  • 21. Data: 2009-05-02 14:22:07
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> pisze:

    > Ale teraz zarabia na doplatach bezposrednich. W 2005 PiS szedl do wyborow z
    > haslami antyunijnymi, a teraz sie z nia zgadza wiekszosci spraw. Bez
    > przynaleznosci UE Polska nie mialaby rynkow zbytu.
    >
    > Leszek

    Polskie rolnictwo z "dopłatami 'niepełnymi'" musi konkurować z
    rolnictwem "starej unii" dostającym *pełne* "dopłaty".
    To jest niby wolny rynek i równość szans?

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Nie ma takiej twierdzy, której nie zdobyliby bolszewicy.

  • 22. Data: 2009-05-02 14:25:07
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 02 May 2009 14:50:52 +0200, Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    wrote:

    >Zacznijmy od tych *częściowych* oszacowań poniżej (pierwsze wygooglane):
    >
    >http://www.sciaga.pl/tekst/28242-29-dostosowanie_po
    lskiego_rolnictwa_do_wymogow_ue_20_stron
> [...]
    > mld zł. Najbardziej kosztowne dostosowania muszą nastąpić w sektorze
    > mleczarskim. Do roku 2004 mogą one łącznie wynieść ok. 15,5 mld zł.

    Mamy rok 2009, ale opieramy się na artykule z roku 2002 o tym, jak
    prognozuje się wydatki do roku 2004? Dlaczego to dziwne "future in the
    past" zamiast czasu przeszłego dokonanego? To raz. Dwa - interpretacja
    samych liczb. Co się stało z tymi 24 miliardami? Wywędrowały za
    granicę? Trafiły z kieszeni jednych polskich firm do kieszeni innych
    polskich firm? Inne?

    >http://new-arch.rp.pl/artykul/395584_Nasza_przyszlo
    sc_nasz_wybor.html
    ><cytat>
    > Polska jednak może mieć dodatkowe problemy z dostosowaniem do wciąż
    > powstających nowych przepisów Unii Europejskiej w ochronie środowiska.
    > [...]
    > Koszty dostosowania do wymagań UE nasi eksperci oszacowali na 30-40
    > mld euro. Rozłożyliśmy je sobie aż do końca 2015 roku.
    ></cytat>

    Podobne pytania. Mamy już rok 2009, można by częściowo zweryfikować
    prognozy naszych ekspertów. Ile już wydaliśmy z prognozowanych 30-40
    miliardów? I co się stało z tymi pieniędzmi?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 23. Data: 2009-05-02 15:29:10
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    Inna, znacznie istotniejsza "korzyscia" z emigracji zarobkowej jest przede
    wszystkim rozpad rodzin, zdrady i nie wiem dlaczego wszyscy ten aspekt
    sprawy pomijaja. Turystyka - w moim Krakowie siadla zupelnie. Zywnosc - jemy
    jeden wielki shit z konserwantami wg norm unijnych. Wkrotce wyjdze dyrektywa
    zakazujaca produkcji zywnosci na wlasna reke.

    Ależ malkontent z Ciebie! Ty jesteś chyba z tej samej bajki co Endriu, prawda?
    Idealny liberalny kapitalizm ala UPR czyli baśnie i legendy K.Mikke, które
    popiera 1% Polaków?
    Monarchia czyli dyktatura zamiast demokracji i uczestnictwo w NAFTA
    zamiast UE?
    XIX-wieczny kapitalizm w XXI wieku?
    Tylko jakoś zabrakło Ci odwagi, żeby otwarcie podyskutować na wątku: "Dlaczego
    UPR jest partią kanapową?". Dlaczego pękłeś, żeby twardymi argumentami bronić
    swych poglądów?

    Podaj realną alternatywę dla obecnej sytuacji Polski. Dołącz do niej konkretne
    wyliczenia, które da się zweryfikować.
    To co napisałeś to chłopskie filozofowanie a nie rzeczowe argumenty.

  • 24. Data: 2009-05-02 15:39:47
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a):

    Gatka Anatola i XXL-a w mojej opini wskazuje na to, iż obaj w jakiś sposób
    uczestniczą właśnie w tej "garstce".

