  • 1. Data: 2011-09-30 15:53:09
    Temat: Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    Grupa "ubezpieczeniowa" przejawia dość mizerny ruch, więc liczę na
    podpowiedź tutaj.

    Gdzie wykupić ubezpieczenie na wyjazd zagraniczny? ("gdzie" w znaczeniu:
    "gdzie jest najkorzystniej")
    Wybieram się na około miesiąc do USA. I jakoś spokojniej bym się czuł, mając
    jakieś ubezpieczenie "na wszelki wypadek".
    Jeśli to istotne: konto mam tylko w mBanku.
    Co brać pod uwagę?
    Może konkretne produkty polecicie?
    (na załatwienie/kupno ubezpieczenia mam czas tylko do wtorku :-) )

    Z góry dzięki za sugestie.

  • 2. Data: 2011-09-30 16:04:43
    Temat: Re: Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > Co brać pod uwagę?
    > Może konkretne produkty polecicie?
    > (na załatwienie/kupno ubezpieczenia mam czas tylko do wtorku :-) )

    przerabiałem temat ostatnio ale w kierunku wczasów w Egipcie. Nie wiem jak
    do USA ale najczęściej polecane to Warta, Alianz, mBank. Osobiście kupiłem
    dla rodziny 2+3 w Generali. Wychodziło najtaniej a generalnie to samo. Na
    szczęście nie musiałem korzystać ani w Egipcie ani rok temu w Turcji.
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2011-09-30 16:41:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 10:53 AM, Robert wrote:
> [...]
    > Co brać pod uwagę?
    > Może konkretne produkty polecicie?
    > (na załatwienie/kupno ubezpieczenia mam czas tylko do wtorku :-) )

    wszystko jedno gdzie byleby na odpowiednio wysoka kwotę i by
    przedstawiciel ubezpieczyciela mial swoja siedzibe w USA, bo inaczej
    mozesz miec klopot raz z zalatwieniem czegokolwiek, dwa z checia uznania
    twojego ubezpieczyciela.

    przerbialem wersje z PZU i bylem zadowolony i z zalatwieniem szpitala i
    z obslugą rachunkow potem.

    co do kwoty: rachunki za wypad do szpitala są kosmiczne. Nie polecalbym
    ci ubezpieczania sie na kwote ponizej 50 tys USD. Co pewnie pokryje
    jakies tam zlamanie i ewentualny drobny zabieg jak cie np. slepa kiszka
    zlapie.
    jak sie wylozysz z czyms bardziej skomplikowanym to rachunkow ponizej
    100 tys sie nie spodziewaj.

    jak sie chcesz ubezpieczyc mniej, to lepiej w ogole sie nie ubezpeiczaj,
    efekt dla twojej kieszeni taki sam. Nie bedziesz w stanie oplacic
    roznicy, chcociaz ze sciganiem cie potem o kase tez roznie bywa.

    jeszcze jedna cenna uwaga.
    ubezpieczyciele lokali zwykle ceny zabiegow negocjuja z danym szpitalem
    i potrafia one byc nizsze nawet 0 60% w porownaniu z cenami dla
    pacjentow z ulicy.
    Polski ubezpieczyciel musi zaplacic jak "z ulicy" czyli tyle ile zobaczy
    na fakturze. Lokalnemu moga wystawic rachunek tylko na tyle ile maja
    wynegocjowane w kontrakcie.
    Wiec moze zamiast szukac w polsce poszukaj ubezpieczyciela w USA, ktory
    zechce cie ubezpieczyc. Wowczas 50 tys powinno wystarczyc na wiekszosc
    przypadkow. Nie wiem jak cenowo to wyjdzie, ale na pewno mniejsze
    ryzyko, ze zabraknie kasy.

    z innej strony 40% ludzi w usa nie ma ubezpieczenia w ogole i zyje. ale
    tej wersji ci nie polecam.

