  • 1. Data: 2009-04-22 18:30:50
    Temat: Chaos = to dobre słowo
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Przede wszystkim kryzys finansowy jest sam w sobie symptomem chaosu w
    bilansie płatniczym. To z kolei jest częściowo konsekwencją strukturalnej
    nierównowagi na rachunku obrotów bieżących. Stąd ani krótkoterminowy bodzie
    makroekonomiczny, ani restrukturyzacja bilansów instytucji finansowych nie
    przywrócą trwałego i zdrowego wzrostu w skali globalnej.

    http://ft.onet.pl/11,25719,dlaczego_pierwiosnki_odro
    dzenia_moga_zwiednac,artykul.html
    Wyraźnie widać, że dociera do niektórych.

    W ogóle to jakos zobaczcie mamy apokapiptycznie. Coponiektórzy wieszczą
    armagedon inni chca spadków na giełdzie. Jak wszyscy się zawezmą to
    będziemy mieli spadki ;)

    --
    <w> hmm tak się zastanawiam - nie wolno obrażać prezydenta ( 3 lata) ,ale
    czy wolno śmiać się z premiera.. i "jemu podobnych"?

  • 2. Data: 2009-04-22 19:55:33
    Temat: Re: Chaos = to dobre słowo
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Stąd ani krótkoterminowy bodzie
    > makroekonomiczny, ani restrukturyzacja bilansów instytucji finansowych nie
    > przywrócą trwałego i zdrowego wzrostu w skali globalnej.

    A kto powiedział że ma przywrócić? Kryzys jest po to żeby dolar się wzmocnił
    i łusa mogły trochę powykupować/poinwestować na zewnątrz. Mają za co, bo
    trochę zielonego nadrukowali i dość mocno wzmocnili. Dziwny zbieg
    okoliczności że akurat teraz amerykański dell przenosi się do polszy, a
    pentagon rozpoczął strojke na wiosce pod Słupskiem gdzie postawią pare
    silosów i 100 myśliwców? Ponadto dziesiątki mniejszych i większych firm z
    łusa właśnie teraz instaluje się nad wisłą/słupią...
    W takie zbiegi okoliczności nie wierzę.

    --
    AS

  • 3. Data: 2009-04-22 21:30:00
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Adam Sito napisał:

    > A kto powiedział że ma przywrócić? Kryzys jest po to żeby dolar się
    > wzmocnił i łusa mogły trochę powykupować/poinwestować na zewnątrz. Mają za
    > co, bo trochę zielonego nadrukowali i dość mocno wzmocnili. Dziwny zbieg

    Madralo powiedz mi zatem po jakiego groma ten kryzys? Mogli dodrukowywac i
    bez tego kryzysu!

    Zastanow sie czasem zanim cos napiszesz i narysuj zanim pomyslisz
    --
    Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia. Albert Einstein

  • 4. Data: 2009-04-22 21:34:18
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszGęguś" <T...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:gso2ci$6ku$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Madralo powiedz mi zatem po jakiego groma ten kryzys? Mogli dodrukowywac i
    > bez tego kryzysu!

    Kryzys jest wywolany aby wprowadzic pewne ustawy dociazajace podatnikow oraz
    wprowadzic przepisy ubezwlasnowalniajace spoleczenstwo.

  • 5. Data: 2009-04-23 04:42:32
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Tomasz Gęguś"

    > W ogóle to jakos zobaczcie mamy apokapiptycznie. Coponiektórzy wieszczą
    > armagedon inni chca spadków na giełdzie.

    Tomek - zdanie jakby zawierające "lub" czy "albo", a dwa razy to samo.
    Chyba, że Armageddon dla misia tu prorokujesz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-23 06:02:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kryzys jest wywolany aby wprowadzic pewne ustawy dociazajace podatnikow
    > oraz wprowadzic przepisy ubezwlasnowalniajace spoleczenstwo.

    Bez kryzysu dodrukowanie by tak łatwo nie przeszło.
    Analogicznie, jak nie przeszedłby atak na Irak bez 9/11.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2009-04-23 06:05:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:gsp0qm$lvu$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Bez kryzysu dodrukowanie by tak łatwo nie przeszło.
    > Analogicznie, jak nie przeszedłby atak na Irak bez 9/11.

    Co prowadzi do niepokojących wniosków.
    Udało się przeprowadzić niewielką spłatę długów USA przy użyciu kryzysu i
    drukowania pieniądza. Jeżeli tak gładko poszło, to dlaczego nie robić tego
    dalej i nie spłacić całego zadłużenia USA drukując głupie paręnaście
    bilionów w kolejnej fali kryzysu? Oczywiście cały czas z hasłem "Ratujmy
    gospodarkę!" na ustach...

  • 8. Data: 2009-04-23 07:59:43
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Jeżeli tak gładko poszło, to dlaczego nie robić tego dalej i nie spłacić
    > całego zadłużenia USA drukując głupie paręnaście bilionów w kolejnej fali
    > kryzysu?

    A co, odwołali już kryzys?
    Poza tym ja nie pisałem o spłacaniu długów tylko inwestycjach za silnego
    zielonego, a to zupełnie inne sprawy. Poza tym... amerykańskie długi to w
    dużej części zapłata za ropę. Patrząc na silne naciski na zmniejszanie
    pojemności silników, budowę szybkich kolei, wojenki o ropę w iraku i
    afganistanie czy decyzję o zgodzie na wydobycie ropy w amerykańskim szelfie
    kontynentalnnym, śmiem twierdzić że aamerykański dług jednak ma szansę
    zostać spłacony.
    --
    AS

  • 9. Data: 2009-04-23 09:21:30
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    skippy napisał:

    > Użytkownik "Tomasz Gęguś"

    > Tomek - zdanie jakby zawierające "lub" czy "albo", a dwa razy to samo.
    > Chyba, że Armageddon dla misia tu prorokujesz.

    Bardziej chodziło mi (ale tu masz rację) o to, że mamy pewien trend w
    odbiorze rzeczywistości. Zwykli ludzie wiedzą już, że pieniedzy jest więcej
    niż trzeba. Politycy nie bardzo moga już myslić oczy. Analitycy, cokolwiek
    o nich mowic pocieszają ,ale zaraz pisza o strukturalnych problemach.

    Reasumując bardzo dobry art. w tym FT. Pokazuje, że po kryzysie nie da sie
    utrzymać tej rzeczywistości, która była. I jest ona bardzo głęboko zaszyta
    w systemie. Trzeba zmienic system kreacji pieniądza, ubezpieczeń i zmienić
    mentalnośc inwestowania. I chyba nikt na razie tego głośno nie mówi. Ale
    wszyscy to wiedzą.

    --
    Kiedy człowiek odnosi sukces, nawet jego sąsiedzi myślą, że jest mądry.
    Pindar