  • 311. Data: 2015-01-26 19:59:51
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik S a...@w...pl ...

    > Oba mieszkania były kupione na kredyt w CHF. Obecnie właściciele
    > mieszkają na południu PL. Poprzednia właścicielka wyprowadziła się do
    > Sopotu - tam też kupiła... na kredyt. To miał być taki biznes - samo się
    > spłaca z najmu. Trochę nie wyszedł.
    >
    > Kawalerka 36m2 była kupiona za ok. 400.000 w boomie. Dziś pewnie za
    > 300.000 by oddała. Nie wiem. Ale nie pół miliona. To specyficzne osiedle
    > - Jelitkowski Dwór, Invest Comfort. Monitoring, ochrona, ostatnia ulica
    > przed plażą itd.

    Sam widzisz, ze to nie sytuacja standardowego kowalskiego/kowalskich...

  • 312. Data: 2015-01-26 20:05:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja korzystałem. Wolę odpalić kilka tys. i mieć pewność, że wszystko
    > będzie OK niż zostać oszukanym, bo się nie znam na sprzedaży
    > nieruchomości (jeszcze gorzej - kupnie).

    to staraj się o kredyt, nawet najmniejszy, analityk w banku wszystko
    sprawdzi i to bezpłatnie, jak mieszkanie nie będzie ok to nie
    zaakceptuje zabezpieczenia ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 313. Data: 2015-01-26 20:29:11
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 19:59, Budzik pisze:

    > Sam widzisz, ze to nie sytuacja standardowego kowalskiego/kowalskich...

    http://ogloszenia.trojmiasto.pl/nieruchomosci-sprzed
    am/mieszkanie-nad-morzem-jelitkowski-dwor-ogl9394039
    .html

    Nawet Ci znalazłem ogłoszenie: prawie 8000 za metr.

    Jeśli chodzi o kupno to fakt - nie jest to standard. Można taniej... ale
    niewiele. Naprawdę spróbuj to zrozumieć... Opcję masz taką: dasz te
    7000zł i masz wszędzie blisko albo dasz 4000 i tracisz 3h na dojazd w
    korkach każdego dnia w obie strony. W skali roku to 900h lub 27.000h
    czyli jakieś 1.125 dób... 3 lata non stop w autobusie lub samochodzie. O
    kosztach nie wspomnę. Teraz przemnóż to przez 4, w wypadku 4-osobowej
    rodziny...

    Zdecydowanie zauważam odwrót ludzi od wygwizdowa na rzecz kupowania w
    centrum. Pewnie także dlatego, iż kto miał kupić na kredyt to już kupił,
    a za gotówkę ludzie oczekują wyższych standardów.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 314. Data: 2015-01-26 20:30:04
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 20:05, RobertS pisze:

    > to staraj się o kredyt, nawet najmniejszy, analityk w banku wszystko
    > sprawdzi i to bezpłatnie, jak mieszkanie nie będzie ok to nie
    > zaakceptuje zabezpieczenia ;-)

    Ale po co mi kredyt? Jego koszta, marża i co tam jeszcze trzeba będą i
    tak wyższe niż prowizja agencji nieruchomości.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 315. Data: 2015-01-26 20:31:13
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 20:29, S pisze:
    > korkach każdego dnia w obie strony. W skali roku to 900h lub 27.000h

    miało być... lub 27.000 przez 30 lat (kredyt)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 316. Data: 2015-01-26 21:21:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale po co mi kredyt? Jego koszta, marża i co tam jeszcze trzeba będą i
    > tak wyższe niż prowizja agencji nieruchomości.

    kto napisał, że masz go brać, masz się TYLKO o niego starać!

    przechodzisz całą procedurę a na końcu, sorry rozmyśliłem się...to nie
    są wcale rzadkie przypadki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 317. Data: 2015-01-26 21:26:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zdecydowanie zauważam odwrót ludzi od wygwizdowa na rzecz kupowania w
    > centrum. Pewnie także dlatego, iż kto miał kupić na kredyt to już kupił,
    > a za gotówkę ludzie oczekują wyższych standardów.

    a w programie MDM gdzie możesz kupić mieszkanie? w Poznaniu jedynie
    dalekie przedmieścia się łapią, a jak ktoś chce dom to jedynie okoliczne
    gminy

    to patologia, bo program powoduje, że miasta się rozrastają ekstensywnie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 318. Data: 2015-01-26 21:37:53
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 21:26, RobertS pisze:
> [...]
    > gminy
    >
    > to patologia, bo program powoduje, że miasta się rozrastają ekstensywnie

    Wiesz... mam wrażenie, iż czytałem, że ten program to niewypał. W
    Gdańsku buduje się sporo - w centrum i na obrzeżach, ale o ile w centrum
    dość szybko oferty schodzą, o tyle na obrzeżach dużo gorzej. Wnioskuję
    tak po licznych reklamach, promocjach, zachętach, drzwiach otwartych
    itp. itd.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 319. Data: 2015-01-26 21:39:21
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 21:21, RobertS pisze:
    > kto napisał, że masz go brać, masz się TYLKO o niego starać!

    Będę wiedział na przyszłość.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 320. Data: 2015-01-26 21:41:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > dość szybko oferty schodzą, o tyle na obrzeżach dużo gorzej. Wnioskuję
    > tak po licznych reklamach, promocjach, zachętach, drzwiach otwartych

    nie wiem jakie są limity i ceny w Gdańsku, w Poznaniu program działa,
    ale dopłatę dostaniesz tylko dla mieszkania z dala od centrum

    --
    pozdrawiam
    RobertS