  • 121. Data: 2015-09-08 12:30:43
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-08, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Bredzisz. Dało się spokojnie wziąć złotówki. Nawet były banki bez
    > kredytów frankowych.
    > Tak. Wziałem kredyt złotówkowy.

    Teraz też "się da". Na nieprzytomnie niekorzystnych warunkach.
    Ot co.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 122. Data: 2015-09-08 12:34:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Kazała informować klienta o ryzyku- w praktyce klientowi podsuwano jedną kartke
    więcej do podpisu.

    Chciała więcej, tylko że podniósł się lament pt. "jak można ograniczać
    dostęp do mieszkań" . Tak, politków też.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    God grant me the senility to accept the things I cannot change,

  • 123. Data: 2015-09-08 12:37:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Teraz też "się da". Na nieprzytomnie niekorzystnych warunkach.
    > Ot co.
    Znowu bredzisz. Warunki były "nieco" gorsze. (w sensie procent był
    trochę wyższy).
    Nazywanie ich "nieprzytomnie niekorzytnymi" jest grubą przesadą, żeby
    nie użyć słowa "demagogia".
    KJ

    E = MC ** 2 +- 3db

  • 124. Data: 2015-09-08 12:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 8 września 2015 12:18:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Ale to uchwalane to kiełbasa wyborcza/leczenie syfa pudrem. Coś tam
    >pewnie uchwala, ktoś coś zyska itp. ale wg. mnie nie ustawami temat
    >zostanie ugryziony tylko normalnie na drogach sadowych czy to w
    >Polsce czy europejskich.
    >Bo sady musza zbadac czy te umowy były zgodne z ówcześnie
    >obowiązującymi regulacjami itp. I sa już interpretacje niektórych
    >kancelarii prawnych że tak nie było. Ja wiem że wyniku na dzisiaj nie
    >przewidzimy a i lata to potrwa ale może banksterów zaboleć.

    Ustalanie prawa w sadach ? Troche mi sie nie podoba, bo sady sa
    niezalezne i niedemokratycznie wybrane.

    I czemu maja podejmowac decyzje na podstawie jakis ogolnikowych i
    niejasnych przepisow ?
    Jeden sedzia pomysli, ze przeciez jest to w ramach wolnosci umow, chce
    klient pozyczyc 100 tys euro, to pozycza i splaca wedle umowy.
    Drugi pomysli, ze skoro z 200 tys zl zrobilo sie 400, to ktos tu cos
    ukradl ... i kto ma racje

    >Kazała informować klienta o ryzyku- w praktyce klientowi podsuwano
    >jedną kartke więcej do podpisu.

    Czyli byl poinformowany :-)

    Ale nie, stawiala dodatkowe wymogi w rekomendacjach w rezultacie coraz
    trudniej o te kredyty bylo.
    A ja bym teraz chcial wziac i godze sie na ryzyko ... i nie moge.

    Przy czym Komisja moze miec szersze spojrzenie na sprawe i uwzgledniac
    ryzyka nie tylko dla konsumenta, ale tez w skali kraju - czy to
    bezpieczenstwo bankow, jak im klienci przestana splacac, czy ogolna
    sytuacje kraju, i swoje zachcianki kto tu komu kredytu powinien
    udzielac ...

    J.

  • 125. Data: 2015-09-08 18:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Hm, jak brales swoj kredyt, to sam prosiles, czy masz za zle, ze ci
    > konsultant nie obrzydzal ?
    > Panie, po co to sie wiazac na 30 lat, wynajmij se pan, taniej bedzie,
    > lepiej ...
    > a pieniadze odkladaj u nas na funduszu emerytalnym :-P

    Po pierwsze kredyt to nie telewizor - tutaj nie jest potrzebne zachecanie,
    tylko dokładna informacja.
    Oczywiście mozna pokazać korzysci własnej oferty ale nie kosztem omówienia
    ewentualnych zagrożen.

    I tak - jeżeli kogoś nie stać to uwazam, ze bank powinien mu to powiedziec.
    To nie jakis prowident ktory bedzie cie udupiła kredytem za kredyt...

  • 126. Data: 2015-09-08 18:22:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Po pierwsze kredyt to nie telewizor - tutaj nie jest potrzebne
    >zachecanie,
    >tylko dokładna informacja.

    Ze we franku to chyba nie ukrywali :-)

> [...]
    >powiedziec.
    >To nie jakis prowident ktory bedzie cie udupiła kredytem za kredyt...

