  • 11. Data: 2005-11-01 06:26:01
    Temat: Re: Czy City rozdaje karty gold?
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dk645o$g22$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych (albo inna, dokładnie
    > nie wiem która) wyraźnie mówi, że bankowi absolutnie nie wolno przysyłać
    > niezamówionych kart

    Ciekawe ... nie wiesz, która ustawa, ale wiesz co wyraznie mówi? To moze
    nam zacytujesz ta ustawe, której nie znasz?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 12. Data: 2005-11-01 06:42:22
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Nie. Chodzi?o pewnie o Vis? Infinite wydawan? od niedawna przez PKO BP. Ale
    >faktem jest, ?e IzzyKarta by?a pierwsz? czarn? Vis? w PL.

    A nie o centuriona AmEx?

    Pzdr.
    Lack

  • 13. Data: 2005-11-01 07:29:39
    Od: "PB" <e...@g...pl>

    MichalL <m...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > I dlatego wczoraj w TV spec z PKO mówił, że teraz bajer to karta
    > czarna.
    > Wot marketing.

    Carrefour reklamuje na wózkach swojego mastercarda.
    Karta czarna, nawet nie taka brzydka.

  • 14. Data: 2005-11-01 11:23:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "PB" <e...@g...pl> writes:

    > Carrefour reklamuje na wózkach swojego mastercarda.
    > Karta czarna, nawet nie taka brzydka.

    Lepsza bylaby biala, kazdy moglby na niej narysowac co by mu sie
    podobalo i wtedy mialby szanse ze ktos zwroci na karte uwage.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-11-01 20:47:13
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ciekawe ... nie wiesz, która ustawa, ale wiesz co wyraznie mówi? To moze
    > nam zacytujesz ta ustawe, której nie znasz?

    Na stronie http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=82 jest mowa o
    uregulowaniach unijnych zabraniających wysyłania niechcianych kart.

  • 16. Data: 2005-11-01 22:55:52
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Paweł Nyczaj pamiętnej daty 2005-11-01 21:47:

    >Na stronie http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=82 jest mowa o
    >uregulowaniach unijnych zabraniających wysyłania niechcianych kart.

    W tym taki fragment:

    > Zalecenie
    > Komisji Europejskiej nr 97/489/EC z 30 lipca 1997 roku. Zostało ono
    > odzwierciedlone w prawie większości krajów obecnej UE. Jak dotychczas
    > jednak zalecenie to nie zostało zawarte w polskim prawie. Ustawa o
    > elektronicznych instrumentach płatniczych w art. 21 stanowi jedynie, że
    > wydanie karty płatniczej następuje po zawarciu umowy o kartę.
    > Jednocześnie pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane kartą przez
    > osobę nieuprawnioną do momentu jej wydania, ponosi bank.

    Powtórzę - _nie_zostało_zawarte_w_polskim_prawie_.

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 17. Data: 2005-11-02 09:36:41
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > W tym taki fragment:

    > Powtórzę - _nie_zostało_zawarte_w_polskim_prawie_.

    No cóż nie jestem profesjonalistą w tej dziedzinie i dokładnie nie znam
    ustawodawstwa w tej dziedzinie. Niemniej uważam, że nie powinno się wysyłać
    niezamówionych kart tzn. takich, których klient nie zamawiał w banku. Nie
    dziwię się klientom Citi, którzy boją się, że aktywacja złotej karty
    pociągnie za sobą pobranie opłaty za jej uzytkowanie (wyższej niż za
    srebrną) więc wiele osób, którym na złotej karcie nie zależy nie zaktywuje
    jej a bank i tak poniesie koszt wydania karty. Myślę, że Citi powinien
    raczej najpierw wysłać list z propozycją upgradu karty a klient sam
    zdecyduje, czy chce przejść na złotą kartę (lepszą ale i droższą).

  • 18. Data: 2005-11-02 09:52:27
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 10:36- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Paweł Nyczaj, gdy pisał(a):

> [...]
    > raczej najpierw wysłać list z propozycją upgradu karty a klient sam
    > zdecyduje, czy chce przejść na złotą kartę (lepszą ale i droższą).

    To, że coś się nam nie podoba, nie znaczy że jest, (a nawet, że powinno
    być - bo przecież możemy być w rażącej mniejszości) zakazane.

    Nie wiem jak jest przy złotych, ale przy takiej ciemnoszarej było pismo,
    które wyraźnie mówi o tym, że karta jest przyznana na identycznych
    warunkach jak ta brudnożółta. Ponieważ w tym konkretnym wypadku oznacza
    to brak dorocznych opłat (a zatem nowa karta nie jest droższa), więc
    sprawa była oczywista.

    Lęk jest rzeczą ludzką, ale czy w XXI wieku należy się bać telefonu?
    Jeśli ktoś ma wątpliwości, to może sobie zatelefonować i spytać, nieprawdaż?
    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 19. Data: 2005-11-02 09:54:58
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/1/2005 11:55 PM, LM wrote:

    > W tym taki fragment:

    > Powtórzę - _nie_zostało_zawarte_w_polskim_prawie_.

    Polskie prawo nie zawiera również listy noży sprężynowych, którymi nie
    wolno dźgać kobiet w wieku emerytalnym.

    Z innych zapisów prawa można wyprowadzić wprost, że istotna zmiana
    warunków umowy o charakterze kredytowym winna byc wyrażona wprost,
    pisemnie i nie przyjmowana w sposób dorozumiany na podstawie jakiejś
    "aktywacji" - ważność takiej umowy i legalnośc zależy więc od
    okoliczności - np. treści towarzyszących nadesłanej karcie dokumentów.

    Pzdr: Witek

  • 20. Data: 2005-11-02 10:01:51
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message

    > Wiele hałasu o nic. Niektórym zamieniono srebrne na złote, innym złote na
    > platynowe.

    Sama zmiana koloru - czysty marketing dla dzikusów.

    > Następnie dawne uprawnienia złotych zostaną przeniesione na platynowe, a
    > złote będą jak srebrne. I wszystko będzie po staremu.

    Tylko zaraz kruszce się skończą. Zostały jeszcze "diamenty" - i co potem?

    > A co do opłaty rocznej, bo to wraca jak bumerang, to niektórym znoszą a
    > niektórym nie, pozwalając na rozwiązanie umowy.

    Podejrzewam, że jeśli ktoś ma duże obroty i jest źródłem zysku dla banku, to
    ten ustąpi z opłaty rocznej, by nie psuć całego interesu - i to podwójnie,
    bo nie dość, że sam straci zysk z klienta, to inny, konkurencyjny bank
    zyska - bo większość aktywnych użytkowników KK docenia ich zalety. A jeśli
    nie ma obrotów, to nie ma żalu.

    > Jak się zdaje, przyjęcie karty "wyższej" kategorii nie jest obowiązkowe.

    Nie jest, ale za karę będą nas bombardować setkami kopert z makulaturą i
    telefonami, brrr...

    > Gdybym ja miał z takiego tytułu płacić więcej, to bym wolał podziękować.

    Ja to zignorowałem, a plastik przyda się do celów gospodarczych - np. żeby
    podłożyć pod nogę od stołu ;)

    T.