  • 4. Data: 2011-09-30 16:42:37
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "glang" napisał:
> [...]
    > dla rodziny 2+3 w Generali. Wychodziło najtaniej a generalnie to samo. Na
    > szczęście nie musiałem korzystać ani w Egipcie ani rok temu w Turcji.

    I jakiego rzędu była to kwota?
    Nie chciałbym przepłacać bez sensu, więc wolę podpytać :-) Rząd wielkości na
    głowę..

    Jakiś czas temu kupiłem wojażera w pizetju. Wiem już, że nigdy więcej :[

  • 5. Data: 2011-09-30 17:17:28
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "witek" napisał:
    > by przedstawiciel ubezpieczyciela mial swoja siedzibe w USA

    Znasz takiego?

    > co do kwoty: rachunki za wypad do szpitala są kosmiczne.

    Wiem. Stąd m.in. wątek...

    > z innej strony 40% ludzi w usa nie ma ubezpieczenia w ogole i zyje. ale
    > tej wersji ci nie polecam.

    :-)
    Właśnie.

  • 6. Data: 2011-09-30 17:19:11
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > I jakiego rzędu była to kwota?
    > Nie chciałbym przepłacać bez sensu, więc wolę podpytać :-) Rząd wielkości
    > na głowę..

    w tym roku za 2 tygodnie za Egipt zapłaciłem niecałe 4 stówki za rodzinę 2+3
    rok temu za Turcję za tydzień mniej więcej tyle samo
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2011-09-30 23:07:02
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Gdzie wykupić ubezpieczenie na wyjazd zagraniczny? ("gdzie" w znaczeniu:
    > "gdzie jest najkorzystniej")

    Szybko zrób kartę Gold w Polbanku, coś będziesz mial choc chyba za mało, bo
    tylko 120 000 PLN.
    Są też karty gold/platinium w millennium które ubezpieczają na 25 000 EUR. Razem
    powinno wystarczyć.
    Ale pewnei nie zdążysz.

    Ciekawą ofertę ubezpieczenia KL za granicą ma inteligo. Można się ubezpieczyc
    sporo taniej niż w mBanku, który tez udostępnia taką możliwość.
    Ubezpieczenia przez konta i karty są tańsze niż u agenta. I szybciej się je
    załatwia.

    MichalL

  • 8. Data: 2011-10-01 18:12:49
    Od: rambo <r...@b...pl>

> [...]
    > kupiłem dla rodziny 2+3 w Generali. Wychodziło najtaniej a generalnie to
    > samo. Na szczęście nie musiałem korzystać ani w Egipcie ani rok temu w

    wez pod uwage Uniqua

    mozna kupic przez net (tylko trzeba 2,3 dni przed wyjazdem)

    do tego ich ubezpieczenie obejmuje choroby przewlekle w standardzie (a
    to jeden z najczestszych wykretow ubezpieczycieli, w stylu poszedles
    kiedys rok temu z jakims bolem w prawym boku do lekarza, pozniej nie
    laziles, a na wyjezdzie masz zapalenie woreczka zolciowego i juz
    ubezpieczyciel twierdzi, ze kiedys na to chorowales i twoje
    ubezpieczenie tego nie obejmuje)

  • 9. Data: 2011-10-01 22:50:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 12:17 PM, Robert wrote:

    > Znasz takiego?

    znam
    i to sporo

    nie mowie, ze ubezpieczyciel ma miec siedzibe,
    tylko, zeby mial swojego przedstawiciela, ktory ma siedzibe.

    wstararczy zadzwonic i zapytac.

    ze znanych na pewno pzu i na pewno generali.

    wszyscy psy na pzu wieszaja, z doswiadczen nabytych w kraju.
    pzu za granica zachowuje sie zupelnie inaczej.
    przerabialem z nimi w praktyce ubezpiecenie trzykrotnie i trzykrotnie
    bylo bez zarzutu do tego stopnia, ze nawet nie wiem ile mnie
    "przyjemnosc" kosztowala bo nawet rachunkow na oczy nie widzialem.