  • 21. Data: 2002-03-24 11:37:08
    Temat: Re: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Ja tez mam i czuje sie oszukany - mieli dawac VC po pol roku posiadania
    > konta. Mam 9 miesiecy a karty nawet nie ma w produktach dla epakietu :(

    Ja odczekam do końca ważności karty i się z nimi pożegnam.

    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 22. Data: 2002-03-24 11:54:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Mar 2002 12:34:35 +0100, "Jan Werbiński"
    <j...@h...com> wrote:

    >Zgodzilem sie wiedzac, ze moja karta jest wyjątkowa. Wyjątkowa bo
    >bezprowizyjna, na całym świecie. Bankomat ten był umieszczony w obszarze
    >bezprowizyjności karty Fortisa tzn w obrębie całego świata.

    Twoj bak nie pobral tej prowizji. On dostal obciazenie na 21,5 USD.
    Wybacz ale nie mozna wbijac sobie do glowy tylko hasla i reklamowego i
    miec poza nim klapki na oczach.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 23. Data: 2002-03-24 13:16:31
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Twoj bak nie pobral tej prowizji. On dostal obciazenie na 21,5 USD.
    > Wybacz ale nie mozna wbijac sobie do glowy tylko hasla i reklamowego i
    > miec poza nim klapki na oczach.

    Oczywiscie, ze nie mozna. Ale co innego skorzystać z oferty. Tutaj miało
    miejsce to drugie.

  • 24. Data: 2002-03-24 20:39:25
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...com>

    Witam.

    > Inny przyklad. Bank mowi, ze za platnosci bezgotowkowe nie pobiera
    > prowizji. A sklep mowi, ze za platnosc karta doliczy 3% (zostawmy na
    > razie problem czy mu wolno czy nie, fakt ze tak czasem jest).
    > Bedziesz skarzyl bank za obciazenie Cie prowizja o ktorej nie
    > poinformowal ?!

    Witam. Pare dni temu placilem I rate za wycieczke w pewnym biurze
    podrozy. Wybralem je tylko dlatego, ze na drzwiach byla nalepka "VISA".
    Gdy doszlo do platnosci okazalo sie, z "POLCARD" kazal nam doliczac 2,5%
    prowizji! Jako, ze od paru lat czytam grupe, wiedzialem, ze tak byc nie
    powinno. W kazdym razie 50m dalej byl Euronet, wiec nie bylo problemu.
    Od razu napisalem do pani RG (dziekuje Wojtkowi Pieckowi za
    przypomnienie e-maila'a), ktora sprawa sie zajela. Z jakim efektem?
    Poinformuje w srode, bo ide wplacic reszte pieniazkow (oczywiscie VISA)
    ;))

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 25. Data: 2002-03-24 21:17:39
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Przykład bez sensu. Chyba nie byłeś w restauracji ;-).

    Pewnie ze nie (:-P)

    > Koszty obsługi są uwidocznione w rachunku. Na wydruku z POSa jest suma
    > ogólna rozbita na rachunek i napiwek. Wydałem tyle samo ile poszło z
    > rachunku.

    Nawet jezeli przyklad niezyciowy, to chodzi o zasade: konsumujesz na pewna
    kwote i wyplacasz pewna kwote, knajpa dolicza obsluge a bankomat dolicza
    prowizje. W kazdym wypadku rachunek masz obciazony na cala sume a bank nie
    pobiera prowizji.

    > Jeżeli będę bardzo pewien swego i Fortis załatwi reklamacje odmownie to
    > prawdopodobnie założe im sprawę. Dla zasady.

    Jak uważasz. To pewnie założysz, bo nie sądzę żeby uznali tę reklamację.
    Daj znac na grupe, jak sie skonczylo.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 26. Data: 2002-03-24 21:25:40
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Ja tez mam i czuje sie oszukany - mieli dawac VC po pol roku posiadania
    > konta. Mam 9 miesiecy a karty nawet nie ma w produktach dla epakietu :(

    A ja nawet jakby była, to i tak bym jej nie chciał. Po co mi charge...?
    Wole kredytówkę, przynajmniej nie płacę prowizji.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 27. Data: 2002-03-24 21:33:25
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Obciążył, wypłacając 20 pobrał 21,5 dolara.

    Zrozum, że to NIE BANK Cię obciążył.
    Bank dostał konkretną kwotę do obciążenia Twojego rachunku.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 28. Data: 2002-03-24 23:22:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 24 Mar 2002 22:25:40 +0100, <m...@p...onet.pl> wrote:

    >A ja nawet jakby była, to i tak bym jej nie chciał. Po co mi charge...?
    >Wole kredytówkę, przynajmniej nie płacę prowizji.

    Po to mu charge, ze student bez stalych dochodow KK nie dostaie.
    Kurcze, dali by mu w koncu ta VC bo jak nie, to bedzie nam do konca
    swiata o niej przypominal i gotow poswiecic im jeszcze caly rozdzial
    magisterki pt "nie wkurzac Amry" ;-)))

  • 29. Data: 2002-03-25 00:02:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 24 Mar 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ McDonalds się tego boi i informuje, że kawa jest gorąca - jakby ktoś nie
    >+ wiedział i się broń Boże sparzył :-)

    Widać tu i ówdzie poszedł do sądu i przegrał ;)
    [...]
    >+ Kiedyś słyszałem o takich projektach a propos reklamy - czego nie powinno się
    >+ robić, a co powinno (plus projekt prawny). Zbiór pobożnych życzeń - umarł
    >+ śmiercią naturalną.

    "powinno" jest zbiorem jak wyżej.
    Nie "powinno" a *musi* - i będzie działało.

    Przypomnę że za zachodnią granicą taka firma od klejów i innych
    materiałów malarskich wstrzymywała oddech przy teście, w którym
    na pędzlu wisiało 75 kG. Pędzel był przyklejony do sufitu
    rzeczonym klejem malarskim, a test robiony przez biegłych
    wskutek "skargi o podejrzenie" ichcniej federacji konsumentów.
    Tak, tam NIE WOLNO podawać nieprawdziwej informacji w reklamie... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (niezamieszany w liczenie kart Fortisa)

  • 30. Data: 2002-03-25 00:15:03
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > "powinno" jest zbiorem jak wyżej.
    > Nie "powinno" a *musi* - i będzie działało.

    {ciach}

    > Tak, tam NIE WOLNO podawać nieprawdziwej informacji w reklamie... !

    OK, nie sprzeczam się. Natomiast kwestią sporną jest to, czy Fortis nałgał czy
    też nie.
    IMHO nie.

    pozdrawiam
    maksymilian