  • 11. Data: 2002-03-24 05:20:02
    Temat: Re: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Od strony formalnej faktycznie wszystko gra.
    > Ale w tzw. materialach =informacyjnych= Fortis wyraznie
    > =informuje=, ze wyplaty beda bezprowizyjne. I nic nie wspomina,
    > ze ma na mysli tylko swoja wlasna prowizje. I stad nic dziwnego,
    > ze ludzie czuja sie oszukani.

    Trudno, żeby bank pokrywał obce prowizje...
    Załóżmy, że poszedłeś na obiad do restauracji. Płacisz rachunek kartą, a na
    rachunku widnieje: obiad 100 zł, koszty obsługi 10 zł, razem 110 zł. Czy
    będziesz miał pretensje do banku, jak obciąży Twój rachunek kwotą 110 zł skoro
    obiad kosztował tylko 100 zł?
    Taki sobie przykład, może ktoś poda lepszy.

    > Ale moze by zaczac scigac banki (a takze rozne inne firmy)
    > za wprowadzanie klienta w blad podawaniem falszywych
    > informacji w reklamie i tzw. materialach informacyjnych ?
    > I zaczac wreszcie nazywac to otwarcie: =oszukiwaniem=
    > klienta ?

    McDonalds się tego boi i informuje, że kawa jest gorąca - jakby ktoś nie
    wiedział i się broń Boże sparzył :-)

    > I podciagac pod stosowne paragrafy juz nie kodeksu cywilnego,
    > ale kodeksu =karnego= ???

    Chyba lekka przesada...? :-)
    Promocja rządzi się swoimi prawami. Zresztą nie wierzę, żeby reklamy nie były
    konsultowane z prawnikami...

    > Moze po pewnym czasie takich dzialan zaczeloby nam sie zyc
    > troche lepiej ?

    Kiedyś słyszałem o takich projektach a propos reklamy - czego nie powinno się
    robić, a co powinno (plus projekt prawny). Zbiór pobożnych życzeń - umarł
    śmiercią naturalną.

    > PS. Nie mam karty Fortisa - umiem liczyc.

    A ja mam i używam w Polsce. Też umiem liczyć. Zależy co komu pasuje.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 12. Data: 2002-03-24 06:27:42
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Przecież Fortis nie pobrał prowizji :). A chyba z dostawcą bankomatu
    > umowy nie podpisywałeś? Trudno, by Fortis ręczył za osobę trzecią (nie
    > ma czegoś takiego ogólnmego w umowie?).

    Jeżeli Fortis jest wykonawcą usługi to mnie nie obchodzą podwykonawcy.
    Tako chyba rzecze KC i inne przepisy. Prawdopodobnie tutaj zachodzi taka
    sytuacja.

    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 13. Data: 2002-03-24 06:28:40
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Ani w regulaminie prowadzenia rachunku, ani w regulaminie kart nie ma ani
    słowa
    > o bezprowizyjnych wypłatach, ponieważ to wynika z aktualnej TOiP. W TOiP
    stoi
    > jak wół, że bank nie obciąża prowizją za wypłatę gotówki - no i nie
    obciążył,
    > więc IMHO wszystko gra.

    Obciążył, wypłacając 20 pobrał 21,5 dolara.

  • 14. Data: 2002-03-24 06:31:48
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

> [...]
    skoro
    > obiad kosztował tylko 100 zł?
    > Taki sobie przykład, może ktoś poda lepszy.

    Przykład bez sensu. Chyba nie byłeś w restauracji ;-).
    Koszty obsługi są uwidocznione w rachunku. Na wydruku z POSa jest suma
    ogólna rozbita na rachunek i napiwek. Wydałem tyle samo ile poszło z
    rachunku.

    > McDonalds się tego boi i informuje, że kawa jest gorąca - jakby ktoś nie
    > wiedział i się broń Boże sparzył :-)

    Jeżeli będę bardzo pewien swego i Fortis załatwi reklamacje odmownie to
    prawdopodobnie założe im sprawę. Dla zasady.

  • 15. Data: 2002-03-24 08:31:38
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Mar 2002 07:27:42 +0100, "Jan Werbiński"
    <j...@h...com> wrote:

    >Jeżeli Fortis jest wykonawcą usługi to mnie nie obchodzą podwykonawcy.
    >Tako chyba rzecze KC i inne przepisy. Prawdopodobnie tutaj zachodzi taka
    >sytuacja.

