  • 51. Data: 2009-12-01 15:05:41
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" hf38eo$bda$...@n...onet.pl

    > To jest nierealne - na dłuższą metę.

    W 100% nie jest realne, ale w 99.99% -- jest. :)

    > Jest całkowicie normalne, że część ludzi w społeczeństwie będzie biedna.

    Nie chodzi o likwidację biedy, ale o to, aby ludzie decydowali o swoim
    życiu samodzielnie, nie poprzez ,,dobroczyńców'' odbierających ich zarobki. :)

    > Przy czym bieda to pojęcie względne.

    No właśnie. :)
    Ja byłem tak biedny, że mi brakowało pieniędzy na jedzenie.
    Zakręcono mi ciepłą wodę do mycia, zaplombowano mi ,,elektryczność''... :)

    A zanim do tego doszło, zmniejszyłem wydatki na jedzenie tak, że
    w efekcie połamały się dwa lace mojej prawej ręki -- najpierw jeden,
    później drugi. :)

    Tak biskupi polscy namawiali mnie do tego, abym był biznesmenem i czynił dobro. :)

    > Warunki mieszkaniowe bezdomnych w kanałach mogą być niewiele gorsze (a może lepsze)
    od warunków życia króla sprzed 1000 lat.

    Wątpię.

    > Na dworcach można kupić egzemplarze sprzed kilku tygodni za 1-2zł :)

    W czytelniach mam za darmo -- jak wiele rzeczy w tym świecie. :)
    (net za free, strona WWW za free, do komórki mam dopłatę 5 złotych
    miesięcznie, stacjonarny telefon za free, TV lubię oglądać w sklepach...)

    W mieszkaniu kilka lat nie miałem mebli, więc warunki w czytelniach były komfortowe.
    :)

    Przed paroma miesiącami oglądałem albumy w Empiku -- obsługa niemal
    kategorycznie zażądała ode mnie tego, abym usiadł. :) Znajomemu nawet
    robiono w Empikach herbatę. :) (oczywiście za free)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Biedę trzeba likwidować tak, aby ta likwidacja była celem, nie środkiem
    do osiągania zysku. :) Mam karmić głodne dzieci? Jak, skoro nie mam
    rodziny? Gdybym miał, moje dzieci przyprowadziłyby do domu swoje koleżeństwo i bym
    karnił cudze dzieci razem ze swoimi, :) częstokroć nawet nie zdając sobie sprawy
    z tego, że karmię cudze. :) Ale gdy nie mam żony (a skąd ją mam mieć, skoro jestem
    izolowany? -- mam podejść na ulicy do dziewczyny, włożyć jej rękę pod spódnicę,
    chwycić za ,,część wstydliwą'' i po sposobie oberwania po tak zwanym ryju dojść
    do tego, czy oświadczyny moje przyjęła...) marnuję swój czas, nie zarabiam i sam
    staję się biednym, którego trzeba karmić. :) Gdybym poszedł do pracy, zakochałbym
    się w studentce czy uczennicy, widząc ją na co dzień, obserwując, czyli poznając...

    Ale biskupstwo polskie uznało przed laty, że lepiej będzie, jeśli nie będę pracował,
    bo wtedy (przyciśnięty głodem) stanę się biznesmenem!!! Kres temu postępowaniu dał
    Benedykt XVI, ale czasu cofnąć nie można... :)

  • 52. Data: 2009-12-01 16:06:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hf3bcc$fng$...@i...gazeta.pl

    > A zanim do tego doszło, zmniejszyłem wydatki na jedzenie tak, że
    > w efekcie połamały się dwa lace mojej prawej ręki -- najpierw jeden,

    + w efekcie połamały się dwa palce mojej prawej ręki -- najpierw jeden,

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2009-12-01 16:09:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SQLwiel" hf35qm$to6$...@m...internetia.pl

    : Nnno nie wiem...
    : Na zadowolenie klienta w knajpie w znacznym stopniu ma wpływ praca i
    : staranie jeszcze paru osób, o których istnieniu klient nawet nie wie. W
    : związku z tym w wielu knajpach (i innych napiwkożernych instytucjach)
    : istnieje system "wspólnej skarbonki" i w tym momencie motywacyjna
    : funkcja napiwku zostaje mocno wykastrowana.