    Kiedy mowi. Bo to tez w interesie banku.
    Tylko klient jakis dziwny, zamiast przyjac szczera informacje, to sie
    pyta "co moge zrobic, zeby dostac" :-)

    No dobra, moze i w owym czasie jak przychodziles, to ci od razu
    wyliczali frankowy, a jak pytales o zlotowkowy, to zbywali "nie oplaca
    sie".
    Ale jakos wybrales sobie kredyt zlotowkowy, dalo sie.

    Tylko ... takiego zagrozenia jakie wystapilo, to nikt sie nie
    spodziewal. Nierealne sie wydawalo.

    Dzis pewnie tez nie informuja o ryzyku wzrostu wibor ... a moze i
    informuja - bezpieczniej dac papierek do podpisania niz potem sie
    sadzic o brak informacji.
    Wiesz co bedzie z twoim kredytem, jak skoczy do 30% ?

    J.

  • 127. Data: 2015-09-08 19:51:47
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-28 o 11:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    > Moze i ujemna, ale jak kurs pierd* ...

    a co moze spowodować, ze sie CHF wzmocni przy ledwie zipiącej
    szwajcarskiej gospodarce? To juz nie jest "bezpieczna przystań"...
    Dzisiaj kolejne rekordy na EUR/CHF od stycznia.

    @

  • 128. Data: 2015-09-08 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ze we franku to chyba nie ukrywali :-)

    Masz poczucie uczciwosci jak bankowiec skoro "dokładną informacje"
    rozumiesz w ten sposób :)

> [...]
    > sie".
    > Ale jakos wybrales sobie kredyt zlotowkowy, dalo sie.

    No i co z tego?
    Nie rozmawiamy o jednym kredycie tylko o zjawisku i kilkuset tysiacach
    umów...

    > Tylko ... takiego zagrozenia jakie wystapilo, to nikt sie nie
    > spodziewal. Nierealne sie wydawalo.

    Ale juz wahanie 2-3 złote było realne? To mogli chociaz o ryzyku takiego
    wahania powiadamiać.
    Nie moza robić czegos takiego, ze proponuje sie jakies ekstremalnei
    niebezpieczne produkty, traktuje sie je jako cos zupełnie normalnego (wiec
    i klient nie majacy wiedzy tak to traktuje), nie omawia sie mozliwych
    scenariuszy negatywnych (ciekawe ile osób rozumiało, ze przy wzroscie kursu
    nie beda w stanie sprzedac mieszkania) a potem mówi sie, ze przeciez klinet
    nie musiał się decydować.
    Powtarzam - nie tak według mnie wyglada uczciwosc i partnerska relacja bank
    - klient.

> [...]
    > sadzic o brak informacji.
    > Wiesz co bedzie z twoim kredytem, jak skoczy do 30% ?

    A co by sie musiało stac, zeby wibor tak podskoczył?

    Czy banki wiedziały, ze kurs CHF jest utrzymywany sztucznie?
    Zapewne wiedziały. Czy w takim razie wzrost kursu w ciagu 30 lat był az tak
    nieprawdopodobny? Hmm...

  • 129. Data: 2015-09-08 20:33:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Czyli nie stać cię na bezpieczny kredyt w PLN - sprzedamy ci niebezpieczny
    > w CHF - piekna finansowa ruletka...

    Takie życie. Kredyty w każdej walucie to ruletka - zmiana kursu to tylko
    jedna ze spraw, które mogą pójść źle. Są zdecydowanie gorsze.

    BTW depozyty to także ruletka. Nie ryzykuje tylko ten, kto nic nie ma.

    Inna sprawa, że w przypadku kredytu hipotecznego zabezpieczeniem powinna
    być nieruchomość, i jej przekazanie bankowi powinno zwalniać
    kredytobiorcę od spłaty pozostałej części kredytu. Nie byłoby to
    rozwiązanie bezbolesne (wpłacone raty zatrzymywałby bank) ale ryzyko
    byłoby wtedy, moim zdaniem, uczciwiej rozłożone.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 130. Data: 2015-09-08 20:36:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > No i własnie o tym pisze. Wcisneły klientom majac w dupie co sie bedzie
    > potem z ludzmi działo bo same nic nie ryzykowały.

    Bez przesady, każdy depozytariusz ryzykuje - stratę całości depozytu
    (będącego tu kredytem kredytobiorcy).

    Banki "widzą to" w sposób statystyczny, tzn. np. jakaś tam część
    kredytów (np. kwotowo) jest tracona, ale wciąż jest to taka sama strata
    jak strata Kowalskiego w Amber Goldzie.
    --
    Krzysztof Hałasa