  • 1. Data: 2003-06-09 09:01:23
    Temat: Czy 100 tys PLN w jednym funduszu to zbyt duzo?
    Od: "Lucas" <n...@p...com>

    Witam,

    Jak sadzicie, czy wkladanie 100 kPLN do jednego funduszu obligacyjnego (ew.
    zrownowazonego)
    to zbyt wiele i lepiej lokate zdywersyfikowac, czy nie jest to az tak duza
    kasa i mozna ja miec
    "w jednym kawalku"?

    Lucas

  • 2. Data: 2003-06-09 09:23:09
    Temat: Re: Czy 100 tys PLN w jednym funduszu to zbyt duzo?
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Lucas wrote:

> [...]
    > zrownowazonego)
    > to zbyt wiele i lepiej lokate zdywersyfikowac, czy nie jest to az tak duza

    Dla jednego 100 zl to duzo, dla innych 100 tys to prawie drobne. To juz zalezy
    od Ciebie ile te 100 tys dla Ciebie znaczy...

  • 3. Data: 2003-06-09 09:23:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > zrownowazonego)
    > to zbyt wiele i lepiej lokate zdywersyfikowac, czy nie jest to az tak duza

    Jeśli takich paczek masz powiedzmy kilkanaście, to chyba nie
    ma problemu.
    Gdy są to natomiast wszystkie oszczędności, to ja bym się
    nie odważył na pakowanie wszystkiego w jedno miejsce :-)

    Pix

  • 4. Data: 2003-06-09 10:46:05
    Od: "Lucas" <n...@p...com>

    > Jeśli takich paczek masz powiedzmy kilkanaście, to chyba nie
    > ma problemu.
    > Gdy są to natomiast wszystkie oszczędności, to ja bym się
    > nie odważył na pakowanie wszystkiego w jedno miejsce :-)

    Raczej bedzie to wiekszosc oszczednosci...
    Czy wiec dzielenie tego na dwie czesci byloby wystarczajacym zabezpieczeniem
    i jakie sa alternatywy dla zrownowazonych funduszy inwestycyjnych o podobnym
    stopniu zyskownosci
    w dlugim okresie czasu (np. zabezpieczenie przyszlosci dla malych obecnie
    dzieci
    lub "dodatek do emerytury") ?

    -
    Lucas

  • 5. Data: 2003-06-09 15:21:37
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Lucas pisze:
    >lub "dodatek do emerytury") ?

    Trochę OT :)
    Jest nawet taki fundusz Skarbiec III filar.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 6. Data: 2003-06-09 15:24:08
    Od: m...@p...onet.pl

    Nie pakować oszczędności życia w jedno miejsce! Lepiej podrobnić w kilka różnych
    miejsc.

  • 7. Data: 2003-06-09 16:42:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    (..)
    > w dlugim okresie czasu (np. zabezpieczenie przyszlosci dla malych obecnie
    > dzieci
    > lub "dodatek do emerytury") ?

    Hmm... no nie wiem... oszczędzanie na tak długie terminy
    w naszych warunkach jest obarczone dosyć specyficznym
    ryzykiem. Wystarczy, że do władzy dojdzie jakiś Lepper, albo
    nawet takiemu Kołodce jeszcze mocniej odbije i juz wszystko płynie.
    Być może będzie normalniej jeśli kiedyś wstąpimy jednak do
    strefy euro, choć i to nie zawsze może ochronić przed co bardziej
    kosmicznymi pomysłami (np. deklaracje majątkowe i potencjalne
    mozliwości fiskalnego wykorzystania takiej wiedzy).

    Pix

  • 8. Data: 2003-06-11 04:04:46
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    Witaj,

    kwota nie jest duza jak na fundusz inwestycyjny.
    Kup sobie jeden fundusz obligacyjny - im wyzsza kwota, tym mniejsza oplata
    manipulacyjna, rozkladanie tego po kilku funduszach nie ma sensu.
    Jesli chcesz miec fundusz zrownowazony - nie inwestuj wiecej niz 20-30%
    swoich pieniedzy. W chwili obecnej sensowny wydaje sie Skarbiec Waga (ale
    jak troche spadnie ;) ) - gdy mowimy o zrownowazonym, oraz Skarbiec
    Obligacja lub Unikorona Obligacje. Gdybym to kupowala teraz, to calosc w
    fundusz obligacyjny i po wakacjach popatrzylabym na sytuacje na gieldzie.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-06-11 06:14:47
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc6a1k$79d$...@a...news.tpi.pl,
    ania <a...@w...pl>:
    > Kup sobie jeden fundusz obligacyjny - im wyzsza kwota, tym mniejsza
    > oplata manipulacyjna, rozkladanie tego po kilku funduszach nie ma
    > sensu.

    Chyba ze nie ma oplaty manipulacyjnej, jak w SFI.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-06-11 06:51:22
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    ania wrote:

> [...]
    > fundusz obligacyjny i po wakacjach popatrzylabym na sytuacje na gieldzie.

    Bylbym ostrozny z tymi obligacyjnymi. Przez ostatnie 2 tygodnie spora ich czesc
    nic nie zarobila a wiele wrecz stracilo.