    Napiwek kelnerowi dajemy nie dlatego, że jesteśmy zadowoleni,
    ale dlatego, że zostaliśmy dobrze obsłużeni przez kelnera.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2009-12-01 16:12:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" hf35dd$lf9$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Tylko że pogłówny też byłby możliwy do unikania. Przecież byłby do wyegzekwowania
    tylko od osób uzyskujących jakieś legalne
    > dochody, czyli znowu konieczność jakiejś weryfikacji/ewidencjonowania dochodów.

    Ten podatek płaciłby każdy, kto ma głowę, czyli każdy żywy. ;)
    Wcześniej czy później doszlibyśmy do wniosku, że dochodowy nie jest zły.
    (bo jakby głowa nie miała na pogłowny, musiałaby dostać od nas pracę
    z której byśmy odbierali pogłowny...)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2009-12-01 16:55:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" hf36qq$ncr$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Myślę, że ciężko oszacować na ile takie zjawisko miało by realny wpływ.
    > Sama cena to nie wszystko, są jeszcze kwestie gwarancji, standardów itd.
    > Wiadomo, że w Internecie wiele rzeczy wygląda super, a realna implementacja
    > tego to już inna bajka.

    IMO dla większości ludzi cena jest najważniejsza.

    Odchodząc nieco od tematu podatków -- trudno mi kupować w tradycyjnych
    sklepach. Wolę w necie. Łatwiej o informację, większy wybór (bo i tak
    niczego ,,na półce'' nie ma), milsza obsługa (bo nie chucha zarazkami
    prosto w nos) praktyczniejsze godziny pracy sklepu ;) -- tylko co
    wówczas, gdy urządzenie zawiedzie?

    W tradycyjnym sklepie można iść i kłócić się, można nawet zostać pobitym,
    a w sklepie wysyłkowym co najwyżej można zapytać, jak problem rozwiązać
    i rozwiązać lub zapomnieć. :)

    Gdyby był podatek od konsumpcji w Polsce a za granicą dochodowy -- niczego
    w Polsce bym chyba nie kupował, ale bym jeździł tam, gdzie miałbym taniej.
    Niestety na pobliskiej Litwie ceny są wyższe.

    W Białymstoku jest tanie (158 groszy za litr w detalu) mleko z Suwałk,
    a na Litwie (granic nie ma żadnych -- można jeździć nawet po leśnych
    przejściach) mleko jest droższe niż tutaj -- może nawet dwa razy
    droższe. Mniejsza odległość, wyższe ceny -- raj dla handlarzy. :)

    Z Białegostoku do Suwałk jest chyba 130 km, mleko z tych stron jest raczej
    zdrowe, a z Suwałk na Litwę jest 2 czy 3 razy mniej... :)

    Co więcej -- północny wschód Polski to Litwa. Nawet msze w kościołach
    odprawiają po litewsku. :) Na cmentarzach trudno znaleźć polskie nazwisko. :)
    (czyli Litwini w Polsce czuliby się jak w domu)

    A jednak różnice cen są koszmarne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2009-12-01 17:00:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" hf38m7$bda$...@n...onet.pl

    > Przede wszystkim należałoby policzyć ile państwo potrzebuje pieniędzy. I potem
    myśleć nad podatkami. A nie na odwrót.

    DOKŁADNIE TAK!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2009-12-01 17:25:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" hf38kd$bda$...@n...onet.pl

    > Bo to nie chodzi, aby jednym podatkiem objąć wszystkie obecne wpływy, tylko aby
    tak zreformować budżet, aby na jedyne jego
    > wydatki - wojsko, policję, sądy, spłatę zadłużenia po poprzednich rządach - czerpać
    pieniądze z jednego, niższego niż obecnie
    > VATu.

    Na spłatę zadłużenia po poprzednich rządach?
    Na to maja iść nasze podatki?!?!?!