    Oczywiście, że uczestniczymy w tej "garstce". Ponieważ tego nie wiesz, więc ci
    powiem, że ta "garstka" liczy 38 milionów Polaków!
    Tylko, że takich tępaków jak ty już dawno powinni wysłać na kilka lat na
    Białoruś, żebyś trochę zakosztowali tej dyktatury, która tak ci się podoba.

  • 25. Data: 2009-05-02 15:45:42
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Maciej Bojko <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > prognozy naszych ekspertów. Ile już wydaliśmy z prognozowanych 30-40
    > miliardów? I co się stało z tymi pieniędzmi?

    No wiec gdzie "Komitet Integracji Europejskiej" lub coś podobnego się
    chwali jak to takie koszty jak te powyżej zostały przeszacowane?

    To Euroszołomy wciskają jaka Unia jest cudowna. Niech więc pokażą że nie
    *kantują* w wyliczeniach i że nie trzeba im pełnych kosztów wyrywać jak
    psu z gardła. Jeśli trzeba to dla mnie znaczy że mają wiele do ukrycia.

    There is no free lunch.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Praca tworzy zaporę przeciwko smutkowi.

  • 26. Data: 2009-05-02 18:18:37
    Od: k...@o...pl

    On 2 Maj, 12:50, "Anatol" <c...@u...pl> wrote:

    > Pomimo tego średnia długość życia oraz eksport żywności wzrosły w stusunku
    > do okresy gdy żywność była zdrowsza.
    To jest akurat średni argument bo jakość zywności to tylko jeden z
    czynników wplywajacych na długość życia.

  • 27. Data: 2009-05-02 19:20:16
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > albo dług zagraniczny UK = 80% długu zagranicznego USA = 350% PKB UK

    > Jeżeli wiesz cokolwiek o lewarowaniu to powinien też porównać przyrost
    > dochodu czyli w tym przypadku PKB.
    >
    > Netto dług zagraniczny Polski wzrósł od lipca 2004 o 57 mld EUR (przyrost
    > długu - przyrost rezerw), a w tym czasie PKB wzrósł ze 843,156 mld PLN w
    > 2003 do 1 266,600 mld PLN = z 189,9 mld EUR do 361,9 mld EUR (przeliczone
    > po średniorocznym kursie NBP).

    No to kiedy i kto spłaci te długi ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 28. Data: 2009-05-02 19:29:11
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > No to kiedy i kto spłaci te długi ?.

    20 mld dolarów z Gierkowskich pożyczek spłacaliśmy 20 lat. Ile zajmie spłata
    300 mld ?.

    Dług
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=614
    [...] W końcu 1989 roku dług zagraniczny wynosił 42,3 mld dolarów, w tym
    40,8 mld dolarów w walutach krajów zachodnich i 1,5 mld dolarów w walutach
    krajów socjalistycznych. Na koniec 2008 roku tylko nasze zadłużenie
    krótkoterminowe przekroczyło 70 mld USD, a całkowite powoli zbliża się do
    300 mld USD. Otóż nie spłacimy tego długu nigdy. Ale przecież, jak słusznie
    zauważył Lord Keynes, w dłuższej perspektywie czasu wszyscy będziemy martwi.
    [...]

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 29. Data: 2009-05-02 19:30:10
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > 20 mld dolarów z Gierkowskich pożyczek spłacaliśmy 20 lat. Ile zajmie
    > spłata
    > 300 mld ?.

    O tu pomyłka miało być 30 lat...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 30. Data: 2009-05-02 20:50:43
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > konkretne
    > wyliczenia, które da się zweryfikować.
    > To co napisałeś to chłopskie filozofowanie a nie rzeczowe argumenty.

    No to zaraz będziesz miał chłopskie filozofowanie jak braknie pieniędzy dla
    emerytów, które zamiast być obowiązkowo odkładane z prywatyzacji (jak
    postulował UPR) na fundusze emerytalne przyszłych beneficjentów funduszów
    emerytalnych, zostały przejedzone i ślad po nich zaginał .....

    Budżet będzie na dużym minusie
    http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=2009
    0502&id=po01.txt

    "[...] W czerwcu rząd będzie zmuszony ogłosić decyzję o nowelizacji budżetu
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/