    To ty skorzystales z konkretnego bankomatu karta Fortisa. Bankomat ten
    pewnie poinformowal o dodatkowej prowizji. Wykonujac transakcje sie
    na to zgodziles. I tyle.

    Inny przyklad. Bank mowi, ze za platnosci bezgotowkowe nie pobiera
    prowizji. A sklep mowi, ze za platnosc karta doliczy 3% (zostawmy na
    razie problem czy mu wolno czy nie, fakt ze tak czasem jest).
    Bedziesz skarzyl bank za obciazenie Cie prowizja o ktorej nie
    poinformowal ?!

    Na prawde akrutat tutaj nie ma sie o co czepiac Fortisa.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 16. Data: 2002-03-24 10:23:40
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sun, 24 Mar 2002 07:28:40 +0100, "Jan Werbiński"
    <j...@h...com> wrote:

    >Obciążył, wypłacając 20 pobrał 21,5 dolara.

    Czy na wyciagu byla pozycja prowizja?
    Czy tez nie bylo ale bylo napisane 21,5 dolara?
    Jesli tak, to Fortis bedzie musial chyba przestac podawac kwote w
    walucie i podawac tylko w zlotych. Wtedy bedzie mozna zrzucic wszystko
    na kurs wymiany :-)))

    A powaznie, to faktycznie Fortis zawalil, ze nie pomyslal o takich
    przypadkach. W Polsce, a pewnie i w calej Europie, nie ma takich
    bankomatow, i klient ma prawo nie wiedziec, ze gdzies w swiecie moga
    takie dziwy funkcjonowac, a na informacje bankomatu: uwaga! skasuje
    cie na 1,5 USD! ma prawo zasmiac sie prosto w bankomatowy nos: a kuku!
    ja mam fortisa i nie mam prowizji! nic mi nie zrobisz ty skurczybyku!

    IMHO Fortis w TOIP powinien dac * i dopisac: nie dotyczy niektorych
    bankomatow w USA, ktore pobieraja dodatkowa prowizje.
    No ale wtedy juz by tak ladnie marketingowo nie wygladalo :-)

    A jak nie dal gwiazdki, to uwazam, ze pownien oddac prowizje.

    PGR

  • 17. Data: 2002-03-24 10:36:04
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sun, 24 Mar 2002 10:23:40 GMT, g...@i...com (Piotr Gralak) wrote:

    >A jak nie dal gwiazdki, to uwazam, ze pownien oddac prowizje.

    Z drugiej strony tak sobie mysle, ze ten problem dotyczy rowniez
    wszystkich innych bankow. W innym banku bylaby kwota wyplaty 21,5$ i
    do tego jeszcze prowizja, liczona od calej kwoty.
    Ech, sam juz nie wiem. Moze jednak Fortis nie powinien oddawac i nie
    musi dawac gwiazdki :-)

    PGR

  • 18. Data: 2002-03-24 11:05:01
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A ja mam i używam w Polsce. Też umiem liczyć. Zależy co komu pasuje.

    Ja tez mam i czuje sie oszukany - mieli dawac VC po pol roku posiadania
    konta. Mam 9 miesiecy a karty nawet nie ma w produktach dla epakietu :(

  • 19. Data: 2002-03-24 11:34:35
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > To ty skorzystales z konkretnego bankomatu karta Fortisa. Bankomat ten
    > pewnie poinformowal o dodatkowej prowizji. Wykonujac transakcje sie
    > na to zgodziles. I tyle.

    Zgodzilem sie wiedzac, ze moja karta jest wyjątkowa. Wyjątkowa bo
    bezprowizyjna, na całym świecie. Bankomat ten był umieszczony w obszarze
    bezprowizyjności karty Fortisa tzn w obrębie całego świata.

  • 20. Data: 2002-03-24 11:36:24
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

> [...]
    > Jesli tak, to Fortis bedzie musial chyba przestac podawac kwote w
    > walucie i podawac tylko w zlotych. Wtedy bedzie mozna zrzucic wszystko

    Nie zrzucą na kurs wymiany, bo na wyciągu jest: wypłata w bankomacie 21,5
    dolara. Po lichwiarskim kursie oczywiście. Niech mi pokażą banknot 21,5
    dolarowy to ich przeproszę.