    Raczej trzeba zaciągnąć kredyt (w ,,polskich'' bankach) kupić żołnierzy
    i sprzęt, zakatować bogate kraje, złupić je i tym sposobem pozyskać
    pieniądze i na spłatę kredytów zaciągniętych i na tę wojnę, i na spłatę
    kredytów zaciągniętych przez poprzednie rządy. ;)

    -=-

    Nie ma co łudzić się!!!
    Długi RP są zbyt duże, aby można je było spłacać bez budowania gospodarki!!!!!
    Nawet Tusk przyznaje osobiście, że bez reformy gospodarki (a na tę reformę Polski
    nie stać) nie ma mowy o poprawie życia. Sprzedawano wszystko, nierzadko za bezcen,
    ale długi urosły tak mocno, że się w głowie nie mieści.

    Przeciętna pensja starcza co najwyżej na kupno i utrzymanie mieszkania. :)
    A za co jeść, ubierać się, utrzymywać żonę i dzieci, za co jeździć na
    wycieczki, za co edukować siebie i rodzinę?...

    Bóg nakazuje człowiekowi korzystanie z wszelkich dóbr,
    także z tego, co tylko umila życie, nie tylko z tego,
    co konieczne do biologicznej wegetacji!!!

    -=-

    Benedykt XVI mówi, że kryzys jest szansą dla ludzi innych-- nowych. :)
    Można powiedzieć krótko -- dla mądrych. Głupole wreszcie zobaczą, że
    łokciami nie można wiele uzyskać, że na zaciśniętych pięściach daleko
    nie zajedzie się. :) Na razie nadal pokutuje gospodarka rodem z bazarów,
    gdzie należało okraść, okłamać, oszukać, podstawić nogę (także najlepszemu
    współpracownikowi) obgadać... Mądrość, rozumne podążanie do celów, poszukiwanie
    dobrych (dobrych, czyli dobrych dla każdego!!! -- kto wierzy w Boga ten wie
    o tym, że życie jest jak układanka z puzzli, którą układać trzeba bez
    młotka -- w technologii ;) ZIF) rozwiązań -- to wszystko zostało
    usunięte w cień tak zwany.

    Znam wiele osób, które myślą jak ja, ale nie mają odwagi takiej jak
    ja do tego, aby się wypowiedzieć. Siedzą, patrzą i czekają na cud.
    I wiedzą o tym, że tym cudem jest bankructwo tego systemu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2009-12-01 17:40:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 14:30:44 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Tylko że pogłówny też byłby możliwy do unikania. Przecież byłby do
    > wyegzekwowania tylko od osób uzyskujących jakieś legalne dochody, czyli
    > znowu konieczność jakiejś weryfikacji/ewidencjonowania dochodów.

    Nic podobnego. Nie płacisz -> egzekucja z majątku. Dopiero brak majątku do
    egzekucji mógłby umarzać należność.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2009-12-01 17:46:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hf3jls$hke$...@i...gazeta.pl

    > i sprzęt, zakatować bogate kraje, złupić je i tym sposobem pozyskać
    > pieniądze i na spłatę kredytów zaciągniętych i na tę wojnę, i na spłatę
    > kredytów zaciągniętych przez poprzednie rządy. ;)

    Trochę emocje mnie poniosły... ;) Jak to na wojnie bywa. ;)

    + i sprzęt, zaatakować bogate kraje, złupić je i tym sposobem pozyskać
    + pieniądze i na spłatę kredytów zaciągniętych na tę wojnę, i na spłatę

  • 60. Data: 2009-12-01 17:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Liwiusz" hf38kd$bda$...@n...onet.pl

    > Na spłatę zadłużenia po poprzednich rządach?
    > Na to maja iść nasze podatki?!?!?!

    Twoje, i Twoich dzieci, i dzieci Twoich dzieci. Podziękuj rządom po
    1989r., bo te z PRL chyba są już spłacone.

> [...]
    > pieniądze i na spłatę kredytów zaciągniętych i na tę wojnę, i na spłatę
    > kredytów zaciągniętych przez poprzednie rządy. ;)

    Prędzej nas muzułmanie podbiją, niż my kogoś.

    --
    Liwiusz