potrzebne do aktywowania tego kanału telefonicznego?