  • 31. Data: 2019-08-08 10:49:15
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-07 14:08, J.F. wrote:

    > Ale co - walutowa, zlotowkowa, z usluga wielowalutową ?
    >
    > Bo Getin rozlicza po kursie banku, a spready ma wyjatkowo wysokie.
    > Co prawda chyba nizsze niz te 5.9% prowizji mbanku.

    Visa debit (kredytówka zresztą też oidp) jest rozliczana bezpośrednio z
    waluty transakcji po kursie Visa do PLN i tyle. Żadnych innych
    przewalutowań lub prowizji.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 32. Data: 2019-08-08 10:56:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 10:45, Stiwi pisze:

    > No właśnie były 3 karty i płaciło się tak jak mówisz, teraz jest jedna. To jak to
    teraz wygląda jak zapłacę tą kartą wielowalutową dla której domyślnym rachunkiem jest
    EUR nie mając wcześniej wymienionych walut dla GBP lub USD? Będzie bezpośredni kurs
    Mastercard czy Aliorowy przez PLN?

    Kartą możesz płacić bezpośrednio w kilkunastu walutach - pod warunkiem,
    że masz konto w danej walucie w Aliorze i na nim środki. Jeśli tak, to
    system przy płatności automatycznie wykryje walutę i z niego pobierze
    środki.

    Jeśli konta w danej walucie nie będzie (bo nie będzie założone, lub
    będzie to jedna z ponad 100 walut, dla której Alior Kantor nie prowadzi
    rachunku), lub jeśli na koncie danej waluty nie będzie środków -
    zapłacisz z konta EUR.

    Jeśli mimo to na koncie EUR nie będzie środków, zapłacisz z konta PLN

    Jeśli na koncie PLN nie będzie środków - transakcja zostanie odrzucona.

    Po jakim kursie co będzie przeliczane - nie interesowałem się -
    najważniejszą funkcjonalnością dla mnie jest po prostu to, aby móc
    zapłacić bezpośrednio w danej walucie, którą sobie kupię na koncie
    walutowym.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-08-08 10:58:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-08 09:54, Liwiusz wrote:
> [...]
    > również w mniej popularnych walutach). Przy płatności należność schodzi
    > bezpośrednio z konta tej waluty, w której robiona jest płatność. Można

    Pytanie jest tylko co w przypadku płatności np. w CZK? czy będzie
    przeliczone bezpośrednio na USD i pobrane z konta USD, czy tez zaczną
    się jakieś kombinacje kursowe?

    Pozdrawiam - Mirek

  • 34. Data: 2019-08-08 11:10:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-07 14:08, J.F. wrote:
    > A propos - jak wyglada przeliczenie z forintow i lei w Getinie

    233,9 RON --> 213,56 PLN
    operacja 1.08.2019, księgowane 5.08.2019

    175 RON --> 159,33 PLN
    Operacja 30.07, księgowanie 1.08

    13050 HUF --> 171,05 PLN
    Op. 20.07, ks. 23.07

    138 CZK --> 23,36 PLN
    op. 1.07, ks. 3.07

    i Słowacja dodatkowo :)

    14,4 EUR --> 62,24 PLN
    op. 5.08, ks. 7.08

    Pozdrawiam - Mirek

  • 35. Data: 2019-08-08 11:16:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 10:58, Mirek Ptak pisze:

    > Pytanie jest tylko co w przypadku płatności np. w CZK? czy będzie
    > przeliczone bezpośrednio na USD i pobrane z konta USD, czy tez zaczną
    > się jakieś kombinacje kursowe?

    Możesz mieć w Aliorze konto w CZK i z niego bezpośrednio karta będzie
    czerpać.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2019-08-08 11:19:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-08 11:16, Liwiusz wrote:

    > Możesz mieć w Aliorze konto w CZK i z niego bezpośrednio karta będzie
    > czerpać.

    No dobra nie wiedziałem, ze CZK w kantorze jest :) - jak jest w takim
    razie z bardziej egzotycznymi walutami?

    Pozdrawiam - Mirek

  • 37. Data: 2019-08-08 11:23:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 11:19, Mirek Ptak pisze:

    > No dobra nie wiedziałem, ze CZK w kantorze jest :) - jak jest w takim
    > razie z bardziej egzotycznymi walutami?

