  • 1. Data: 2011-09-29 14:34:24
    Temat: Trwałość karty Polbank T-Mobile
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Właśnie w skrzynce znalazłem nową Polbank Erę - tj. Polbank T-Mobile.
    Niestety, już z czipem :( Czy jakość tej nowej jest porównywalna z trwałością
    kart, które Półbank wydawał dwa lata temu, producent: AustriaCard? Tym razem
    producent to Oberthur (?) (Taki sam napis jest na karcie do Dobrego Konta). Bo
    te stare szybciutko zaczęły się wyginać, napisy zaczęły się wycierać,
    wierzchnia folia (?) zaczęła się wykruszać, a wypukłe literki i cyfry -
    zanikać, tak, że po dwóch latach użytkowania ciężko coś odczytać. ;-)

    To jak z tą jakością - testował ktoś?

  • 2. Data: 2011-09-29 16:04:54
    Temat: Re: Trwałość karty Polbank T-Mobile
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 29 Wrz, 16:34, " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > W a nie w skrzynce znalaz em now Polbank Er - tj. Polbank T-Mobile.
    > Niestety, ju z czipem :( Czy jako tej nowej jest por wnywalna z trwa o ci
    > kart, kt re P bank wydawa dwa lata temu, producent: AustriaCard? Tym razem
    > producent to Oberthur (?) (Taki sam napis jest na karcie do Dobrego Konta). Bo
    > te stare szybciutko zacz y si wygina , napisy zacz y si wyciera ,
    > wierzchnia folia (?) zacz a si wykrusza , a wypuk e literki i cyfry -
    > zanika , tak, e po dw ch latach u ytkowania ci ko co odczyta . ;-)
    >
    > To jak z t jako ci - testowa kto ?

    Z moich obserwacji wynika, ze polskie plastiki wytrzymuja 200-300
    transakcji. Zdarza mi sie, ze pasek magnetyczny sie odrywa.... Jak
    moge wymienic plastik bezplatnie to wymieniam po 1-1,5 roku.

    Karta Polbankuna plastiku Obertur wykonalem chyba troche ponad 100
    transakcji i wyglada calkiem niezle, tylko srebrna folia sie starla...

    MK

  • 3. Data: 2011-10-01 13:18:01
    Od: Dąbrowski <s...@a...pl>

    W dniu 2011-09-29 18:04, MK pisze:

    > Z moich obserwacji wynika, ze polskie plastiki wytrzymuja 200-300
    > transakcji. Zdarza mi sie, ze pasek magnetyczny sie odrywa.... Jak
    > moge wymienic plastik bezplatnie to wymieniam po 1-1,5 roku.

    Polskie to znaczy wyprodukowane w Polsce czy wydawane przez polskie banki?
    Używam kart od około 17 lat. Niektóre bardzo intensywnie. Na pewno dużo
    więcej transakcji niż 300. Owszem, ściera się farba na wypukłych
    napisach, robią się rysy, ale nigdy się nie zdarzyło aby od karty
    oderwał się pasek magnetyczny. Raz tylko zdarzyło się, że na karcie
    wydanej przez BPH pasek stał się nieczytelny. I była to jedyna karta,
    którą musiałem wymienić przed terminem.

  • 4. Data: 2011-10-01 15:36:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 4e871305$0$3490$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Raz tylko zdarzyło się, że na karcie wydanej przez BPH
    > pasek stał się nieczytelny. I była to jedyna karta, którą musiałem wymienić przed

    Ja też nie zdołałem żadnego oderwać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-10-02 16:00:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-10-01 17:36, Eneuel Leszek Ciszewski wysłał(a) wiadomość:

    > "Dąbrowski" 4e871305$0$3490$6...@n...neostrada.pl

    > Ja też nie zdołałem żadnego oderwać. :)

    No i ja intensywnie używam kart płatniczych (z chipem i bez). W zasadzie
    teraz wszędzie, gdzie się da płacę kartami i jakoś nie musiałem
    wymieniać kart z powodu ich zużycia. Ale w portfelu ich nie noszę, tylko
    w takim futerale - osłonce.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2011-10-02 16:52:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" j6a1rd$qld$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > musiałem wymieniać kart z powodu ich zużycia. Ale w portfelu
    > ich nie noszę, tylko w takim futerale - osłonce.

    Portfel to też osłona. [ciekawe -- od osła czy od słonia?]

    Wchodzi... Znaczy -- zbiega peRFIDność.
    Wchodzisz do sklepu, bierzesz z półki towar, chowasz go
    do kieszeni czy koszyka -- i wychodzisz ze sklepu.
    Bramka policzy i skasuje bez Twego udziału.

    Ale kartę taką można skopiować w locie -- widziałem wprawdzie film,
    na którym kopiowano na innych lotniskach, ale ponoć w locie też się uda. ;)
    Łaził facet z aktówką i sczytywał dane karty, które pokazywał ,,posiadaczom''
    tychże kart. Poszedł dalej [czyli wyszedł poza lotnisko?] i sklonował tak
    sczytaną kartę, po czym klonem (notabene za nośnik klona nie służyła
    karta płatnicza, ale hotelowa -- nikt nie pytał, dlaczego facet płaci
    hotelową karta za zakupy) płacił w sklepie za swoje zakupy...

    -=-

    Paski magnetyzujące czyjeś spojrzenia ;) odchodzą do lamusa na rzecz...
    Nie chcę używać brzydkich słów... A te (z brzydkim słowem na c) kooperują
    z peRFIDną technologią.

    Ponoć w Londynie więcej jest kamer monitoringu (inwigilacji permanentnej) niż
    mieszkańców.
    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-10-02 17:13:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j6a55l$10q$...@i...gazeta.pl

    > Wchodzi... Znaczy -- zbiega peRFIDność.

    Wiele wskazuje na to, że ona jednak wbiega, nie zbiega...

    Ja mam jeszcze pewne trudności z tą najnowszą technologią -- stąd mój problem
    literowy...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'