    Pozwolisz, że zacytuję ci notę prawną:

    Karta obsługuje płatności w blisko 160 walutach, które są rozliczane
    po kursie organizacji płatniczej Mastercard i rozliczane na rachunku
    głównym karty EUR. Transakcje realizowane w 23 walutach dostępnych w
    Kantorze Walutowym rozliczane są bezpośrednio z rachunku waluty
    transakcji. Bank nie pobiera dodatkowych opłat i prowizji. + Karta
    obsługuje bezpośrednie płatności w walutach: euro (EUR), dolar
    amerykański (USD), frank szwajcarski (CHF), funt brytyjski (GBP), korona
    szwedzka (SEK), korona norweska (NOK), japoński jen (JPY), korona duńska
    (DKK), korona czeska (CZK), dolar kanadyjski (CAD), węgierski forint
    (HUF), dolar australijski (AUD), rosyjski rubel (RUB), lew bułgarski
    (BGN), peso meksykańskie (MXN), lej rumuński (RON), rand
    południowoafrykański (ZAR), baht tajski (THB), nowy szekel izraelski
    (ILS), dolar hongkoński (HKD), kuna chorwacka (HRK), lira turecka (TRY).
    + Wydanie i obsługa karty jest bezpłatne, jeżeli w ciągu pierwszych
    sześciu miesięcy od dnia wysłania (lub do dnia jej
    zastrzeżenia/zamknięcia, jeżeli nastąpi to przed upływem sześciu
    miesięcy) dokonasz dowolną operację z użyciem karty, w przeciwnym
    wypadku pobierzemy jednorazową opłatę w wysokości 15 zł. + 0 zł za
    pierwszą wypłatę z bankomatu w miesiącu, druga i każda kolejna w danym
    miesiącu 9 zł. + Karta wielowalutowa Kantoru Walutowego automatycznie
    rozpoznaje walutę i dobiera odpowiedni rachunek walutowy do realizacji
    płatności kartą. Jeśli na rachunku waluty płatności będą
    niewystarczające środki, płatność nastąpi z podstawowego rachunku karty
    w EUR z zastosowaniem wyłącznie kursu przeliczenia waluty ustalonego
    przez organizację płatniczą Mastercard. Jeśli na rachunku w EUR będą
    niewystarczające środki do realizacji płatności, wartość płatności w EUR
    zostanie przeliczona na kwotę w PLN po kursie tabelowym Alior Banku.
    Jeśli na rachunku w PLN będzie niewystarczająca środki transakcja
    zostanie odrzucona.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2019-08-08 11:32:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-08 11:23, Liwiusz wrote:

    > Pozwolisz, że zacytuję ci notę prawną:

    Dzięki piękne - teraz wszystko jasne - trzeba mieć EUR, albo się zabuli
    w PLN :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 39. Data: 2019-08-08 11:34:08
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, August 8, 2019 at 11:23:33 AM UTC+2, Liwiusz wrote:
> [...]
    > zostanie przeliczona na kwotę w PLN po kursie tabelowym Alior Banku.
    > Jeśli na rachunku w PLN będzie niewystarczająca środki transakcja

    No właśnie i ja to rozumiem tak: jeśli mam środki w EUR i tylko EUR, to mogę płacić
    kartą wielowalutową i niezależnie od waluty transakcji, kurs rozliczeniowy będzie
    bezpośrednio z Mastercard. Tak nie było wcześniej, bo dla GBP i USD bank, tzn kantor,
    wręcz wymuszał pierwotną konwersję i użycie odpowiedniej karty dla GBP i USD, gdyż w
    przeciwnym wypadku rozliczenie kartą EUR tychże walut (GBP i USD) było przez PLN z
    zastosowaniem kursów kupna i sprzedaży Alior Banku.

  • 40. Data: 2019-08-08 11:38:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 11:34, Stiwi pisze:

> [...]
    przeciwnym wypadku rozliczenie kartą EUR tychże walut (GBP i USD) było przez PLN z
    zastosowaniem kursów kupna i sprzedaży Alior Banku.

    Tak było wcześniej (kurs Mastercarda), z tym zastrzeżeniem, że trzeba
    było płacić kartą dolarową (więc to ona "domyślnie" była używana do
    płatności innych niż GBP i EUR). Bo już jak w innych walutach płaciło
    się kartą EUR lub GBP, to było "podwójne" przewalutowanie (waluta ->
    dolar -> euro)

    --
    Liwiusz